Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] wykręcenie urwanej śruby obudowy lampy  
Autor Wiadomość
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-03-20, 21:08   [D2 ALL ] wykręcenie urwanej śruby obudowy lampy

Parę dni temu zabrałem się za demontaż i czyszczenie lampy. Przed złożeniem chciałbym rozwiązać jeden problem. Po kupnie auta okazało się, że w obydwu lampach przednich są zapieczone i ukręcone dolne śruby mocujące z dołu tylną obudowę reflektora (np. 1305 219 053 L).
Proszę kolegów z forum o podpowiedzi jak bezpiecznie i najmniej inwazyjnie wykręcić pozostałości śrub z mosiężnych tulei - na foto poniżej oznaczone DS
_________________

 
 
caro86wlkp 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 80
Skąd: Konin
Wysłany: 2019-03-20, 22:10   

jak nie są mocno zapieczone to możesz użyć jakiegoś oleju penetrującego przez kilka dni a później atakować wykrętakiem ale szanse na to są małe. Jakbyś miał wiertarkę stołową i ustabilizował lampę to jest szansa rozwiercić je. Jak to nie pomoże to kiedyś poradziłem sobie w ten sposób że dużą lutownicą kolbową rozgrzałem śrubę aż plastik do okoła niej zaczął topić się, kombinerkami wyciągnąłem śrubę, nową włożyłem do paleniska żeby rozgrzała się do czerwoności i włożyłem ją w miejsce starej, co ciekawe wyszło mi to za pierwszym razem i wyglądało prawie jak oryginał
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-21, 07:58   

Olej penatrujacy i wykrętaki do zerwanych śrub może się uda.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-03-21, 15:03   

Szczerze wątpię że pójdzie, <boisie>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-21, 15:15   

pb41ns napisał/a:
Szczerze wątpię że pójdzie, <boisie>

Popieram. Miałem taką samą sytuację w puszce od ECU i musiałem wstawić nowe gwinty, bo starych za nic się nie dało odzyskać.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-03-21, 18:47   

Są takie jakby przejścia które można wkręcić zamiast tej starej tulejki

[ Dodano: 2019-03-21, 18:49 ]

O coś takiego
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
caro86wlkp 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1900
Skrzynia: manualna quattro
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 80
Skąd: Konin
Wysłany: 2019-03-21, 19:03   

przy penetracji olejem potrzebny jest czas. ostatnio miałem podobną robótkę i po dwóch tygodniach udało się bez dodatkowych komplikacji. wg mnie jest 20% szans że się uda
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-03-21, 21:25   

Podobny problem jest przy pokrywie kompa na podszybiu - tyle, że tam nie są ukręcone śruby metalowe, lecz 2 lub 3 śruby obracają się razem z tulejkami. Spróbuję to nawiercić i rozwiertakiem. Niestety przy niewielkiej średnicy śruby to raczej będzie trudno wykonalne tam są chyba M5 - testowałem to przy rozwiercaniu ukręconych śrub M6 osłony tarczy hamulcowej w zwrotnicy Audi 80: efektem złamane dwa wiertła, jeden gwintownik, udało się dopiero za trzecim podejściem, a i to nie przy pomocy wykrętaka.
_________________

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-03-21, 22:33   

Szkoda zachodu. Zdejmij pokrywę razem z tymi obracającymi się tulejkami. W ich miejsce wklej nowe, takie jak na zdjęciu wyżej (hasło do google: 'mufa meblowa'). Najszybciej, najprościej i bez szarpania się ze złomem.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2019-03-24, 01:46   

Ponieważ nie dało rady odkręcić - tuleja została wybita razem z ukręconą śrubą.
Oryginalna tuleja ma wymiary: długość = 11 mm, średnica zewn. = 7 mm, gwint wewn. M5

Nie chciałem czekać na nową tuleję, zastąpiłem ją nakładką świecy zapłonowej (też z mosiądzu), o wymiarach: długość = 10 mm, średnica zewn. = 6,4 mm, gwint wewn. M4.

Od tyłu zabezpieczyłem przed obracaniem śrubą M4 i klejem.
Wreszcie pokrywa dolega prawidłowo.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.