Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Problem ze zbieżnością  
Autor Wiadomość
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-10, 09:08   [D2 98 4.2PB/LPG ] Problem ze zbieżnością

Witam mam problem ze zbieżnością. Po ostatniej trasie wcieło mi opony pojechałem na stację diagnostyczną ,gdzie sprawdziliśmy zawieszenie i sie okazało ,że jedna końcówka jest wybita .Wymieniłem oczywiście dwie, reszta zawiechy ok. Ustawił koleś zbieżność i zmieniłem koła . Po przejechaniu ok 500 do 900 km już na lewej oponie widać ,że ją ścina od zewnątrz pojechałem na zbieżność do kolesia gdzie wyszło ,że lewe kolo jest mocno zbieżne. Ustawił jeszcze raz i mówi ,że coś musi być wybite ,że tak się przestawiło .Pojechaliśmy na szarpaki a tam nic wybitego nie widać ani nie słychać. A więc co może być grane bo to jakieś cuda.Nadmieniam ,że auto nie było bite mam je 3 lata i nigdzie nie walnąłem kołem ani zawieszeniem.Czy w tym modelu można ustawiać samą zbieżność z przodu czy trzeba robić całą geometrię?PROSZĘ O POMOC lub doradzenie dobrego warsztatu w okolicach Zabrza.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-10, 10:24   

a sprawdzał tylko zbieznośc na drążkach czy pochylenie kół (ustawienie belki) też?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-10, 12:13   

Założył przyrządy na koła i sprawdzał ale nie wiem co ja się na zbieżności nie znam wiem ,że gadał ,że kąty są dobre.Problem jest tylko ze zbieżnością.Jak wjeżdzał na stacji na jakąś płytę do sprawdzenia zbieżności to gadał ,że przód szarpie a tył jest ok .Nie wiem czy fachowiec za słaby czy sprzęt kiepski.
 
 
saudi 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-10, 15:30   

Witam mam podobny problem Kupiłem nowe oponki po 2 miesiącach z przodu nie maja juz prawie bieżnika z zewnętrznej strony Byłem na 2 stacjach diagnostycznych Wszędzie mówią ze jest ok
Zauważyłem tez ze pojawiły sie wibracje w prawym przednim kole powyżej 80km/h a powyżej 140 jest dramat :-( Tak jak by to kolo uciekało do środka :-| Standardowo sprawdzianem Felga prosta , wyważona Nie wiem juz sam o co chodzi :-(
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-10, 16:54   

No ja jestem załamany jadę w piątek na komputerową geometrię całego auta to zobaczę czy tamten mechanik był partacz bądź miał rozkalibrowane przyrządy czy jest autentycznie jakiś dziwny problem z moją zawiechą . Najśmieszniejsze to ,że nie ma żadnych stuków ani nic nie czuć ,że coś się wybiło. W besmareksie w Zabrzu (serwis vw) boją się ustawić mi zbieżność ---żart .
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-08-10, 18:53   

Prawdopodobnie masz zły kąt pochylenia koła (sprawdż to na dobrym sprzęcie do geometrii) , kąta w naszych autkach się nie ustawia , może być skrzywiona goleń .
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-11, 05:38   

No właśnie kąt jest dobry bo koleś już to sprawdzał. Czarna magia ,a to tylko samochód i to bez przejść .Musi się dać to zrobić może kolo miał rozkalibrowane te przyrządy albo nie do końca się znał bo dość młody był i na pewno na zbieżności jeszcze zębów nie zjadł.
 
 
mazur6662 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 266
Skąd: Nowa Cerkiew
Wysłany: 2011-08-11, 08:06   

możesz mieć luz na górnym wahaczu od wewnętrznej strony (tam gdzie jest mocowany do auta). u mnie na badaniu wyszło wszystko ok, dopiero przy sprawdzaniu zbieżności gościu nie mógł odkręcić końcówki i zaczął szarpać i okazało się że tam jest luz :P a opony cięło mi od str wewnętrznej, i też luzy mam w prawym przednim kole
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-11, 14:12   

ahadam napisał/a:
Prawdopodobnie masz zły kąt pochylenia koła (sprawdż to na dobrym sprzęcie do geometrii) , kąta w naszych autkach się nie ustawia , może być skrzywiona goleń .


ustawia się na obu kołach jednocześnie przesuwając całą belkę
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-11, 18:28   

Może i się ustawia te kąty ale żaden katalog nie podaje takiej opcji - to już rzemieślnicze sztuczki ale nie raz to ratuje życie.
 
 
slaid 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 59
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2011-08-11, 20:16   

Wartości aż tak nie są potrzebne ( chociaż dziwne że ich nie podają ).. Ważne jest aby kąt WSZ był taki sam na obydwu kołach. Na przykładzie coupe quattro gdzie teoretycznie też ten kąt jest nieregulowalny powiem Wam, że dopiero 3 warsztat okazał się na tyle kumaty żeby kąty wyrównać za pomocą sworzni. Każdy z nich daje zakres około 0.5 stopnia czyli sporo. Z tego co zauważyłem w większości warsztatow ten parametr jest olewany i stąd problemy. Jedyna rada w 8 to manewr wózkiem i ustawianie przez osobę, która wie co robi ;-)
_________________
A8 ABZ; ACQ NG
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-12, 14:55   

Pojechałem do innych mechaniorów ,którzy mają podnośnik , który nie dzwiga za koła i było jak byk widać ,że sa wywalone górne wahacze te zagięte jak banan. Właśnie je wymieniłem i w środę wale do kolesia żeby poprawił tą zbieżność . Myślę ,że na tym powinien się temat zamknąć.
Wielki ukłon w kierunku Mazura on trafił w 100%.Dzięki pozdrawiam.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-12, 16:10   

PIPPEN napisał/a:
Może i się ustawia te kąty ale żaden katalog nie podaje takiej opcji - to już rzemieślnicze sztuczki ale nie raz to ratuje życie.


podają, podają, żadne rzemieślnicze sztuczki, myślisz po co producent
zrobił owalne otwory w belce? po to żeby się dało ustawiać np. i tam gdzie
ja jeżdżę na zbieżność mają to pięknie rozrysowane na maszynie
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
slaid 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: Audi a8/a6/acq
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 59
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2011-08-12, 16:47   

maciu napisał/a:

podają, podają, żadne rzemieślnicze sztuczki, myślisz po co producent
zrobił owalne otwory w belce? po to żeby się dało ustawiać np. i tam gdzie
ja jeżdżę na zbieżność mają to pięknie rozrysowane na maszynie

Mógłbyś podać wartości?
_________________
A8 ABZ; ACQ NG
 
 
PIPPEN 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 175
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-08-12, 17:34   

No może i masz rację ale jak sanek nie ruszałeś ani nie uderzyłeś gdzieś mocniej to nie powinny się zmienić kąty dlatego uważają ,że są one stałe.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.