|
Autor |
Wiadomość |
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-06-03, 20:22 [D3 02 3.7MPI/LPG
] BFL/BFM demontaż wałków rozrządu-wkład
|
|
|
witam
robię kompleksowo górę silnik, czyli 2 nastawniki, 2 łańcuchy, simeringi itd. Elsa nic nie podaje o demontażu wkładek regulacyjnych i spuszczaniu z nich oleju. Jest jedynie takie ostrzeżenie
"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez ok 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować(w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)"
czy po zdemontowaniu dwóch wałków i nastawnika trzeba spuszczać ten olej z wkładek regulacyjnych? czy tak jak elsa podaje zamontować 2 wałki z nastawnikiem i poczekać np 1 godzinę przed montażem paska i ustawianiem rozrządu?
macie doświadczenie w tym temacie, bardzo proszę o poradę |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-06-03, 21:00
|
|
|
Nic nie trzeba spuszczać, robisz tak jak podaje Elsa |
|
|
|
|
|
|
|
el_kylos
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 d3
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2018 Posty: 43 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-06-08, 12:24 Re: BFL/BFM demontaż wałków rozrządu-wkład
|
|
|
witia82 napisał/a: | witam
robię kompleksowo górę silnik, czyli 2 nastawniki, 2 łańcuchy, simeringi itd. Elsa nic nie podaje o demontażu wkładek regulacyjnych i spuszczaniu z nich oleju. Jest jedynie takie ostrzeżenie
"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez ok 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować(w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)"
czy po zdemontowaniu dwóch wałków i nastawnika trzeba spuszczać ten olej z wkładek regulacyjnych? czy tak jak elsa podaje zamontować 2 wałki z nastawnikiem i poczekać np 1 godzinę przed montażem paska i ustawianiem rozrządu?
macie doświadczenie w tym temacie, bardzo proszę o poradę |
tak z ciekawości ile Cie w sumie same graty wyszły? |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-06-08, 21:46
|
|
|
No w sumie wyszło po mega rabatach ok 5500 pln.
- nastawniki OEM 2x2250 pln
-uszczelki nastawników OEM 2 x 36 pln
-łańcuchy IWIS 2 x125 pln
-uszczelki dekli OEM 2x180 pln
-śruby wałków OEM 52x 2 pln
-śruby kół wałków rozrządu OEM 2x13 pln
-simeringi wałków Elring 4x8 pln
-zaślepki wałków Elring 2x22 pln
Zobaczymy jakie będą efekty
[ Dodano: 2020-06-17, 23:05 ]
Dla potomnych. Skonsultowałem z FOSS-em demontaż wałków i zrobiłem tak jak podaje ELSA, czyli bez spuszczania oleju z wkładek regulacyjnych i nic się nie uszkodziło. Obecnie silnik pali idealnie czyli za poranne grzechotanie jak najbardziej odpowiadają nastawniki. |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-06-20, 21:04
|
|
|
witia82 napisał/a: | Dla potomnych. Skonsultowałem z FOSS-em demontaż wałków i zrobiłem tak jak podaje ELSA, czyli bez spuszczania oleju z wkładek regulacyjnych i nic się nie uszkodziło. Obecnie silnik pali idealnie czyli za poranne grzechotanie jak najbardziej odpowiadają nastawniki. |
No chyba pisałem o tym w tym temacie dwa tygodnie temu Miałeś ślady na głowicy od łańcucha ? |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-07-02, 23:57
|
|
|
Śladów nie było ani na głowicy, ani na pokrywie. Ślizgi wyglądały idealnie a pomimo tego jeden pękł. Auto ma przebieg oryginalny 336 tyś. Po wymianie całości w końcu odpala bez grzechotania. |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi
Prywatność. |