Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Błędy na cylindrach,"CAT" na  
Autor Wiadomość
_bastek_ 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-08, 08:25   [D2 96 4.2PB/LPG ] Błędy na cylindrach,"CAT" na

Witam,

Kupiłem niedawno A8, oczywiście 4.2, Posiada GAZ (pierwsza generacja sekwencji) i wszystko było ok do momentu kiedy na benzynie silnik w trakcie jazdy zaczął kuleć. Oświeciła się kontrolka "CAT", przełączyłem na gaz i wszystko ok. Kilka dni sprawdzałem wszystko i wpinałem pod komputer. Na benzynie błędy na wszystkich cylindrach, błąd mieszanki itp., przełączyłem na gaz i wszystko OK. Ogólnie teraz autko jeździ tylko na gazie.
Przeczytałem iż może to być moduł, tak więc kupiłem i nic - tak więc moduł odpada :( .

Nie mam już pomysłu... może to wina wtryskiwacza albo przepływomierza?

Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc - najlepiej okolice Rybnika
 
 
_bastek_ 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-08, 10:53   

Też tak myślałem, ale wymienie filtr paliwa profilaktycznie... może to po prostu syf w filtrze ?
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-06-08, 12:55   

Prawdopodobnie Listwa wtryskowa benzynowa padła Lub ciśnienie w układzie Pb jest za niskie (pompa paliwowa padła). Szukaj w tych kierunkach. Przepływka raczej odpada bo to samo by było na LPG.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-06-08, 15:46   

Ja miałem podobnie jak Ty problemy z pracą silnika na benzynie, na gazie było w miarę O.K. Nakombinowałem się (jest też opisane na forum), różne rzeczy mi sugerowali, parę rzeczy wymieniłem, odwiedziłem kilku mechaników (łącznie z ASO), aż w końcu ktoś mi zasugerował, że przez nieprawidłowo wyregulowaną instalację gazową komputer od silnika zbiera nieprawidłowe parametry pracy i auto kuleje na benzynie. Doradzono mi zresetowanie komputera do ustawień początkowych. Odłączyłem akumulator na pół godziny i po podłączeniu z powrotem na benzynie śmiga jak by dopiero fabrykę opuściło. Parę dni jeździłem na benzynie bez problemów, jak zacząłem jeździć na gazie problemy powróciły (na gazie jeździ a na benzynie nie). Wystarczyło ustawić instalkę LPG i auto śmiga już kilka miesięcy zarówno na benzynie jak i LPG. Spróbuj może i Tobie to pomoże....
 
 
_bastek_ 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-08, 17:51   

Byłem u gazownika i doradził to samo, odłączyć akumulator i sprawdzić. Jeśli na benzynie będzie ok a po jeździe na gazie problem wróci to znaczy, że gaz był winowajcą i wystarczy wyregulować :)

Dzięki za pomoc :)

Jak coś ustalę to od razu dam znać.
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2011-06-08, 21:25   

u mnie na pb nie chciał chodzić a na gazie śmigał , wywalało błędy zapłonów, sondy , braku jakiejś komunikacji,przepływki, wymieniłem przepływke i wszystko przeszło zero błędów
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-06-08, 22:13   

sprawdz prace sond
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-06-09, 00:40   

Hm widzę kolego ze jesteś z Rybnika a to tak jak ja ;-) jak by trzeba było zamianę jakiś części zrobić przed kupnem to można się zgadać. Po co kasiorę wyrzucać a wiem żę mechaniki to by kazali wszystko po kolei wymieniać aż natkną się na problem.
No i taka moja sugestia odnośnie poziomu paliwa w baku. Wiem żę to problem tych samochodów i to zwłaszcza jeżeli ktoś już grzebał przy pompie paliwa. Może trzeba by dolać i "kulawość" zniknie. Ale to tylko tak na marginesie :-P
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-06-09, 01:18   Re: Błędy na cylindrach,"CAT" na

_bastek_ napisał/a:
Witam,

Kupiłem niedawno A8, oczywiście 4.2, Posiada GAZ (pierwsza generacja sekwencji) i wszystko było ok do momentu kiedy na benzynie silnik w trakcie jazdy zaczął kuleć. Oświeciła się kontrolka "CAT", przełączyłem na gaz i wszystko ok. Kilka dni sprawdzałem wszystko i wpinałem pod komputer. Na benzynie błędy na wszystkich cylindrach, błąd mieszanki itp., przełączyłem na gaz i wszystko OK. Ogólnie teraz autko jeździ tylko na gazie.
Przeczytałem iż może to być moduł, tak więc kupiłem i nic - tak więc moduł odpada :( .

Nie mam już pomysłu... może to wina wtryskiwacza albo przepływomierza?

Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc - najlepiej okolice Rybnika

Ja kilka lat temu też przez to przechodziłem,u mnie winna okazała się padająca pompa paliwa(podróbka nie oryginał)może poprzedni właściciel wrzucił jakąś podróbę z Alledrogo za 200 zł i już się kończy.
 
 
_bastek_ 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-09, 07:53   

Odłączyłem akumulator za 2 godz. i nic... czyli wina gazu to raczej nie jest - chociaż nie wiem - do gazownika na regulację jadę w przyszłym tygodniu.
Jak kupiłem samochód to miałem 3/4 baku a teraz jest równa połowa i od tego czasu zaczynają się problemy, może faktycznie coś z pompą, dziś sprawdzę ciśnienie jakie idzie z pompy.
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-06-09, 08:01   

dolej benzyny na 3/4 baku to napewno nie zaszkodzi :-D , a moze ułatwić diagnoze usterki
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-06-09, 08:37   

Kolego tak jak Ci piszemy: dolej paliwa, bo poziom jaki masz to taki newralgiczny punkt. Wydaje mi się że tu leży Twój problem.
 
 
_bastek_ 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-06-09, 08:51   

Spoko, jak pojadę z pracy to zaleję go do 3/4 baku, chyba, że jakiś kretyn wlał tam diesla hehehehe' mam nadzieję, że nie :)
 
 
Janek 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bartosz
Jeżdzę: A8
Wiek: 39
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2011-06-09, 15:46   

_bastek_, mam identyczny problem jak ty po zakupie mojej a8 gdzie było 3\4 baku paliwa rozkoszowałem się jazdą na pb ku mojemu zdziwieniu gdy doszło do połowy auto zaczeło kuleć i zaczeła mrygać kontrolka CAT :-D stałem jak osioł na skrzyżowaniu i sobie myśle co jest puł zbiornika wachy a ona nie odpala. Tym oto sposobem zatarłem pompe jakiś szajs z allegro. Zakupiłem orgimał za 600zł i auto odpala i śmiga jak ta lala ale tylko do połowy baku :-P
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-06-09, 16:22   

Moim zdaniem to nie jest wina samej pompy, a jej montażu. Ktoś po prostu źle zamontował kosz lub nieszczelnie zmontował całe ustrojstwo. Wymiana oringu na przelewie jest nieodzowna.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.