Autor |
Wiadomość |
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2011-10-03, 09:53 [D2 98 4.2PB
] Poślizg na 1 biegu!
|
|
|
Witam ostatnio postanowiłem wymienic olej w skrzyni i co okazało sie po wymianie ze mam poślizg na 1 biegu (później włacza sie tryb awaryjny), pozostałe chodzą normalnie. Czy ta wymiana mogła zaszkodzic mojej skrzyni? |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-03, 13:10
|
|
|
A jaki olej zalałeś ? |
|
|
|
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2011-10-03, 21:40
|
|
|
ja przy wymianie nie bylem ale z tego co mi powiedzieli to zalali MOBIL ATF LT 71141. |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-04, 08:39
|
|
|
Kolego jesteś pewien tego warsztatu,bo znawców którzy nie mają zielonego pojęcia jak to zrobić żeby było dobrze nie brakuję w naszym pięknym kraju.Może po prostu jest za niski stan oleju albo zalali do pełna i cuda się mogą dziać.Tu masz całą procedurę wymiany oleju http://www.a8team.pl/topics14/76.htm zadzwoń do nich i np. zapytaj przy jakiej temperaturze sprawdzali stan oleju w skrzyni i będziesz miał zarys z kim masz do czynienia. |
|
|
|
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:01
|
|
|
Jak zostawiałem im auto to mówili, że teraz musi ostygnąc az osiagnie temperature 30 stopni takze chyba dobrze wymieniali. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:02
|
|
|
123mielony napisał/a: | znawców którzy nie mają zielonego pojęcia jak to zrobić żeby było dobrze nie brakuję w naszym pięknym kraju |
podam głupi przykład , podjechałem do warsztatu na dolanie oleju do skrzyni (wiem że powinno się to robić na ciepłej skrzyni i na podnośniku) zdziwko mnie chwyciło jak zobaczyłem że chłop wjeżdża na kanał i chce mi oleju dolać do skrzyni , od razu mu zabroniłem tego robić , to się na mnie popatrzał i zapytał "czemu" :wpale: , to ja go się zapytałem czy w dużo automatów wymieniał , lub dolewał oleju , zapewniał mnie że tak , to uświadomiłem go że to musi robić na podnośniku , to chłop się zdziwił .
wziąłem auto i pojechałem do innego mechanika na dolanie oleju do skrzyni który miał do czynienia ze skrzyniami automatycznymi :evil:
tak że trzeba uważać na partaczy . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:23
|
|
|
lukas08 napisał/a: | Jak zostawiałem im auto to mówili, że teraz musi ostygnąc az osiagnie temperature 30 stopni takze chyba dobrze wymieniali. |
Do sprawdzenia stanu oleju to by się zgadzało,ale do wymiany oleju to ja czegoś nie rozumiem.Tak na logikę jak wymieniasz olej w silniku to czekasz aż ostygnie do tych 30stopni czy odkręcasz i spuszczasz a dopiero po zalaniu nowego sprawdzasz przy odpowiedniej temperaturze stan oleju. |
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:42
|
|
|
pewnie zrobie tak ze sprawdze sam ten stan oleju według tego schematu co mi wysłałeś. |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-04, 09:49
|
|
|
W ten sposób będziesz miał pewność że poziom oleju jest taki jak powinien być i będziesz mógł wykluczyć że to nie jest przyczyną twojego problemu.Powiedz czy dostałeś stary filtr czy wszystko odbyło się na gębę? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-10-04, 12:31
|
|
|
mdamian napisał/a: | wiem że powinno się to robić na ciepłej skrzyni i na podnośniku |
A możesz wytłumaczyć jak jest różnica między podnośnikiem a kanałem przy sprawdzaniu poziomu oleju. Prawdę mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2011-10-04, 13:17
|
|
|
stan napisał/a: | A możesz wytłumaczyć jak jest różnica między podnośnikiem a kanałem przy sprawdzaniu poziomu oleju. Prawdę mówiąc pierwszy raz się z tym spotykam. |
żeby olej był dolany prawidłowo do skrzyni to skrzynia musi pracować , na kanale to raczej nie możliwe , ponieważ samochód sobie pojedzie , do tego potrzebny jest podnośnik .
Jak dolewasz oleju to musisz przerzucać biegi żeby olej rozszedł się po całej skrzyni .
Do tego więc jest potrzebna druga osoba i podnośnik . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-04, 13:29
|
|
|
mdamian a to nie jest tak że trzeba zmieniać biegi przy dolewaniu oleju ale z wciśniętym hamulcem i na odpalonym silniku,ja osobiście tak robiłem i działa nie bardzo rozumiem po co koła się maja kręcić na tym, podnośniku. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2011-10-04, 14:56
|
|
|
Wszystko się zgadza tylko po co koła mają się kręcić na podnośniku. |
|
|
|
|
|