Autor |
Wiadomość |
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2012-01-06, 13:40 [D2 95 4.2PB
] Rozrusznik - wyciągnięcie
|
|
|
Słuchajcie... diabli mnie biorą przy tej robocie.
Mianowicie jak odkręcić rozrusznik?
Dolna śruba poszła łatwo - imbus 10 mm i po problemie.
A co z górną śrubą rozrusznika?
Leci na wylot od strony skrzyni?
Na zdjęciu zaznaczyłem na żółto:
Ta od tyłu nad wyjściem półosi to jest 10 mm śruba na imbus 8 mm?
Nie mam dojścia do niej, za duża ręka.
Od góry trzeba się dostać z kluczem?
Robił ktoś już z Was coś takiego?
Jakieś sugestie...
Z tym rozrusznikiem to wymyslili w Audi.
Kiedyś wymieniałem w silniku V12 BMW M70, trochę roboty było.
Myślełem, iż nie będzie innych aut, gdzie będzie tyle odkręcania a tu zonk... audi... |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-01-06, 18:21
|
|
|
oryginalnie to jest tam sruba na klucz 16mm
zdejmowałes belke pod silnikiem wogóle? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-01-06, 20:08
|
|
|
a ja Ci mówie ze jak odkrecisz i wymontujesz belke to wszystko zrobisz bez problemu
prawy wydech jak odkrecisz od kolektora to juz wtedy wogole bajka jest :mrgreen:
masz 95r
wiec podejrzewam ze juz ktos kiedys to odkrecał i mogł dokrecic na maxa i dlatego masz taki problem z poruszeniem jej |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-01-09, 10:16
|
|
|
Hej jeżeli nie jest to żadna tajemnicą, to może opisałbyś co demontowałeś żeby dostać sie do rozrusznika, na pewno było by to bardzo pomocne dla potomnych. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2012-01-10, 06:31
|
|
|
Nie ma tajemnic... w tym temacie.
Są trzy szkoły jeżeli chodzi o wyciąganie rozrusznika:
1. Odkręcenie "sanek", na których leży silnik, jest wtedy dojście do łapy poduszki
a później do rozrusznika. Trzeba mieć podnośnik, podwiesić silnik itd.
Zalecana forma ale wymaga zaplecza (poza kluczami).
2. Niektórzy wyciągają cały silnik... bez sensu, chyba, że się wiąże to z wyminą
tylnego uszczelniacza wału.
3. Odkręcanie oil-coolera (chłodniczki oleju), co zpowoduje, iż pojawia się dojście do łapy
poduszki silnika i później rozrusznika.
W 1, 2 i 3 przypadku pozostaje problem odkręcenia górnej
śruby rozrusznika idącej od strony skrzyni.
Ja miałem za grubą łape do tego ale jakoś poszło.
Co do wyciągnięcia oil-coolera to tutaj są znowu dwie szkoły:
1. Rozkręcanie przodu, osłony paska rozrządu.
2. Bez ściagania osłony paska rozrządu.
To tak w skrócie. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-01-17, 12:56
|
|
|
Witam. Ja u siebie wyciągałem rozrusznik 3 razy i powiem ze jeśli dorobi sie odpowiednie klucze to godzina i rozrusznik wyjęty a mam silnik 4.2 abz 299 km i zeby dobrać się do rozrusznika to najpierw trzeba odkręcić łape silnika imbus 8 na wszyskie 5 śrub oczywiście na samym początku odczepić zasilanie potem imbus chyba 5 ma tylne mocowanie rozrusznika i wtedy dopiero odkrecamy rozrusznik śruba pod rozrusznikiem 16 a z drugiej strony śruba przelotowa przez skrzynie na imbus 10 i z tom jest chwile zabawi ja do tej śtuby miałem ponad pół metra przedłużki i oczywiście 1 przegup odkręcałem ja od dołu koło katalizatora a najlepiej jak ktoś trzymał by ten imbus od góru bo lubi wyślizgnąć się wystarczy zdenontować dolot powietrza do silnika od filtra. |
|
|
|
|
|
|
|
andrzeja8
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: andrzej
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 45 Dołączył: 28 Cze 2015 Posty: 7 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2016-12-09, 21:00
|
|
|
Odkopie temat bo dzisiaj przyjechała mi a8 nie paląca,po sprawdzeniu padło na rozrusznik,autko jest w automacie silnik 4.2,ja poradziłem sobie tak,sanki mają długie śruby popuściłem je 5 centymetrów nie odkręcając do końca,odkręciłem poduchy obie od spodu,prawą poduche odkręciłem z osłoną potem już tylko 3 śruby jedna duża i 2 małe od spodu,od góry trzeba rozebrać osłony i rure od filtra powietrza aż do przepustnicy,jak sie zaświeci koło przepustnicy na skrzynie to widać górną śrube rozrusznika jest mocno dokręcona porządna mała grzechotka i po sprawie jak nie idzie założyć pasek klinowy na grzechotke wtedy musi puścić,rozrusznik pasuje od mercedesa w210 2.9td. |
|
|
|
|
|