Autor |
Wiadomość |
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-30, 23:05 [D2 ALL
] Przewaga dzieki technologii czyli sprawdzac swie
|
|
|
Wlasnie dzis wymienilem u siebie w 2,5TDI wszystkie 6 swiec zarowych. A dlaczego? A dlatego ze na wszystkie 6 szt dzialala zadna. Tak je sobie wymienialem i zastanawialem sie dlaczego auto klasy premium z dobra juz diagnostyka na pokladzie nie ma zadnego algorytmu badania sprawnosci swiec zarowych. Doslownie nic, ani na blacie ani na fisie, ani na kompie nie daje info o usterce swiec/swiecy zarowych.
Tymczasem juz w 1984r taki uklad mialy mercedesy 190 a pozniej 124.
Podobnie jest z kontrola oswietlenia zewnetrznego, zarowki trzeba sprawdzc co jakis czas. Elektronika kontroluje jedynie lampy z przodu i swiatla stopu. Tylne pozycje zarowno te w klapie jak i w blotnikach moga sie nie swiecic bezkarnie. To samo dotyczy oswietlenia tablicy rejestracyjnej.
Analogicznie, uklad kontoli oswietlenia ale calego mialy juz wspomniane mercedesy - z tym ze wystarczylo wsadzic zarowke nie o tej mocy co trzeba i juz byla informacja na desce.
Tak wiec mamy przewage dzieki technologii, ale obejsc auto trzeba, a czasem tez z mierniczkiem sie oswoic. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2011-10-01, 10:14
|
|
|
szeryfisch, nie przesadzaj , kolega ma w mietku badanie świateł - daj spokój jak się ten system pofilmuje to jedzie jak choinka . |
|
|
|
|
|
|
|
sebos17
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 623 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2011-10-01, 10:34
|
|
|
Uważam, że w aucie powinien być zachowany bilans pomiędzy ilością upchanej elektroniki a rzeczywistą przydatnością wszystkich systemów. Nie od wczoraj wiadomo, że im więcej kabelków i sterowników tym większe prawdopodobieństwo popsucia się któregoś z układów. Czy tak ciężko raz na jakiś czas sprawdzić czy wszystkie światła się świecą? Wolę sam sprawdzić ciśnienie w kole - i tak zazwyczaj brakuje jakiejś tam liczby po przecinku - czujnik sam nie dopompuje, tak samo z innymi duperelami. Co jest potrzebne i wpływa na bezpieczeństwo to niech będzie, jak się zepsuje to naprawię, ale wodotryski i inne bajery nie są mi potrzebne. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-10-01, 10:49
|
|
|
sebos17, kolego , mam wrażenie jak piszesz o tym bilansie , to tak jak bys pisał o maluchu , bo tam jest wszystko czego trzeba :mrgreen: i nic więcej ;-)
ale co do podstawowej obsługi samochodu to masz rację , po prostu ludzie stali się leniwi , po co sprawdzać skoro mam pełno czujników i jak coś będzie nie tak to komp mi pokaże
A obsługi podstawowej uczą na kursie na prawko :wpale: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-10-01, 20:26
|
|
|
Mi osobiście nie spodobał się brak układu kontrolnego świec żarowych , w zeszłym roku -20 stopni a tu autko troszke nierówno odpaliło.Tak sobie pomyślałem wtedy... niedość że tankuje szlachetne to jeszcze kraszą bo na kompie nic...jednak świece przepalone były :-P
Generalnie D2 jest na starych gratach i cudów na patyku nie musi mieć. Jeżeli bym kupował świeży model to rozwinięty na maxa. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-10-02, 10:59
|
|
|
Ogolnie to ja rozumiem ze nie wszystko musi byc, ale w aucie tej klasy powinno. O ile zarowki mozna sobie sprawdzic to ze swiecami jest gorzej. Z kolei montowanie ukladu ktory sprawdza jedynie czesc ukladu oswietlenia zewnetrznego jest bez sensu.
Reasumujac, uklad kontroli swiec powinien byc, a uklad kontroli oswietlenia jesli ma byc to powinien sprawdzac cale oswietlenie albo powinno go nie byc wogole.
W 124 mialem oba uklady i oba dzialaly perfekcyjnie. Padla jedna swieca i juz kontrolka swiec swiecila minute po odpaleniu auta a pozniej gasla zeby nie wkur#$%ac czlowieka. Padla zarowka i kontrolka oswietlenia darla morde... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
arti
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2010 Posty: 84 Skąd: okolice STG
|
Wysłany: 2011-10-03, 19:28
|
|
|
Mietek był w tym dobry ale audi chyba prędzej wprowadziło aluminiowe nadwozie , jakaż to była innowacja w tamtych czasach. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-10-03, 21:34
|
|
|
mietek byl dobry, ale te uklady mial juz w 1985r - mowie tu o modelu 124. A wiec 10 lat przed premiera A8. A patrzac z perspektywy motoryzacji to jakies milion lat wczesniej... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-04, 19:54
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | mietek byl dobry, ale te uklady mial juz w 1985r - mowie tu o modelu 124. A wiec 10 lat przed premiera A8. A patrzac z perspektywy motoryzacji to jakies milion lat wczesniej... |
Ale w 1985 roku AUDI nie było klasą premium i dopiero z kilka lat później zaczęło walkę o wysoką pozycję rynkową...
w klasie wyższej dopiero A8/S8 D2 było przełomem - ciekawie ujął to kiedyś pewien redaktor: "AUDI modelem A8 D2 siłą wdarło się do klasy premium okupowanej kiedyś przez BMW i Mercedesa a modelem S8 złoił im porządnie tyłki."
(cytat może nie być dosłowny bo nie wiem gdzie i kiedy to czytałem ale dokładnie oddaje sens tej wypowiedzi)
Dzisiaj mamy 2011 rok i teraz AUDI jest w ścisłej czołówce a BMW i Mercedes muszą gorączkowo pracować aby nie zostać w tyle.
"Przewaga dzięki technice" mimo wszystko jakoś się spełnie tylko te kryzysy i coraz bardziej wyśrubowane normy powodują to że auta klasy premium pomimo tego że o niebo lepsze od swoich poprzedników to jednak w porównaniu do nich są też często gorzej wykonane i wydają się bardziej awaryjne...
wyścig zbrojeń pełną gębą 8-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|