|
Autor |
Wiadomość |
Skarpel92
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 42 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-01-03, 20:33 [D3 04 4.0TDI
] TIP- Problem ze skrzynią
|
|
|
Witam. Posiadam problem z automatyczną skrzynią biegów w Audi A8 D3 TIPTRONIC. Jadę samochodem 100km/h i mam 2000 obrotów na piątym biegu. Biorę nogę z gazu i obroty powoli spadają auto zwalnia i spadają do 1000 obrotów skrzynia Przerzuca na czwarty bieg obroty wzrastają do 1500 obrotów i powoli spadają auto zwalnia i przy 1000 obrotów zmienia na trzeci bieg i obroty momentalnie spadają do 600 obrotów. Mam pytanie Czy to normalne że tak na wyższych biegach trzyma obroty i blokuje a uto a na niższych biegach obroty momentalnie spadają ?
Dziękuję za Pomoc pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2011-01-04, 23:50
|
|
|
na wyższych biegach i przy wyższych prędkościach biegi "zapiete" są bezpośrednio i jak zwalniasz to auto hamuje silnikiem. Przy niskich biegach i prędkościach (tez zależy to od tego, czy np. jedziesz pod góre, z góry...) skrzynia zmienia biegi, ale nie koła nie napędzają już silnika, a przynajmniej nie na tyle, żebyś to odczuł jako hamowanie silnikiem, widać to nawet na kompie-jak hamuje silnikiem i obroty maleją proporcjonalnie do prędkości, to pokazuje zerowe spalanie, potem, jak już napęd nie jest sztywno spięty, to widać, że silnik zaczyna pobierać paliwo. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
darekostap
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: darek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 39 Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 27 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2011-01-07, 14:56
|
|
|
u mnie dzieje się tak samo np [uszczam noge z gazu obroty spadają powoli do 2000 a jak już jest np 1500 to podskakują na 1900 na chwilke potem znowu tak jaby skrzynia redukowała wcześniej tego nie odczuwałem poziom oleju w skrzyni jest ok błędów żadnych na sterowniku nie ma mało tego przy zrzucaniu z 2 na jedynke przy bardzo wolnej jeździe czuć jakby się bieg ześlizgiwał tj, już ma zrzucić i dodaje gazu a tu same obroty idą w górę a po chwili załapuje jedynke odczuwa się to dosyć nauczyłem się z tym jeździć i unikać takich syutuacji ale wkurza mnie to . Wracając do początkowego postu kolegi który zaczął wątek podejrzewam że mamy podobny problem czy ktoś się z tym spotkał naprawiiał???? |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |