Autor |
Wiadomość |
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-06-17, 21:20 [D3 03 4.2MPI ] Awaria zawiecha padła ..ale co dokładnie ??
|
|
|
Witam kolegów
wczoraj w autku zawiecha odmówiła całkowicie posłuszeństwa
a więc prośba o pomoc i w skrócie napiszę jakie są objawy
ósemeczka odmówiła opcji podniesienia się w ustawieniach CAR w pozycję LIFT tzn kompresor w ogóle nie pompuje całkowicie ani na moment się nie załącza i opcja lift jest nawet jakby nieaktywna na wyświetlaczu ?? w inne pozycje można wejść jednak też zero reakcji kompresork , białe szczałki góra - dół ani nie drgną , zółta kontrolka świeci
no i z tego co widzę to tył siadł dość nisko , na felach 19 rant błotnika jest obecnie minimalnie poniżej , albo na równo góry opony , przód stoi troszkę wyżej jednak zdecydowanie niżej niże poprzednio w pozycji automatic
co jeszcze zauważałem to że nie było charakterystycznego spuszczenia powietrza z zawiechy podczas parkowania ,
a więc wracając do tematu , co mogło paść w zawieszeniu ?? od czego zacząć ??
PS EDIT
dziś podpięte pod VAG pokazało błąd - którego nie można skasować ??
01767.Sensor for Vehicle Level Left Voltage Supply
ściągnąłem lewe przednie koło odpiąłem wtyczkę z tego czujnika co na foto przeczyściłem założyłem no i nic to nie dało
(czy to jest właśnie czujnik który odpowiada za poziomowanie nadwozia ?? czy tylko ksenonów ?? czy to jedno i to samo ?? )
CO ROBIĆ ??
bardzo proszę o jakieś koło ratunkowe ,
kurcze za dwa tygodnie wyjazd na urlop do CRO więc furka musi być na Tip Top
wielkie dzięki pozdrawiam
Mariusz |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-06-18, 14:18
|
|
|
tak ten czujnik odpowieda zarówno za poziomowanie xenonu jak i zawiechy. ale spokojnie nie opadnie niżej bo ma zabezpieczenie. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-06-18, 15:00
|
|
|
OK tak tez podejrzewałem i wczoraj już zamówił ten czujnik , we wtorek powinien się już pokazać więc zadziałam z jego wymianą , ale czy to pomoże ?? tego pewno nie wie nikt ??
PS
dodam że kompresor wcześniej dość ładnie pompował i podnosił bez problemu
czy ktoś z kolegów może się jeszcze wypowiedzieć w odniesieniu do pierwszego posta , tzn jeśli czujnik nie pomoże to co jeszcze mogło paść ??
z tego co wyczytałem to jeszcze możliwy jest chyba defekt sterownika zawieszenia który jest gdzieś pod kierownicą ?? GDZIE ON JEST DOKŁADNIE ??
i co w takim przypadku pokazywał by VAG ??
bo u mnie w opcji POZIOMOWANIE był chyba tylko ten jeden główny grzech
01767.Sensor for Vehicle Level Left Voltage Supply
interfejs był kumpla i on też mi to badał , ja za bardzo się na tym nie znam :roll:
dzięki pozdrawiam |
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-06-18, 17:48
|
|
|
kompresor nie pracuje z racji uszkodzonego czujnika, inaczej by pokazał inny/więcej błędów(dodatkowo). A dokładniej to moduł wyłączył kompresor bo nie jest w stanie ustalić prawidłowej wysokości auta więc w celu uniknięcia dalszych szkód odłączył jego sterowanie. Dlatego nie możesz podnieść auta do pozycji lift. pozycje komfort i dynamic nie wymagają zmiany wysokości zawieszenia "na postoju" a zmienia się wtedy jedynie charakterystyka (twardość-sprężanie-rozprężanie) miecha powietrznego poprzez zamykanie/otwieranie kanałów olejowych wewnątrz amortyzatora. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
kono
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 50 Skąd: Chełmek
|
Wysłany: 2011-06-18, 18:07
|
|
|
Dzięki za wyjaśnienie ;-)
dam znać jaki efekt przyniesie wymiana czujnika
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-06-24, 22:11 ]
Witam
wymiana czujnika poziomowania na lewym wahaczu nie dała żadnych efektów :-(
zawiecha dalej leży na glebie i ani nie drgnie w górę
chciałem zapytać GDZIE ?? szukać tego bezpiecznika 40A oraz sterownik zawieszenia, które to niby znajdują się pod kierownica ??
zagrzebałem się pod tą kierownicą chyba z godzinę i prawdopodobnie jestem ślepcem :-P
co trzeba odkręcić by dostać się do 40A i sterownika gdzie tego szukać ??
dzięki pozdrawiam |
|
|
|
|
ArkadiuszC
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3 3.0 TDI Quatro
Wiek: 50 Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Newall Green
|
Wysłany: 2014-05-05, 22:11
|
|
|
ono , czy rozwiazales swoj problem ????? |
_________________ OPEL MANTA 2.0 84r
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r................... |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-05-06, 06:41
|
|
|
Odkopałes temat z przed 3 lat :-)
Ale po wymienie czyjnika na pewno nalezy przeprowadzić , nastawy podstawowe/kalibrację zawieszenia.
Bynajmniej u mnie tak było. bez kompa auto by nie ruszyło. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
ArkadiuszC
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arkadiusz
Jeżdzę: A8 D3 3.0 TDI Quatro
Wiek: 50 Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 38 Skąd: Newall Green
|
Wysłany: 2014-05-06, 20:21
|
|
|
ja wlasnie dzisiaj wymienilem sterownik ukladu samopoziomowania na inny , mial taki sam numer jak stary wiec nic nie robilem VCDSem ..............no I po wymianie ladnie sie opuszcza powrocila funkcja lift I dynamic ....ale pojawil sie blad 00775 czujnik ukladu samopoziomowania pojazdu tylny lewy I on jest chyba odpowiedzialny tez za xenony bo tez mam blad 01310 ..............................no I teraz mam pytanie
jak wymienic ten czujnik ?
gdzie on jest ?
I co dokladnie zrobic krok po kroku VCDSem po wymianie ?
z gory dzieki za odp |
_________________ OPEL MANTA 2.0 84r
Renault Fuego 2.0 81r
BMW 323i 83r
BMW 525i 83r
BMW 524 TD 86r
BMW 524 TD 88r
BMW 525i 89r
Bmw 518i 94r
BMW 520i 98r
MERCEDES E220 CDI 00r
AUDI A8 3.0TDI Quatro 04r................... |
|
|
|
|
|
|
|
|