Autor |
Wiadomość |
tomaug
Użytkownik
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-22, 10:30 [D4 10 3.0TDI
] Zmiana rozrządu - prośba o pomoc
|
|
|
Witam wszystkich
Mam do was prośba o poradę w sprawie. Posiadam Audi A8 D4 po lifcie z 2014 roku 3.0TDI 150 tyś km przebiegu. Kupiłem je pół roku temu. Ostatnio jak byłem u mechanika w serwisie autoryzowanym ale nie Audi ten stwierdził że zwraca mi uwagę że gdy silnik jest zimny po uruchomieniu go słychać przez sekundę/dwie sekundy metalowy dźwięk a później ustaje. Twierdzi że słychać rozrząd, i proponuje zastanowić się nad wymianą rozrządu. Jak zadzwoniłem do innego mechanika który naprawia Audi powiedział że najprawdopodobniej do wymiany są same napinacze a rozrząd niekoniecznie. Że oczywiście trzeba to sprawdzić, ale rozrząd raczej jest do wymiany przy 250-300tyś km a nie przy 150tyś. Jak spytałem w tym pierwszym serwisie Audi czy może nie wystarczy wymienić same napinacze usłyszałem odpowiedź że oni samych napinaczy nie wymieniają że trzeba wymienić przy rozrządzie full rzeczy.
W związku z tym mam prośbę o poradę jakie są wasze doświadczenia i czym się sugerować. Serwis stwierdził że koszt całości to kilkanaście tysięcy zł, drugi mechanik powiedział że napinacze około 2-3 tyś a jak z rozrządem to około 6 tyś zł. Pomóżcie plissss. Może ktoś z Was miał już podobne zagwostki. |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-08-22, 14:59
|
|
|
Cześć
Rób całość czyli cały rozrząd.Dużo z tym roboty i nie ma sensu oszczędzać.
Wymień od razu uszczelniacz na wale korbowym bo to bolączka 3.0 tdi |
|
|
|
|
|
|
|
tomaug
Użytkownik
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-22, 15:03
|
|
|
Ale sądziesz że ta cena 6 tyś jest realna czy to raczej te 15-20 tyś ?
Ile może kosztować ten uszczelniacz na wale korbowym ? |
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-08-22, 15:18
|
|
|
koszt uszczelniacza to pewnie około 100 zł ale żeby go wymienić to pewnie trzeba motorem ze skrzynką w dół wyjechać , jak kolega @Jacek82 napisał rób cały rozrząd i całą resztę pewnie na 200 tyś km będziesz miał spokój ,
Napisz do FOSS-a to pewnie Ci to ogarnie w normalnych pieniądzach . |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
tomaug
Użytkownik
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-22, 15:22
|
|
|
Ok, super, dziękuję za info. A skąd namiary na tego FOSS-a wziąć ?
Sorry może za głupie pytanie, ale kim jest ten FOSS ? czy ma jakieś duże doświadczenie i jest solidny i zna się na Audi A8 D4 ? |
|
|
|
|
Dżordż
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jerzy
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 21 Cze 2018 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-08-22, 20:09
|
|
|
Szukaj gościa z cygarem w ustach. |
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-08-22, 22:44
|
|
|
tomaug napisał/a: | Ale sądziesz że ta cena 6 tyś jest realna czy to raczej te 15-20 tyś ?
Ile może kosztować ten uszczelniacz na wale korbowym ? |
6 tyś brutto robocizna sama |
|
|
|
|
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-08-22, 22:45
|
|
|
Robiłem to dokładnie u siebie, cena 6 tys to realna . Mie wyniosło tyle co części i około 2000 zł - 2500 zł o ile pamiętam i to po sowitym rabacie (od razu cały serwis zrobiłem). Co do rozrządu to pewnie ma racje ja u siebie właśnie takie oznaki miałem ale przy większym przelocie.
Padają napinacze ale wymienia się oczywiście całość ! |
|
|
|
|
|
|
|
tomaug
Użytkownik
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-23, 11:59
|
|
|
Super, bardzo dziękuję za odpowiedź. Już się wywyeidziałem robocizna i części około 8-9 tyś. Jeszcze ten mechanik mówił że jeśli zbliża się termin wymiany oleju a akurat u mnie tak jest to może po wymianie ucichnie i nie trzeba będzie w tej chwili robić rozrząd, ale to jest do sprawdzenia. NIc pewnego, czysta hipoteza. |
|
|
|
|
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-08-25, 23:37
|
|
|
A w smoki wierzysz ? To nie hałasuje bo olej stary, tylko napinacz nie trzyma oleju, po paru godzinach opada. Lepiej od razu bież się za rozrząd bo szkoda oleju marnować. |
|
|
|
|
|
|
|
tomaug
Użytkownik
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 21 Lut 2019 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-08-28, 13:10
|
|
|
Panowie, mam takie swoje przemyślenia. W związku z tym że samochód posiada system start/stop i jeżdżąc często w korkach samochód często się wyłącza i włącza to może wymiana rozrządu już przy 150tyś jest spowodowana że samochód wielokrotnie częściej niż w przypadku samochodu bez takiego systemu musi się uruchamiać, a jak wiadomo największe przeciążenia/obciążenia występują przy takich rozruchach. Co sądzicie na ten temat ? |
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2019-08-29, 12:32
|
|
|
Największy fajans to materiały z jakiego jest wykonany rozrząd ale system S/S też pomaga w destrukcji.
Śmieszne jest to,że technologia idzie do przodu i to pada a w takim w123 lub w124 złotówa robił milion przebiegu i zapominał o wymianie rozrządu.... nie wymieniając oleju |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-03, 15:06
|
|
|
dlatego jest tak że poszli po rozum do głowy i to specjalnie tak zrobili a ty łosiu płać
a na poważnie to już w tym roku chyba miało być już być poprawione |
|
|
|
|
hitch5
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Zbigniew
Jeżdzę: d4 3.0
Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-11-22, 10:34
|
|
|
U mnie napinacz był wymieniany na gwarancji przy przebiegu 100 tys km. Przy 150 tys głowica silnika - koszt 30 tys, Audi wzięlo 12 na siebie więc fv na 18 tys. Samochód mam od nowości od 2012, start stopu nigdy nie używam. Aktualnie auto jeździ tylko w trasy i ma przejechana 180 tys - od dłużczego czasu odpukać nic się nie dzieje. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-11-22, 14:51
|
|
|
no mnie bawią takie teksty
teraz zrobiłem tuarega czy akoś tak to się pisze wypadło gniazdo zaworowe i wytłukło tłok jak by to było na pierwszym lub 3 cylindrze to by motoru nie wyrywał bo tylko tu jest dostęp do korb .
Głowica 300 zł odałem do zrobienia sprawdzenia 480 zł kosztowało zregenerowanie jej tłok 100 zł
rozrząd 2400 uszczelniacze ze 150 plus robota
ale gdzie tu 30 tys to ja nie wiem jak |
|
|
|
|
|