Autor |
Wiadomość |
_bastek_
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-08, 08:25 [D2 96 4.2PB/LPG
] Błędy na cylindrach,"CAT" na
|
|
|
Witam,
Kupiłem niedawno A8, oczywiście 4.2, Posiada GAZ (pierwsza generacja sekwencji) i wszystko było ok do momentu kiedy na benzynie silnik w trakcie jazdy zaczął kuleć. Oświeciła się kontrolka "CAT", przełączyłem na gaz i wszystko ok. Kilka dni sprawdzałem wszystko i wpinałem pod komputer. Na benzynie błędy na wszystkich cylindrach, błąd mieszanki itp., przełączyłem na gaz i wszystko OK. Ogólnie teraz autko jeździ tylko na gazie.
Przeczytałem iż może to być moduł, tak więc kupiłem i nic - tak więc moduł odpada .
Nie mam już pomysłu... może to wina wtryskiwacza albo przepływomierza?
Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc - najlepiej okolice Rybnika |
|
|
|
|
|
|
|
_bastek_
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-08, 10:53
|
|
|
Też tak myślałem, ale wymienie filtr paliwa profilaktycznie... może to po prostu syf w filtrze ? |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-08, 12:55
|
|
|
Prawdopodobnie Listwa wtryskowa benzynowa padła Lub ciśnienie w układzie Pb jest za niskie (pompa paliwowa padła). Szukaj w tych kierunkach. Przepływka raczej odpada bo to samo by było na LPG. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2011-06-08, 15:46
|
|
|
Ja miałem podobnie jak Ty problemy z pracą silnika na benzynie, na gazie było w miarę O.K. Nakombinowałem się (jest też opisane na forum), różne rzeczy mi sugerowali, parę rzeczy wymieniłem, odwiedziłem kilku mechaników (łącznie z ASO), aż w końcu ktoś mi zasugerował, że przez nieprawidłowo wyregulowaną instalację gazową komputer od silnika zbiera nieprawidłowe parametry pracy i auto kuleje na benzynie. Doradzono mi zresetowanie komputera do ustawień początkowych. Odłączyłem akumulator na pół godziny i po podłączeniu z powrotem na benzynie śmiga jak by dopiero fabrykę opuściło. Parę dni jeździłem na benzynie bez problemów, jak zacząłem jeździć na gazie problemy powróciły (na gazie jeździ a na benzynie nie). Wystarczyło ustawić instalkę LPG i auto śmiga już kilka miesięcy zarówno na benzynie jak i LPG. Spróbuj może i Tobie to pomoże.... |
|
|
|
|
|
|
|
_bastek_
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-08, 17:51
|
|
|
Byłem u gazownika i doradził to samo, odłączyć akumulator i sprawdzić. Jeśli na benzynie będzie ok a po jeździe na gazie problem wróci to znaczy, że gaz był winowajcą i wystarczy wyregulować
Dzięki za pomoc
Jak coś ustalę to od razu dam znać. |
|
|
|
|
artek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Chełm/lubelskie
|
Wysłany: 2011-06-08, 21:25
|
|
|
u mnie na pb nie chciał chodzić a na gazie śmigał , wywalało błędy zapłonów, sondy , braku jakiejś komunikacji,przepływki, wymieniłem przepływke i wszystko przeszło zero błędów |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-06-08, 22:13
|
|
|
sprawdz prace sond |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-09, 00:40
|
|
|
Hm widzę kolego ze jesteś z Rybnika a to tak jak ja ;-) jak by trzeba było zamianę jakiś części zrobić przed kupnem to można się zgadać. Po co kasiorę wyrzucać a wiem żę mechaniki to by kazali wszystko po kolei wymieniać aż natkną się na problem.
No i taka moja sugestia odnośnie poziomu paliwa w baku. Wiem żę to problem tych samochodów i to zwłaszcza jeżeli ktoś już grzebał przy pompie paliwa. Może trzeba by dolać i "kulawość" zniknie. Ale to tylko tak na marginesie :-P |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-09, 01:18 Re: Błędy na cylindrach,"CAT" na
|
|
|
_bastek_ napisał/a: | Witam,
Kupiłem niedawno A8, oczywiście 4.2, Posiada GAZ (pierwsza generacja sekwencji) i wszystko było ok do momentu kiedy na benzynie silnik w trakcie jazdy zaczął kuleć. Oświeciła się kontrolka "CAT", przełączyłem na gaz i wszystko ok. Kilka dni sprawdzałem wszystko i wpinałem pod komputer. Na benzynie błędy na wszystkich cylindrach, błąd mieszanki itp., przełączyłem na gaz i wszystko OK. Ogólnie teraz autko jeździ tylko na gazie.
Przeczytałem iż może to być moduł, tak więc kupiłem i nic - tak więc moduł odpada .
Nie mam już pomysłu... może to wina wtryskiwacza albo przepływomierza?
Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc - najlepiej okolice Rybnika |
Ja kilka lat temu też przez to przechodziłem,u mnie winna okazała się padająca pompa paliwa(podróbka nie oryginał)może poprzedni właściciel wrzucił jakąś podróbę z Alledrogo za 200 zł i już się kończy. |
|
|
|
|
_bastek_
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-09, 07:53
|
|
|
Odłączyłem akumulator za 2 godz. i nic... czyli wina gazu to raczej nie jest - chociaż nie wiem - do gazownika na regulację jadę w przyszłym tygodniu.
Jak kupiłem samochód to miałem 3/4 baku a teraz jest równa połowa i od tego czasu zaczynają się problemy, może faktycznie coś z pompą, dziś sprawdzę ciśnienie jakie idzie z pompy. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-06-09, 08:01
|
|
|
dolej benzyny na 3/4 baku to napewno nie zaszkodzi :-D , a moze ułatwić diagnoze usterki |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-09, 08:37
|
|
|
Kolego tak jak Ci piszemy: dolej paliwa, bo poziom jaki masz to taki newralgiczny punkt. Wydaje mi się że tu leży Twój problem. |
|
|
|
|
|
|
|
_bastek_
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 08 Cze 2011 Posty: 6 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-09, 08:51
|
|
|
Spoko, jak pojadę z pracy to zaleję go do 3/4 baku, chyba, że jakiś kretyn wlał tam diesla hehehehe' mam nadzieję, że nie |
|
|
|
|
Janek
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bartosz
Jeżdzę: A8
Wiek: 39 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-09, 15:46
|
|
|
_bastek_, mam identyczny problem jak ty po zakupie mojej a8 gdzie było 3\4 baku paliwa rozkoszowałem się jazdą na pb ku mojemu zdziwieniu gdy doszło do połowy auto zaczeło kuleć i zaczeła mrygać kontrolka CAT :-D stałem jak osioł na skrzyżowaniu i sobie myśle co jest puł zbiornika wachy a ona nie odpala. Tym oto sposobem zatarłem pompe jakiś szajs z allegro. Zakupiłem orgimał za 600zł i auto odpala i śmiga jak ta lala ale tylko do połowy baku :-P |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-06-09, 16:22
|
|
|
Moim zdaniem to nie jest wina samej pompy, a jej montażu. Ktoś po prostu źle zamontował kosz lub nieszczelnie zmontował całe ustrojstwo. Wymiana oringu na przelewie jest nieodzowna. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|