Autor |
Wiadomość |
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-11-02, 15:10 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Pompa paliwa..
|
|
|
Witam,
Zakładam nowy temat bo prawdopodobnie mam walnięte coś z pompą paliwa.
Jak większość już wie to wyskakuje mi błąd 17538 - Długoterminowa regulacja...
Posprawdzałem już praktycznie wszystko co może powodować ten błąd:
Przepływomierz nowy - dobry,
Sondy sprawdzone dzisiaj - OK,
Elektrycznie nie ma się do czego przyczepić, ale
dzisiaj sprawdziłem jedną rzecz, zdjąłem wężyk paliwowy, który idzie od regulatora paliwa i zonk, nic nie leci, a z tego co się orientuję to powinno normalnie lecieć paliwo.
Wychodzi na to, że coś z pompą paliwową jest nie tak, nie ma odpowiedniego ciśnienia
albo jakiś wężyk pękł albo kosz albo pompę ch...j strzelił.
Powiedzcie mi czy istnieją jakieś zamienniki fabrycznej pompy, bo oryg. to trochę wali po kieszeni - ok 1100zł
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-02, 17:17
|
|
|
Która dokładnie pompa ? Ciśnienie było mierzone ? Jeśli tak to gdzie ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-11-02, 17:41
|
|
|
Jak to która pompa???
Jeszcze nie sprawdziłem dokładnie pompy, bo żeby się do niej dostać, to muszę wymontować zbiornik od LPG.
Ale jak auto miało jeszcze zamontowany gaz to faktycznie, na lpg jeździło a benzyna kulała.
dice111, może to być coś innego? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-02, 17:58
|
|
|
Do 4-D3-004 999 była jedna pompa, potem 2 w baku (strona lewa i prawa (pompa zasilajaca paliwa czy jak to zwą)) + przy tzw rozdzielaczu paliwa (tak samo - strona lewa i prawa).
Skoro na LPG było dobrze to faktycznie moze byc z tym problem, ale równie dobrze z samym cisnieniem w ukladzie, zaworem ciśn(?), lub wtryskami, dlatego wczesniej o to pytałem. Niech Ci ew jakis magik podepnie manometr. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-11-02, 18:03
|
|
|
Może mi ktoś zapodać jakiś rysunek gdzie te wszystkie pompy i zawór ciśnienia się znajdują?
Bo teraz to już zgłupiałem. |
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-11-02, 18:39
|
|
|
A auto takie jak w opisie D3 2003 rok 4.2 ?
Podaj mi na pw kod silnika i kod skrzyni to będzie trochę łatwiej.
Rysunek z ETKI wystarczy ? |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-02, 21:12
|
|
|
Wedle życzenia, (głownie tył, jak chcesz dokladniej przy wtryskach daj znac): http://ul.to/68xd58
kukiluki - nie macie tam w okolicy jakiegoś normalnego warsztatu, który będzie w stanie ogarnąć to autko ? Przez sieć trudno coś ocenić, a szkoda wywalac $ na nowe części zupełnie niepotrzebnie, zwłaszcza, że to tanie nie jest, a ew diagnoza (czy to nawet w ASO) zapewne bedzie sporo tańsza. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-11-02, 21:47
|
|
|
heh, jakbym miał warsztat, to by nie było problemu.
Jeżeli chodzi o ASO to najchętniej pół auta by wymienili.
Głowa mnie rozbolała od tych rysunków... ojojojojoj |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-02, 21:55
|
|
|
Jeżeli masz auto na dwóch pompach to będzie łatwiej. Choć grzebania trochę będzie. Nie znam dokładnie D3 ale u siebie w D2 wymieniałem sam i warsztatu też nie mam.
Ale tak jak dice111 proponuje najpierw dobrze zdiagnozuj czy to na pewno pompa.
Bo po co wywalać kasę na części które mogą być dobre. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-11-02, 21:59
|
|
|
Mam na 2 pompach, aczemu uważasz, że będzie łatwiej?
Wogóle może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić czy pompa działa prawidłowo? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-02, 22:11
|
|
|
kukiluki napisał/a: | Mam na 2 pompach, aczemu uważasz, że będzie łatwiej? |
Bo nie masz czegoś takiego, że pompa musi przepompować paliwo z drugiej komory do kosza, a potem dopiero do układu. U ciebie każda z pomp pompuje paliwo bezpośrednio do układu.
Jeśli chodzi o sprawdzenie to trzeba to robić najpierw na słuch czy słychać jak buczy. Po dobraniu się do nich można sprawdzić ich oporność czy któraś nie jest spalona i nie ma zwarcia. Ale myślę, że u ciebie może to być kończąca się pompa i oporność będzie prawidłowa. Po prostu może ona dawać za niskie ciśnienie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-11-03, 09:20
|
|
|
Aha, jeszcze przypomniało mi się coś co zdarza się sporadycznie ale może ma jakieś powiązanie.
Otóż czasami, gdzieś 1 raz na 30-40 odpaleń jest cisza przy rozruchu
- jak odpalam z przycisku to jest cyknięcie i dupa nawet nie zakręci, kluczykiem podobnie.
To może być związane z dostarczaniem paliwa?
[ Dodano: 2010-11-03, 12:54 ]
Dzisiaj znalazłem wgniecenie w zbiorniku i to dosyć głębokie - może to winowajca... |
|
|
|
|
|
|
|
tobi
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-11-03, 19:41
|
|
|
W załączniku Masz wstepne rysunki. Może to trochę rozjaśni.
pompa.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 975 raz(y) 193,83 KB |
zpaliwa.rar
|
Pobierz Plik ściągnięto 940 raz(y) 106,65 KB |
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-11-04, 12:45
|
|
|
Jakie powinno być ciśnienie na listwie?
[ Dodano: 2010-11-15, 22:42 ]
Dzisiaj zauważyłem, że jeden wężyk był zsunięty, ten od regulatora paliwa.
Jak go zamontowalem na miejsce to sie pogorszyło,
tzn: Jak jeździłem do tej pory to korekty na wtryskach były ok 25%
po założeniu wężyka na swoje miejsce korekty skoczyły na 70% i spadły na 40-50%
WTF?? |
|
|
|
|
|
|
|
|