Autor |
Wiadomość |
Gonathel
Użytkownik
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: Volkswagen Golf
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2011-02-28, 16:24 [D2 ALL] 2.5 TDI Swap na 1.9 TDI ??
|
|
|
Witam Wszystkich
Post ten jest dość niebanalny i czysto teoretyczny dlatego proszę o wyrozumiałość.
Zastanawia mnie czy dało by rade wpakował do A8 silnik 1.9 TDI
Myślałem o tym dłuższa chwile i chyba najlepszym dawcą byłby model 2.5 TDI z manualna skrzynią
Zastanawia mnie tylko czy lapy i ogólnie zabudowa silnika była by wmiare kompatybilna, dodatkowo jak wyglądał by problem ze skrzynią biegów ??
Napewno wielu z was ciekawi po co taki pomysl... chodzi o to iz 2.5 TDI to nie za rewelacyjny silnik w dodatku jest to skarbonka..
Wersje 2.5 TDI z zajechanym silnikiem można dość tanio kupić, tak samo jak silnik 1.9 TDI w dobrym stanie, jesli udało by sie to złożyć do kupy tanim kosztem była by dosc ciekawa ekonomiczna limuzyna, co prawda nie byl by to demon prędkości ale z 1.9 TDI tez można uzyskać te 150HP po chip tuningu.
Zapraszam wszystkich do dyskusji |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-02-28, 16:36
|
|
|
z silnika 1.9 TDI da się zrobić nawet 300KM ale w miare bezawaryjnie 220-240KM (patrz moje aktualne auto)
no ale nie wyobrażam sobie podjezdzającej A8 i klekot dieselka R4... bleeee :roll: |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
Gonathel
Użytkownik
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: Volkswagen Golf
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2011-02-28, 17:30
|
|
|
no właśnie takich odpowiedzi chciałem uniknąć..
doskonale wiem ze wstawić można silnik nawet od meleksa..
zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP
chciałbym aby watek poszedł w kierunku typowo technicznym (skrzynia biegow i mocowanie silnika) a nie rozpatrywanie ze wiesniacki jest klekot r4 w a8 bo to akurat jest oczywiste
pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-02-28, 17:42
|
|
|
Kolego jak masz kasę to nie będziesz miał problemu z obsadzeniem silnika na poduchach i skrzyni , ale z tym idzie cała elektornika 8-)
Pytanie czy opłaca się to robić czy lepiej kupić A6 1,9 TDi i mieć święty spokój :?: :?:
[ Dodano: 2011-02-28, 17:43 ]
bo to nie tylko dopasowanie silnika , ale też pół osie .
[ Dodano: 2011-02-28, 17:44 ]
chociaż ja zastanawiam się nad innym rzutem :mrgreen:
Wstawić moje 4,2 do 80 B3 lub B4 :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-02-28, 17:44
|
|
|
co prawda, prosisz o techniczne rady, ale ja jeszcze napisze:
1. jezeli dokonasz chip-tuningu to wtedy skracasz zywotnosc (trwalosc) silnika. a przeciez to lezy u podstaw Twojej decyzji.
2. Twoja decyzja jest praktycznie bezpowrotna. jesli bedziesz chcial taki samochod pozniej sprzedac, to wtedy nikt go nie kupi. moze wiec warto miec awaryjny 2.5 tdi, ale wyjdzie znacznie taniej (przynajmniej znjadziesz kupca - odzyskasz czesc pieniedzy)
rzeczywiscie to co pisze mdamian mnie przekonuje. kup a6 1.9 tdi i nie bedziesz mial klopotu |
|
|
|
|
|
|
|
tomow
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomo
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 44 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 27 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 2011-02-28, 17:56
|
|
|
Gonathel napisał/a: |
zdaje sobie sprawę ze r4 nie brzmi jak v6, co do mocy z tdi 110hp na zdrowej pompie i turbo można bezproblemowo, tanio i bezpiecznie zrobić 150-160 hp co powinno dać rezultat podobny (nietwierdze ze taki sam) jak w przypadku 2.5 TDI 150 HP
|
jeżeli już tak bardzo będziesz chciał to zrobić to żadne 110KM na starej rotacyjnej VP37 tylko kupujesz 1.9 TDI ARL/BPX na pompowtryskach i robisz bez najmniejszej obawy o żywotnosc silnika 190KM i 400Nm, jakoś to budzie A8 już będzie jedziło
myśle że nie bedzie żadnego problemu ze zrobieniem tego jeżeli kupisz silnik z wiązką
jak chcesz to dam ci namiary na goscia który być może sie podejmie takiego swapa bo np V8 do budy Audi Coupe B3 czy B4 wkłada taśmowo :-P |
_________________ A8 V8 Engine |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-02-28, 18:01
|
|
|
tomow napisał/a: | myśle że nie bedzie żadnego problemu ze zrobieniem tego jeżeli kupisz silnik z wiązką |
Raczej nie , ale dolicz do tego jeszcze komputer , skrzynie z pół osiami , przeguby , ciekawe czy piasta będzie pasować do tarcz , jak nie to jeszcze tarcze i klocki .
Naprawdę zastanów się czy warto wkładać 80 do A8 ??
Potem jak będziesz sprzedawać to powiesz że tylko buda jest z A8 a reszta z 80 ?? |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gonathel
Użytkownik
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: Volkswagen Golf
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2011-02-28, 18:33
|
|
|
no o takie odpowiedzi mi chodziło
tak jak zaznaczyłem w 1 poście pytam czysto teoretycznie czy taki swap miałby sens, wnioskując po waszych postach, skrzynia z 2.5 do 1.9 nie podejdzie a co za tym idzie koszty drastycznie rosną wiec opłacalność jest znikoma |
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-02-28, 21:49
|
|
|
Kolego Gonathel, jeśli koniecznie nie chcesz 2.5 V6 to wciśnij pod maskę 2.5 TDI R5 140KM na pompie:mrgreen: lub 2.5 TDI R5 na pompowtryskach ma 174KM z VW
Z pewnością lepiej brzmią :mrgreen: |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-02-28, 22:34
|
|
|
mdamian napisał/a: | na pewno bardziej wytrzymalszy od V |
Dokładnie! A i koszty eksploatacji niemalże takie same jak 1.9Tdi, spalanie większe tylko o około 1.5 do 2 litra na setkę. Dorwać np. A6 C4 angola ze zdrowym serduchem, rezanko, i lać, i śmigać |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
|
|
|
Gonathel
Użytkownik
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Grzesiek
Jeżdzę: Volkswagen Golf
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 2011-03-01, 07:15
|
|
|
no myśl o TDI 2.5 R5 tez przeszła mi przez myśl,
ale czy któryś z tych silników podejdzie pod ori skrzynie z V6 ?? bo jeśli nie to jest dość sporo dłubaniny |
|
|
|
|
swiss54
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi A3
Dołączył: 09 Maj 2012 Posty: 1 Skąd: Gorzow Wielkopolski
|
Wysłany: 2012-05-09, 20:30
|
|
|
Witam
Przeszukuje fora i google w poszukiwaniu odpowiedzi na swoje pytanie, niestety nie moge znalezc odpowiedzi wiec pojawilem sie tutaj. Nie pytam czy to ozliwe bo wiadomo ze wiele da sie zrobic. Pytam o dokladniejsze informacje. Chce zmienic silnik 2.5 TDI 150KM na 2.5 TDI 140KM R5. Posiadam audi A8 2.5 TDI rocznik 1997 oraz audi A6 2.5 TDI R5 140KM. Moje pytanie: co moge zostawic bo bedzie pasowac, a co musze zmienic. Czy natrafie na jakies wieksze problemy podczas przekladki?
Pozdrawiam i dziekuje za kazda udzielona odpowiedz ktora bedzie pomocna. |
_________________ Arturoo |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
|
|
|
|
|