|
Autor |
Wiadomość |
Mateooo
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D4
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2021 Posty: 35 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2023-02-09, 10:48 [D4 10 4.2TDI
] Check Engine i sadza na wydechu 4.2 TDI
|
|
|
Witam
Mam dwa problemy jeden to Check Engine na komputerze pokazuje błąd 10264 - Miernik masy powietrza 1 (G70) P010100 [096] - Niewiarygodny sygnał, ale po wymianie przepływomierza problem pojawia się dalej. Mechanik powiedział że turbiny mogą źle pracować jedna daje więcej powietrza i jest za duża różnica i przez to wywala błąd. Czasami błąd sam znika i po jakimś czasie znowu się pojawia. Zazwyczaj przy małych prędkościach 40 km/h
Niestety nowe turbiny to spory koszt, ale jak myślicie czy to wina turbin jeżeli na komputerze pokazuje taki błąd?
Drugi problem to sadza na wydechu. Zwłaszcza po prawej stronie. Zbieram szmatka czarną sadze z prawej strony dużo więcej niż z lewej. Zastanawiam się czy to DPF albo może wtryski, jak myślicie co powinienem sprawdzić? |
|
|
|
|
|
|
|
Karizmo
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Lis 2017 Posty: 174 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
|
|
|
Mateooo
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D4
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2021 Posty: 35 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2023-02-15, 01:50
|
|
|
Prawdopodobnie turbina z tego co przeczytałem w poście, tylko zastanawia mnie jeszcze sadza na wydechu, czy to też może być z powodu złej pracy turbiny? |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-02-15, 20:58
|
|
|
Jak turbo nie pompuje, to silnik nie dopala. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Mateooo
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D4
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2021 Posty: 35 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2023-02-18, 03:01
|
|
|
U mnie odpala bez problemu i moc też jest, ale z tego co wyczytałem to prawdopodobnie usterka turbiny (łopatki geometrii) |
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 353 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2023-02-18, 17:55
|
|
|
Mateooo napisał/a: | U mnie odpala bez problemu i moc też jest, ale z tego co wyczytałem to prawdopodobnie usterka turbiny (łopatki geometrii) |
nie dopala (pomyliłeś z ODPALA). Czyli po prostu nie przepali całego paliwa więc więcej sadzy produkuje. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
|
|
Mateooo
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mateusz
Jeżdzę: D4
Wiek: 37 Dołączył: 30 Cze 2021 Posty: 35 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2023-03-09, 21:54
|
|
|
Faktycznie źle przeczytałem z rozpędu. Teraz błąd zniknął sam i przynajmniej check engine nie razi w oczy ale wiem że problem istnieje i zastanawiam się co robić? Nowa turbina to koszt 12.000 zł do tego dochodzi robocizna też pewnie kilka tyś. Jest może jakieś inne rozwiązanie? Ogólnie nie czuje utraty mocy i nie widzę różnicy w spalaniu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |