Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG ] Przerywa na Pb przy równej jeździe  
Autor Wiadomość
bartow1000 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bartek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: okolice Leszna
Wysłany: 2011-10-23, 19:11   [D2 95 4.2PB/LPG ] Przerywa na Pb przy równej jeździe

Kiedy jadę równo około 2500- 3000obr/min czuję delikatne przerywanie silnika. Jak przyspieszam, albo zwalniam nie ma tego, ale przy autostradowej, równej jeździe coś takiego czuję. Mam też gaz, na którym nie jeżdżę bo źle chodzi i też przerywa, ale to KME i podobno one tak mają po 5 latach. Jak nie używam gazu, to komp błędów nie łapie. Na gazie były , że wtrysku awaria i wypadanie zapłonu. Ale problem jest na Pb i błędów nie pokazuje. Świece nowe. Gdzie szukać problemu??? Cewki??? Wtryski??? Czy jeszcze coś innego??
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-24, 08:07   

A czy to na pewno przerywanie silnika, a nie na przykład poszarpywanie które może pochodzić od napędu (skrzynia, wał, most itp). Czy na biegu jałowym na postoju jak wciśniesz gaz i takie obroty przez dłużej utrzymujesz też silnik przerywa ?
 
 
bartow1000 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bartek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: okolice Leszna
Wysłany: 2011-10-24, 08:19   

sprawdzę na postoju, ale mam wrażenie, że to się nasila po rozgrzaniu
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-24, 08:28   

Zatem rozgrzej ją :-) i przetestuj, takie poszarpywanie może też pochodzić od konwertera. Jak zimny olej w skrzyni może wszystko być O.K. jak się rozgrzeje poszarpuje - według mnie duże prawdopodobieństwo, że to może być konwerter. Zobacz co się będzie działo na postoju.
 
 
bartow1000 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bartek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: okolice Leszna
Wysłany: 2011-10-24, 08:46   

ok. ale zaczyna brzmieć kosztownie ;-)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-24, 09:00   

No jeśli to konwerter to trzeba trochę $$$ przygotować
 
 
bartow1000 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bartek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: okolice Leszna
Wysłany: 2011-10-24, 15:55   

na neutralu nie wyczuwam przerywania. najbardziej na 4-rtym przełożeniu przy równej jeździe. przy większych obrotach, tez to czuć. Automat mam ten 4ro biegowy. Jak ostro pojadę, to mam wrażenie jak by "zapinał" biegi na raty 3 i 4 bieg.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-24, 16:13   

Sprawdź w pierwszej kolejności poziom oleju w skrzyni. Kiedy wymieniałeś olej w skrzyni ? Jakiś czas temu trafiłem na allegro na taki specyfik: http://moto.allegro.pl/sz...1851986432.html . Ja osobiście nie wierzę w takie cud preparaty, ale zaciekawiły mnie opinie, wiele osób wychwala ten cud specyfik. Według mnie może i taki preparat poprawi działanie skrzyni, ale nie liczył bym na trwały efekt. Ale może jakiś forumowicz by to przetestował i napisał czy to coś jest warte. Miałbyś status "A8 klubowicz beta tester" :-) Jak masz gdzieś blisko fachowca od skrzyni może warto podjechać aby sam ocenił czy to początek końca skrzyni (tylko fachowca a nie pseudo fachurę :-) )
 
 
bartow1000 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bartek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: okolice Leszna
Wysłany: 2011-10-24, 17:58   

olej w skrzyni zmieniałem 4000km temu, czyli mega niedawno. przed zmianą nie wiem jak było, bo zaraz po kupnie zmieniałem rozrząd i olej. robiłem to u ludzi, którzy twierdzę, że znają się na tym i to nie ich pierwsza a8 na warsztacie.

Srodek ciekawy. może wypróbuję
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-24, 20:33   

W przypadku wymiany oleju w skrzyniach w naszych staruszkach to różnie bywa. Ja nad tym mocno się zastanawiałem. Poprzedni właściciel co jeździł nią 3 lata twierdził, że wymieniał olej, spuszczałem trochę wyglądał prawie jak nowy. Trochę czytałem opinii o wymianach oleju i przykładowo na 10 osób które w starym automacie wymieniało olej 9 będzie zadowolonych, cześć z nich nawet stwierdzi, że skrzynia chodzi lepiej ale czy tak jest czy tak się pocieszają aby mieć uzasadnienie wydanych pieniędzy to inna kwestia. Niestety czasami zdarza się, ze skrzynia po zmianie oleju zaczyna świrować. Różne są opinie takiej sytuacji, świeży olej wypłukuje szlam, skrzynia traci ciśnienie itp. Ale coś takiego dzieje się najczęściej w skrzyniach z dużym przelotem która dawno nie widziała świeżego oleju. Czasami niestety zdarza się też, że "fachowcy" zaleją niewłaściwy olej, niewłaściwą ilość itp - też było o takich przypadkach na forum. Upewnij się, że masz właściwy olej i jest odpowiedni stan, może po wymianie pojawił się jakiś wyciek i już trochę już jest za mało. Dolewanie tego specyfiku to bym zostawił jako ostateczność, czyli jak 2 -3 serwisy stwierdzą remont skrzyni. Wtedy bym się wstrzymał i wydał to sto parę złoty na ten specyfik i zobaczył jaki efekt. To i tak będzie niewielka część tego co trzeba wydać na remont skrzyni. A może u Ciebie to jednak nie skrzynia przyczyną problemu, może jakiś luz na wale (krzyżak), poduszki, most lub coś jeszcze innego...
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-24, 20:36   

sylwekr napisał/a:
przykładowo na 10 osób które w starym automacie wymieniało olej 9 będzie zadowolonych


hmm. ja jestem innego zdania , może jestem tą 1 osobą z 10 co jest niezadowolonym z wymiany oleju w skrzyni , przed wymianą skrzynia chodziła bez problemu , a po wymianie trzeba ją uszczelnić :/
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-10-24, 20:40   

..dlatego ja nie ruszałem skrzyni. Jest stan oleju, nie cieknie, olej wygląda jak nowy, skrzynia chodzi bez szarpnięć itp. Nie zmieniam.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-10-24, 20:57   

sylwekr napisał/a:
Jest stan oleju, nie cieknie, olej wygląda jak nowy, skrzynia chodzi bez szarpnięć itp. Nie zmieniam.


u mnie tak samo było , ale musiałem zmienić olej , ponieważ mechanik spuścił mi stary , no to zdecydowałem się na nowy , no i cieknie :evil: nie dużo , bo na 15Kkm muszę dolać 0.5 litra oleju , no ale jest spocona skrzynia :wpale:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
bartow1000 
Użytkownik


Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: bartek
Jeżdzę: a8
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: okolice Leszna
Wysłany: 2011-10-24, 21:33   

olej mam właściwy i ilość też (na ciepło itd) szarnięcia są przy równej jeździe , nigdy przy zwalnianiu, czy przyspieszaniu.

[ Dodano: 2011-10-25, 20:38 ]
może jednak sprawdzić wtryski pb? Jak to zrobić?, ewentualnie cewki??

[ Dodano: 2011-11-21, 16:18 ]
jak sprawdzić cewki?? Tak chodzę, ale mogą szwankować po rozgrzaniu??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.