Autor |
Wiadomość |
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-07-25, 05:48 [D4 10 4.2TDI
] Raz jest moc raz nie
|
|
|
Cześć,
od kiedy kupiłem a8 czułem, że czegoś mi brakuje w dolnym zakresie. Auto jezdziło bardzo ładnie i pewnie mało kto by zwrócił uwagę, że coś być może mu jednak dolega.
Po mojemu moc wstaje odrobine zbyt późno. Nic z tym nie robiłem.. jednak z czasem zauważyłem, że podczas jazdy autostradą- auto delikatnie buja mocą w dolnym zakresie obrotów. Mam tu na mysli 140km na godzine i obroty 1400-1600.
Z mojej lichej wiedzy wydedukowałem, że to EGRy. Wpadłem wiec na genialny pomysł, że je wyczyszczę.
Po demontażu EGRy nie wygladały na jakieś zabrudzone zasyfione ale je odczyściłem. Jeden z nich trochę trudniej się poruszał- do tej pory myślę, czy tam czymś nie prysnąć na tą dzwinie grzybka.
Po zamonotwaniu wszystkiego, w aucie choinka. Check plus migająca spirala. Auto nie jedzie plus błędy DPFu. Tryb awaryjny.
Diagnosta sprawdził, ze dpfy czyste wypalone, ponoć egr coś przyblokował komp odczytał jakieś zawirowania i wprowadził w taki tryb silnik.
Diagnosta odblokował co trzeba, check zgasł, spirala zniknęła. Zrobił adaptacje EGRów.
Niestety to nie koniec historii
Auto teraz wyrzuca błąd przepływomierza z jednej strony plus błąd różnicy pomiędzy odczytami z jednej przepływki względem drugiej. Kupiłem nowy przepływomierz i wymiana nie zmieniła nic. Dalej te same błędy przepływki.
Stan obecny jest taki:
Na zimnym silniku auto jezdzie bardzo dobrze, przyspiesza od dołu tak jak nigdy tego nie robił- tak jak uważam zawsze powinno być. Moc czuć od bardzo niskich obrotów.
Gdy auto jest rozgrzane w połowie- problem wraca i moc pojawia się od 2 tyś obrotów.
Po nagrzaniu zaś auto jedzie tak jak przed wszystkimi moimi perypetiami po zakupie, lecz gdy go zgaszę i odpalę... znowu jest źle i auto wstaje od 2 tyś obr. Check wybija błędy przepływki.
Obecnie diagnosta zalecił wymiane drugiej przepływki aby dwa były nowe.
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi |
|
|
|
|
|
|
|
Kamila8d3
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: a8 d4
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-08-30, 14:50
|
|
|
A może klapy w kolektorze ssącym? Warto sprawdzić cięgna od sterowania klapami czasami potrafią spaść. A co do DPF to sprawdź poziom sadzy i popiołu sadzę można wypalić najlepiej aktywnie podczas postoju. Sprawdź też ciśnienie różnicowe w DPF to da ci pogląd czy jest zapchany. |
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-09-01, 10:52
|
|
|
dzięki za odpowiedź.
W aucie wskoczyły dwie nowe przepływki, nowe filtry.
Bez zmian.
DPF są praktycznie całkowicie czyste (wdg jakieś analizy VCDSem i ilości sadzy w gramach) Zostały sprawdzone nastawniki turbin, szczelności..
W kompie cały czas dwa błędy- lewa przepływka i różnica miedzy lewą a prawą.
Podczas odczytów ponoć widać, że gdy auto ma problem z moca na niskich obrotach, ilość zadanego powietrza jest dwa razy większa niż wymagana.
Aktualnie zmieniam mechanika.. może dowiem się czegoś więcej. |
|
|
|
|
Kamila8d3
Użytkownik
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: a8 d4
Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-01, 19:26
|
|
|
A sprawdzałeś klapy w dolocie?
[ Dodano: 2020-09-01, 20:29 ]
Jeszcze jedno jest różnica między popiołem i sadzą sadzę możesz mieć wypaloną a popiół się w dpf'ach gromadzi to raz a dwa to dobrze też sprawdzić ciśnienia różnicowe na obu bankach to da ci pogląd czy są drożne |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-09-02, 12:19
|
|
|
Nie sprawdzałem klap w dolocie, myślę, że logicznie patrząc klapy wariowałyby na różnych obrotach.
Marek.. wdg... mnie wiele wskazuje na lewe powietrze tuż za przepływką.. jednak wtedy problem pojawiałby się cały czas... nie zaś-- raz jest raz go nie ma.
Dodatkowa wskazówka... która wdg. mnie wskazuje na problem z jakimś czujnikiem czy nastawnikiem (sam nie wiem) to to.. że gdy auto pracuje ok.. jest moc od samego dołu zgodnie z książką to gdy go zgaszę i odpalę to po odpaleniu - zawsze znowu jest źle.. Moc wraca dopiero po chwili. Pisząć moc wraca mam na mysli od dołu obrotów do 2tyś rpm.. powyżej 2tyś rpm moc zawsze jest, nigdy nie buja nie szarpie. Problemy są tylko w zakresie niskich obrotów.
Ja głupieje... jeden z mechaniorów powiedział mi, że gdyby auto chociaż nosiło ślady stłuczki to by podejrzewali jakąś wiążke, kabel... a tu czysto.
Dziś auto będzie na wstępnej diagnozie u innych speców. Zobaczymy.
Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki.. będę wdzięczny. |
|
|
|
|
|
|
|
Marian69
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Paź 2020 Posty: 8 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 2020-10-07, 07:35
|
|
|
Udało się coś nowego dowiedzieć? Mam dokładnie taki sam problem... |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2020-10-08, 05:18
|
|
|
Marian69
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2020-10-08, 17:50
|
|
|
Problemy związane z pojawiąjącymi się błędami od MAFu zostały rozwiązane. Tak samo jak bujanie mocą itp.
Jeden z zakładów zauważył różnie przepływów spowodowane pracą EGR - usterka, zawór się nie domykał. Sprawa została rozwiązana... lecz połowicznie.
Błędów nie ma lecz. Lecz ja nadal odczuwam brak mocy w niskim zakresie obrotów, chce ruszyć i auto przez moment, jedzie jak 1,0 benzyna a potem jest moc.
Zakład w którym uśnięto usterkę, twierdzi, że jest to ochrona podzespołów przed dużym momentem w dolnym zakresie obrotów, ponoć tak jest we wszystkich większych dieslach od audi.
Ciężko mi w to trochę uwierzyć.
Sam zakupiłem kabel do audi i podglądam dane.
Włączyłem nastawniki klap wirowych- widzę, że jedna strona podaje wymagane wartości i otrzymane druga zas strona pokazuje wymagane ale w otrzymanych cały czas widnieje 0. Tak samo jest w przypadki przepustnic /klap gaszących. Jedna pokazuje wymagane i rzeczywiste, druga wymagane a w rzeczywistym podaje 0.
Głupieje, może tak ma być?
Auto ma kopyto a wiem co mowie bo jezdziłem różnymi mocnymi autami (S8, Merc AMG) lecz ten dół jest zastanawiający- zawsze tak w tym aucie było lecz czy faktycznie tak ma być?
[ Dodano: 2020-10-16, 10:07 ]
Auto przeskanowane z góry na dół.
Sprawdziałem w innych modelach 3,0 tdi z automatem q7 4,2 i cayene... wszystkie maja laga przy ruszaniu. |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-10-20, 08:22
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
|