Autor |
Wiadomość |
Yans
Użytkownik
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-10-23, 22:29 [D2 01 3.3TDI
] Wymiana płynu chłodzącego - jak i ile?
|
|
|
Koledzy,
Chciałbym wymienić płyn chłodzący - powiedzcie mi proszę:
- jak obecny upuścić ?
- ile wlać nowego ?
- jak wlać nowy ?
- jak odpowietrzyć układ po zalaniu ?
Akcję robię w poniedziałek - będę bardzo wdzieczny za waszą pomoc.
Pozdr. Yans |
|
|
|
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2010-10-23, 22:52
|
|
|
Witam najprostrzy sposub to na ciepłym silniku ponieważ wtedy termostat jest otwarty sciag dolnego węża z chłodnicy tylko się nie poparz i płyn zleci , zalej nowy płyn G12 niepamiętam dokładnie ile ale między 6-9 litrów układ odpowietrzy się sam |
|
|
|
|
|
|
|
Yans
Użytkownik
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-10-24, 00:55 którędy najprościej do tego węża ?
|
|
|
no właśnie - którędy najprościej siędo niego dostać? od spodu ? czy to jest wąż pod strony kierowcy czy pasażera ?
Y |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-10-24, 01:00
|
|
|
Na wierzchu silnika są odpowietrzniki ,chyba trzy , wykorzystaj je , prędzej odpowietrzysz. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
Yans
Użytkownik
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8
Dołączył: 10 Cze 2010 Posty: 7 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2010-10-24, 01:25 ahadam: mówisz o tych w komorze silnika ale
|
|
|
tuż pod szybą, mniej więcej pośrodku ?
Y |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-10-24, 02:16
|
|
|
Z góry silnika po lewej i prawej stronie , chyba na klucz 10 |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-10-27, 19:27
|
|
|
witam mampytanie do tego tematu... czy naprawde uklad chlodzenia odpowietrzy sie sam? Np. w BMW nieodpowietrzenie ukladu grozilo rozsadzeniem chlodnicy... |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-10-27, 21:43
|
|
|
Z tym jest różnie. W V6 TDI jest zalecane. Nie wiem jak w V8 TDI, ale w benzynie masz m.in (o bloku nie wspominajac) odpowietrzniki przy wezach do nagrzewnicy u gory przy grodzi jak pisano wyzej. Ale fakt faktem odpowietrzy się również "sam". |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-10-28, 00:22
|
|
|
Lepiej odpowietrzyć układ , bo bez tego długo się odpowietrza , przerabiałem to z odpowietrzeniem i bez i tak jak pisałem wcześniej na górze silnika są odpowietrzniki , zdejmij pokrywę to je znajdziesz. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-10-28, 16:10
|
|
|
A co myslicie o plynie ALMATIN? ten G12 co to za plyn??? |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2010-10-28, 16:46
|
|
|
G-12 plus -oryginał audi w serwisie 1,5 litra koncentratu 33 zł |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
czaszkin77
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 151 Skąd: Kolbuszowa
|
Wysłany: 2010-10-30, 20:54
|
|
|
G12 kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym koncentrat lub gotowy płyn ma kolor czerwony , koncentrat rozrabia się z wodą destylowaną pół na pół |
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-10-30, 23:43
|
|
|
Audi ma korek spustowy z chłodnicy, a także z bloku. A co do odpowietrzania to każdy układ należy odpowietrzyć. I tak jak wyżej napisane nalać G-12 ,
Powodzenia. |
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-29, 17:18
|
|
|
marta napisał/a: | Audi ma korek spustowy z chłodnicy, a także z bloku. |
u mnie chyba nie ma korka spustowego przy chlodnicy....moze 4,2 ma a 3,3 nie |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
Fifo
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 23 Skąd: Krakoof
|
Wysłany: 2011-06-05, 21:14
|
|
|
Tak troche odgrzewając kotleta dla potomnych. Owszem 3.3 ma korek spustowy, ale nie bezpośrednio w chłodnicy tylko w metalowej rurce biegnącej pod chłodnicą. Po zdemontowaniu osłony dolnej silnika, wzdłóż pasa przedniego idzie rura a w niej jest mała śrubka/imbusik. To jest spust cieczy. Nie trzeba targac węzy, nie trzeba się parzyć. Odpowietrzniki sa trzy - jeden w chłodnicy - w lewym górnym rogu i dwa na węzach od nagrzewnicy przy ścianie grodziowej. |
|
|
|
|
|