|
Autor |
Wiadomość |
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2021-08-24, 06:24 [D2 94 2.8PB/LPG
] Falujące obroty, szarpanie, sprzęgło
|
|
|
Witam! Pacjent A8 D2 2.8 AAH manual. Sytuacja dziś z rana. Przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła dziwny dźwięk - jakby świergotanie, piszczenie. Podwyższone wolne obroty - 1000. Do tego jak dojechałem już do miasta, na światłach zaczęły falować obroty - z 1000 do 1300 i tak skakały w odstępach co 1-2 sekundy. Przy zmianie biegów czuć jakby szarpanie, ogólnie te kilkaset metrów do miejsca pracy dziwnie jechał. Zaparkowałem i nie wiem co dalej... Płyn hamulcowy jest, tak na szybko nic w komorze silnika niepokojącego nie widzę.
P.S. wydawało mi się też, że przy wciśniętym sprzęgle i kręceniu kierownicą przy parkowaniu ten dźwięk piszczenia nasilił się. Bez wciśniętego sprzęgła nic nie słychać.
Co może być przyczyną?
Edit: Na zimnym silniku wolne obroty utrzymują się na poziomie 1000. Na ciepłym natomiast... po odpaleniu trzyma ładnie 800 obr/min - do momentu dodania gazu. Schodzi do 1000 i tak trzyma. Ponowne wciśnięcie pedału gazu powoduje falowanie 1000-1500 obrotów plus do tego potrafi zostać na tych 1500 i dopiero kolejne przegazowanie powoduje zejście do 1000. Do tego w czasie jazdy przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu czuć wyraźne szarpnięcie.
Edit 2: Błędy po przeskanowaniu:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 --- Intermittent
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 --- Intermittent
17912 - Intake Air System: Leak Detected
P1504 - 35-10 --- Intermittent
16557 - Fuel Trim; Bank 2: Malfunction
P0173 - 35-10 --- Intermittent
16554 - Fuel Trim; Bank 1: Malfunction
P0170 - 35-10 --- Intermittent
[ Dodano: 2021-09-19, 19:27 ]
Sam se odpowiem;) Dziwne dźwięki to łożysko oporowe. Jakiś czas temu puścił mi przewód zasilający idący do wtryskiwaczy i benzyna ładnie leciała sobie po podwoziu wypłukując smar z łożyska.
Natomiast falujące obroty to wina silniczka krokowego. Na razie stary pomoczył się trochę w benzynie i jest trochę lepiej ale będę go wymieniał na nowy.
[ Dodano: 2021-11-15, 15:02 ]
Problem z falującymi obrotami nierozwiązany - wolne obroty cały czas utrzymują się na 1000 i falują tak do 1300, czasami do 1500. Przy dodawaniu i odejmowaniu gazu czuć wyraźne szarpnięcie. Co zostało zrobione:
-wymieniony silniczek krokowy,
-wymieniona przepustnica,
-wymieniony przepływomierz,
-nowy filtr powietrza,
-nowe świece,
-układ dolotowy sprawdzony (spsikany samostartem, nic się nie zmieniało, chociaż jeszcze zastanawiam się czy nie poszukać gdzieś zakładu gdzie sprawdzą szczelność układu dymem, to chyba najdokładniejsze).
Cały czas na kompie jest jeden błąd:
17912 - Intake Air System: Leak Detected
P1504 - 35-10 --- Intermittent.
Podpowiecie jeszcze gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
|
|
|
|
damio333
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 29 Dołączył: 28 Sie 2021 Posty: 15 Skąd: Kleosin
|
Wysłany: 2021-11-21, 13:05
|
|
|
Kiedyś w poprzedniej a8 d2 2.8 automat mialem problem z falowaniem podobnym obrotów,szarpaniem i do tego dochodziło gaśniecie auta przy zwalnianiu. Wymieniony został czujnik temperatury powietrza(o ile dobrze pamietam to ten.. był dosc tani bo chyba z 30-50zł) problemy ustapiły 🙂 |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2021-11-21, 18:48
|
|
|
O to już jakiś trop - jak doszedłeś, że to może być ten czujnik? Wyskakiwał z nim jakiś błąd na komputerze? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-11-22, 20:16
|
|
|
dolot się sprawdza zapalasz auto i dodajesz gazu i zatykasz dolot i jak zgaśnie to ok
falujące obroty to może być lpg |
|
|
|
|
|
|
|
Jarek1988
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jarek
Jeżdzę: A8 D2 i Octavia I
Wiek: 36 Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 224 Skąd: LUB
|
Wysłany: 2021-11-23, 14:02
|
|
|
pepi napisał/a: | dolot się sprawdza zapalasz auto i dodajesz gazu i zatykasz dolot i jak zgaśnie to ok
falujące obroty to może być lpg |
Falują i na benzynie i na gazie tylko na gazie skaczą szybko od 1000 do 1300 obr/min a na benzynie od 1000 do 1500 obr/min ale nie skaczą tylko wolno rosną i wolno spadają. To dalej może być wina LPG? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-11-23, 14:38
|
|
|
tak jak coś puszcza gaz wtrysk parownik np
zakrecić gaz przy butli wypalić i reszte spuścić \
albo regulator paliwa obacz bo też może byc ze puszcza |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-11-23, 17:06
|
|
|
Jarek1988 napisał/a: | O to już jakiś trop - jak doszedłeś, że to może być ten czujnik? Wyskakiwał z nim jakiś błąd na komputerze? |
Tutaj najprościej to po nocy, na zimnym silniku, podpiąć się pod komputer i sprawdzić jakie temperatury pokazują czujniki temp. powietrza i płynu - powinny być zbliżone do siebie (2-3 stopnie odchyłki jest ok) i zgodne z temperaturą na dworze.
Następnie odpalasz auto i obserwujesz jak wskazania z tych czujników rosną. Powinny rosnąć płynnie, bez jakichś dziwnych skoków.
Prawidłowych wartości w 2.8 nie znam, ale u mnie w ABZ, na rozgrzanym silniku, temp. w dolocie utrzymuje się ok 25-30* powyżej temperatury otoczenia przy jeździe w trasie i ok 50-60* powyżej temperatury otoczenia w korku. Raczej nigdy nie powinna przekroczyć 80*.
No i skoro cały czas wyrzuca błąd o nieszczelności w dolocie, to można w tym kierunku drążyć. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2021-11-24, 06:51
|
|
|
dolot to by falowały obroty zgadza sie ale opisane objawy wskazują na dodatkowe paliwo które auto dostaje raczej |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |
|
|