|
Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-11-13, 20:54 [D2 FL ALL
] 6.0 W12 eksploatacja i typowe usterki
|
|
|
Większość z nas ma w swoich a8/s8 silniki 3.7/4.2.Jestem ciekawy czy jest ktoś na forum kto posiada W12 i jak wygląda eksploatacja takiego furaka.Ostatnio zacząłem się interesować tym silnikiem.Z tego co zauważyłem to dużo aut z tymi silnikami na allegro jest wystawianych z uszkodzonymi silnikami w trybie awaryjnym.O co tu chodzi?Przez jakąś pierdołę ktoś z 50 tysięcy nagle schodzi z ceny na 30 czy 25 tysięcy.Bez sensu wg mnie.Co o tym myślicie? |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-11-13, 21:00
|
|
|
może i nie bez sensu. Jeżeli niema warsztatów/ serwisów które mają doświadczenie z takimi silnikami (jest ich bardzo mało), czyli nie chcą podjąć się naprawy- jest to pierwszy problem, a drugim jest cena części, które dostępne są tylko w serwisie za niemałe pieniądze. Tak więc brak doświadczenia= wymiana części na oślep bo nie wiadomo niekiedy co nie działa co ciągnie koszta. Naprawy dość pracochłonne bo mało dostępny silnik. I niekiedy ktoś ma w poważaniu męczyć się z naprawą i przechodzić niepotrzebne stresy. No ale jeżeli ktoś ma czas i pojęcie samemu sie pobawić to inna sprawa :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2010-11-13, 21:34
|
|
|
W12 jest bardzo skomplikowanym silnikiem, z elektroniką która nie była stosowana w innych silnikach, przez to ciężko zdiagnozować usterki. |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-11-13, 22:28
|
|
|
Ja swojego czasu interesowałem się D3 W12 i nawet licytowałem takie auto. Z tego, co udało mi się dowiedzieć, to sporo problemów może stwarzać elektronika, głównie rożne czujniki. Dostęp do wielu części jest niemożliwy bez wyjęcia silnika z auta. Facet, który też licytował to auto mówił, że jak chcesz mechanika, który ma pojęcie o tym silniku, to muszę jechać do aso Bentley'a. Sam sobie dopisz jak to się przekłada na koszty ewentualnych napraw.
Bardzo możliwe, że w silniku trzeba wymienić jakiś czujnik i będzie grało, ale nikt tego nie chce robić, zabawa z aso jest droga i dla tego jak coś padnie, to ludzie wolą pozbyć się auta niż w nie inwestować bez gwarancji, że uda się naprawić. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5157 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-11-13, 23:17
|
|
|
U nas jeden mechanik składał W12 ponad pół roku. Samochód jeździ (przyspiesza, hamuje, a nawet skręca), więc widać poskładał :mrgreen:
http://www.a8team.pl/topics12/1319.htm jak pisałem w tamtym temacie - jeśli tylko o moc chodzi - zaturbić, albo dołożyć kompresor do Ski
PS - Jak chcesz namiar na pewne auto, daj znać na PW. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
kolonkos88
Moje A8
Silnik cm3: 5000
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: MB E500
Wiek: 36 Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 92 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-11-13, 23:35
|
|
|
Hehe ja też znam jednego który składał ale bmw e66 v12 to i z w12 da sobie rady. |
_________________ Mercedes Benz E500 V8
Mój "dziodkowóz" nie jedno A8 i 7er nosem wciągnie
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2010-11-14, 08:58
|
|
|
Czyli generalnie szkoda sobie głowy zawracać w12,bo to gra nie warta świeczki.Chyba faktycznie lepiej kupić S8,jeśli komuś jeszcze brakuje mocy i lekko je zmodyfikować i możemy uzyskać parametry zbliżone do w12,a koszta kilka razy mniejsze. |
|
|
|
|
alduwiel
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janek
Jeżdzę: A8
Wiek: 54 Dołączył: 05 Wrz 2011 Posty: 25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-09-27, 18:06
|
|
|
na boga co wy gadacie , PRZERYŁEM CAŁY INTERNET W KILKA DNI i na temat jakiejs tam wiekszej awaryjnosci w12 nie ma nigdzie słowa, wiec wniosek jest taki ze ten silnik moze sie zepsuc z takim samym prawdopodobienstwem jak 4,2 czyli moze a nie musi... mam kolege co ma w12 d2 i chodzi mu idealnie juz cały rok ani jednej awari, co do kosztow utrzymania to każdy debil jest chyba wstanie dojsc do tego ze koszty wzrosna wprost proporcjonalnie do wzrostu ilosci cylindrów tak wiec waidomo ze 2.0 w czterech cylindrach bedzie dwa razy tanszy w utrzymaniu co v8 4,2, A w12 o 30% drorzszy w utrzymaniu co v8.... LUDZIE ZACZNIJCIE MYSLEC, samu juz nie wiem co mam kupic s8 odpada, na temat tego silnika i jego awaryjnosci to juz informacji w necie jest sporo!!!!!!!i nie piszcie ze to jest silnik z gelardo bo nie jest... moze jest taki sam ale włosi go nie robili w fabryce lambo tylko ktos inny - wiec to juz jest co innego
[ Dodano: 2011-09-27, 19:13 ]
BA ZAPOMNIAŁEM DODAC ZE DZWONIŁEM NAWET DO SERWISÓW AUDi ZEBY MI DORADZILI co lepsze 4,2 czy 6.0 co sie mniej psuje, i ani w poznaniu ani w warszawie czy wrocławiu nikt mi nic zlego na temat tego czy tamtego nie powiedział, tak wiec rzadnej wady fabrycznej ani ukrytej ani wystepujacej czesciej niz zwykle w silniku W12 nie stwierdzono!!!!! pytalem tez o 4,0 disel i tu uwag bylo co nie miara, :mrgreen: tak wiec chyba byli szczerzy |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-09-27, 18:41
|
|
|
alduwiel napisał/a: | nie piszcie ze to jest silnik z gelardo bo nie jest... moze jest taki sam ale włosi go nie robili w fabryce lambo tylko ktos inny |
hmm , tu się nie zgodzę , ponieważ od co najmniej 2 lat , audi wykupiło lambo i tam jest montowany silnik AUDI .
alduwiel napisał/a: | co lepsze 4,2 czy 6.0 co sie mniej psuje ..., pytalem tez o 4,0 disel i tu uwag bylo co nie miara |
moim zdaniem to są silniki wolno ssące (nie wyżyłowane) tak że są dość trwałe , jeśli się dba o nie , a jeśli nie to wiadomo , będzie się sypać . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2011-09-27, 19:30
|
|
|
W12 nie jest specjalnie awaryjną jednostką porównywalna z V8
Tylko jak coś padnie to ciężko będzie znaleźć kumatego mechanika oraz tanie zamienniki. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-09-27, 23:29
|
|
|
alduwiel napisał/a: | nie piszcie ze to jest silnik z gelardo bo nie jest... moze jest taki sam ale włosi go nie robili w fabryce lambo tylko ktos inny - wiec to juz jest co innego |
Owszem to nie jest silnik z Galardo tylko silnik z AUDI... więc powiedzenie że S8 D3 ma ten sam silnik co Galardo będzie chyba poprawne, prawda? ;-)
alduwiel napisał/a: | BA ZAPOMNIAŁEM DODAC ZE DZWONIŁEM NAWET DO SERWISÓW AUDi ZEBY MI DORADZILI co lepsze 4,2 czy 6.0 co sie mniej psuje, i ani w poznaniu ani w warszawie czy wrocławiu nikt mi nic zlego na temat tego czy tamtego nie powiedział, tak wiec rzadnej wady fabrycznej ani ukrytej ani wystepujacej czesciej niz zwykle w silniku W12 nie stwierdzono!!!!! |
A co oczekiwałeś że powiedzą?... że jest do kitu??
To fajnie że dzwoniłeś do ASO ale... tak się składa że ja własnie w tej branży pracuję i koledzy z serwisu w prywatnej rozmowie jakoś inaczej mówią ;-)
ciekawe że mi odradzali W12 w D2 i D3 oraz S8 w D3 i inne silniki FSI w D3... czyżby koledzy mnie oszukiwali?? :-P
Kup sobie kolego co będziesz chciał bo to Twój wybór i Twoje pieniądze ale nie wmawiaj użytkownikom A8/S8 że nie mają pojęcia o tym czym jeżdżą bo dopiero to jest śmieszne 8-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-09-28, 05:28
|
|
|
Może jest mało negatywnych opinii na temat 6.0 bo po prostu jest mało użytkowników tego silnika ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-09-28, 07:27
|
|
|
FOSS napisał/a: | alduwiel napisał/a: | BA ZAPOMNIAŁEM DODAC ZE DZWONIŁEM NAWET DO SERWISÓW AUDi ZEBY MI DORADZILI co lepsze 4,2 czy 6.0 co sie mniej psuje, i ani w poznaniu ani w warszawie czy wrocławiu nikt mi nic zlego na temat tego czy tamtego nie powiedział, tak wiec rzadnej wady fabrycznej ani ukrytej ani wystepujacej czesciej niz zwykle w silniku W12 nie stwierdzono!!!!! |
A co oczekiwałeś że powiedzą?... że jest do kitu??
|
FOSS, pozwolisz, że będę bronił kolegi, bo gdybyś zacytował ostatnie zdanie, to na temat 4.0 TDI powiedzieli właśnie, że jest do kitu. Stąd wysnuł wniosek, że powiedzieli szczerze co wiedzieli. A czy wiedzieli i mieli rację, to inny temat.
Przy okazji jeśli wiesz coś na temat wad wrodzonych W12, to mógłbyś napisać konkrety. Wg mojej wiedzy nie ma on niczego wadliwego podobnie jak 4.2 MPI. Oczywiście zawsze w konkretnym egzemplarzu może się coś zepsuć (i naprawa niewątpliwie będzie droga choćby ze względu na brak zamienników) ale to nie są wady konstrukcyjne ani materiałowe. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-09-28, 09:34
|
|
|
nils napisał/a: | FOSS, pozwolisz, że będę bronił kolegi, bo gdybyś zacytował ostatnie zdanie, to na temat 4.0 TDI powiedzieli właśnie, że jest do kitu. Stąd wysnuł wniosek, że powiedzieli szczerze co wiedzieli. A czy wiedzieli i mieli rację, to inny temat. |
Oczywiście że pozwolę, nie jestem wszechwładny i wszechwiedzacy i wcale sobie tego nie uzurpuję ;-)
Przyznaje że lekko się uniosłem no ale jak kolega wprost pisze że się nie znamy, że bzudry piszemy i żebyśmy zaczęli myśleć to tak trochę poczułem się przyrównany do przysłowiowej blondynki :-P
Poza tym dziwię się, że kolega tak przez telefon usłyszał jakikolwiek negatywny komentarz nt. marki, silnika czy konkretnego modelu auta - to był chyba jakiś odosobniony przypadek braku profesjonalizmu albo też osoba z którą kolega rozmawiał polecała inny silnik a kolega zrozumiał co chciał zrozumieć...
No ale nie wiem co kolega usłyszał i od kogo bo mnie przy tym nie było ale że od lat w tej branży pracuję więc wiem że co jak co ale nikt kto jest profesjonalistą przez telefon nie opowiada histori o wadach fabrycznych samochodów które w tym salonie sprzedają... szczególnie w markach premium czyli także AUDI.
nils napisał/a: | Przy okazji jeśli wiesz coś na temat wad wrodzonych W12, to mógłbyś napisać konkrety. Wg mojej wiedzy nie ma on niczego wadliwego podobnie jak 4.2 MPI. Oczywiście zawsze w konkretnym egzemplarzu może się coś zepsuć (i naprawa niewątpliwie będzie droga choćby ze względu na brak zamienników) ale to nie są wady konstrukcyjne ani materiałowe. |
Z mojej wiedzy wynika że silniki W12 są podatne na temperaturę... podobnie jak kiedyś cała seria rzędowych 6-tek w BMW.
Poza tym silnik sam w sobie owszem nie jest jakoś szczególnie awaryjny ale nikt tego tu na siłę nie wmawia - podstawowym problemem z tym silnikiem jest złożoność jego konstrukcji a to pociąga spore problemy serwisowe i właśnie to jest ten element przez który ten silnik nie jest polecany...
i tak poza ASO ciężko jest znaleźć odważnego który podejmie się diagnostyki oraz naprawy silnika W12 a nawet w ASO brak jest do tego chętnych...
często diagnostyka to długa i żmudna robota a często nawet mała pierdoła w postaci jakiegoś czujnika czy małego nieszczelnego oringu skutkuje wyciąganiem silnika.
Podjedźcie do jakiegokolwiek z ASO, powiedzcie że macie do kupienia takie A8 z silnikiem W12 i powiedzcie że widzieliście historię serwisową tegoż auta i niepokoi Was że tak często wyciągano w nim silnik a zobaczycie co powiedzą w serwisie... że przy tym silniku to całkiem normalne i to wcale nie świadczy o tym żeby był jakoś szczególnie awaryjny.
Podsumowując: nie, W12 nie jest jakoś szczególnie awaryjny ale na pewno jest drogi i trudny w serwisowaniu - drogi i trudny bo silnik skomplikowany i ciężko znaleźć jakikolwiek mądry serwis poza ASO a w ASO jak to w ASO wszytsko kosztuje wprost proporcjonalnie do klasy auta (o ile dobrze pamiętam w Warszawie roboczogodzina przy aucie tej klasy to 350-380pln).
edit: literówki |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-09-29, 09:19, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2011-09-28, 10:36
|
|
|
To może ja kilka ziarenek dosypie do piaskownicy.
Jak wiecie od lipca posiadam D3 W12. Nabyłem go dosyć przypadkowo. Szukałem długo V8 i byłem nawet już skłonny kupić w cenie rynkowej. Gdy nagle pojawił się W12. Też nie szukałem W12 bo po prostu bałem się kosztów utrzymania. Skomplikowania i złożoności silnika w stosunku do naszych serwisów. Dodam dodatkowo że nie mam przygotowania mechanicznego i moje dłubanie kończyło się na wymianie świec w poprzednich autach. Także nie chciałem porywać się z motyką na słońce.
Ale życie weryfikuje nasze postawy i na przecięciu dróg zjawiło się W12.
Na szczęście udało mi się dobrze kupić. Fakt, że po przetarciu. Ale wszystko dobrze zrobione, auto doinwestowane. I to o czym wiedziałem odzyskałem w cenie. Nawet kiedyś tu Damian komentował ją dla kogoś.
Powiem tak części zamienniki min +50%. Płyny tylko oryginały. A co do robocizny. Oczywiście droższa bo taka klasa auta. Tak jest na całym świecie i to jest naturalne sami byście tak robili.
Ja mam to szczęście że mechanik z ASO prywatnie w swoim warsztacie robi serwis Audi. Ogarnia temat i nawet zna mój samochód od poprzedniego właściciela. Ceny do zaakceptowania.
Weźcie poprawkę, że W12 to limuzyna i tak na nią patrzcie. To nie S8 czy 4,2. To jest po prostu limuzyna. Udało mi się kupić samochód dobry, zadbany i z tego się cieszę. Nigdy takie auto nie będzie dla mnie do pracy. Jeszcze bym to poniósł ale dla mnie są pewne granice absurdu. Niezależnie ile bym miał na koncie.
Dla mnie jest to samochód wycieczkowo-weekendowy którym zrobiłem ok 2500 km i tak pewnie będzie używany.
Wiecznie nim jeździć nie będę. I jak będę zmieniał to też na A8 D3 od 2007 Pb. A czy to będzie S, W czy A to zobaczę w jakim będą stanie.
Także nie bójcie się W12. Typowa limuzyna. Komfortowa, duża, ogromny zapas mocy. Szukacie pazura w aucie, nie ten adres. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime
Prywatność. |
|
|