Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 FL ALL ] AQF Wzajemne ustawienie wałków  
Autor Wiadomość
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-06-15, 21:19   [D3 FL ALL ] AQF Wzajemne ustawienie wałków

Witam, przymierzam się do zmiany felernych napinaczy łańcuszków rozrządu w moim silniku 4.2 AQF.
Niezbędne graty zgromadzone, mam prośbę do kolegów obeznanych z mechaniką silników 40V, czy ktoś mógłby mi napisać, jak wzajemnie ustawić wałki względem siebie? Mają jakieś kropki (jak w 2,5TDI V6) czy jakieś trójkąciki? Jak to ustawić?

Kiedyś kiedyś znalazłem na jakiejś obcojęzycznej stronie informację, że można na stałe usunąć te napinacze i zastąpić je łańcuszkami od silników 32V przedliftowych, czy ktoś ma jakieś informacje o takiej przeróbce? Nie mogę znalźć tej strony (była chyba niemiecka lub austriacka). Pisali tam że ponoć nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i mocy, a z głowy feler tych silników....
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-15, 22:20   

trojkaciki maja
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-06-16, 06:55   

Ok, ale jak ustawić te trojkaciki ? :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2012-06-16, 12:59   

Ustaw wał na 1 lub 5 cylinder w gmp zdejmuje pokrywki zaworów i będziesz wszystko widział na walkach są znaki i na obudowie panewki
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-17, 19:58   

trojkaciki do kwadracikow na panewnicach.

[ Dodano: 2012-06-17, 21:00 ]
bo jak go ustawisz z napiaczami, na znaki, to wskazane jest pokrecic walem recznie, sprawdzic ustawienie, jak bedzie ok to pokrecic rozrusznikiem, az sie napinacze napompują olejem i jeszcze raz sprawdzic ustawienie. Czasem jest tak ze trzeba poprawic.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-06-17, 19:58   

Ok super dzieki za odpowiedzi.
Mechanikiem nie jestem, ale dam sobie radę. Co do ustawienia to raczej nie zobaczę, bo u mnie raczej wałki poprzeskakiwały - grupa 93 wygląda dramatycznie - pozycja 3 to -11stopni a pozycja 4 to +25stopni, więc wałki będę misiał jeszcze raz ustawić a nie tylko "skopiować" stare położenie. Mam plan, aby spróbować złożyć to bez napinaczy, odpalę i zobaczę co się będzie działo. Napiszę i zrobię fotostory jeśli będzie to działało. Jeśli nie założę napinacze, bo kupiłem jakieś używane 2 sztuki, ponoć sprawne i z gwarancją.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2012-06-18, 13:09   

Marcin a gdzie kupowales? i jakie koszta? ja sam mysle o zmianie tego, ale poki jest ok to cena odstrasza...
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-06-19, 07:58   

Kupiłem 2 uzywane glowice za 1600zl, głownie dla tych napinaczy (moje głowice są sprawne). W tym tygodniu zabiorę się za robotę. Znalazłem u siebie na dysku tę stronę o której pisałem w pierwszym poscie, tam goście w 3.7 AQG wywalili w ogole napinacze wałków i użyli łańcuszków z przedlifta, poustawiali na znali tak, że w 90 grupie mieli zera i pojechali na hamownię, wynik - 255KM z fabrycznych 260 w AQG. Ponieważ lubię eksperymentować, sprawdzę to u siebie, mam 2 łańcuszki z przedlifta a w razie jakiejś wpadki mam 2 sprawne głowice ;)
Czy do wymiany napinaczy trzeba zdejmować rozrząd? Czy łańcuszek zejdzie bokiem po odkręceniu wałka ssącego i uda się wymienić napinacz bez wyjmowania wałka wydechowego?
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-19, 20:51   

Zdjęcia:




ładnie widać kwadraciki (na wałkach) i trójkąciki na zamkach.
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-06-20, 19:44   

oooo to mi właśnie chodziło! :) Dzięki, dla wszystkich dotychczas zabierających głos po punkciku :)

[ Dodano: 2012-07-08, 19:48 ]
uprzejmie więc donoszę, że taka przeróbka, o jakiej pisałem w pierwszym poście, jest jak najbardziej możliwa i realna. Jest jednak jeden minus. Nie można zastosować łańcuszków od przedlifta, bo są za krótkie. Trzeba fabryczny łańcuszek skrócić o 2 ogniwa. Ustawić wałki można, ale niestety wałek ssący zarówno w jednej, jak i drugiej głowicy wypada dokładnie na wpół ząbka, więc po odpaleniu w grupie 93 mamy po +4 stopnie lub -4 stopnie w zależności od tego, w którą stronę te pół ząbka ustawimy. Silnik działa bardzo dobrze, nie brakuje mu mocy - jeździ dokładnie tak samo, jak ze sprawnymi napinaczami.
Przy okazji dla potomnych: napinacze lewej głowicy i prawej nie są zamienne. Wyglądają identycznie, ale jeden napina górę napinacza, a drugi napina w dół.

Ja jednak, ponieważ miałem dobre napinacze z głowic które kupiłem, składam to tak jak ma być, czyli z napinaczami. Jeśli jednak ktoś miałby problem z kupnem napinaczy lub nie byłoby akurat nigdzie używanych, może śmiało ciąć stare napinacze w pół, zaślepiać otworek olejowy i składać głowicę bez napinaczy (jak w przedlifcie, np ABZ, AEW itp).
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Majki 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-09-11, 20:20   

Kolego potrzebuje lewy napinacz bo mój się przycina-kręcąc silnikiem w pewnym miejscu łancuszek u góry jest luzny więc zanim dojdzie do "kolizji"wolałbym go zmienic ale gdzie go dostac?
_________________
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-09-11, 21:03   

Jest w serwisie - około 1700pln brutto po rabatach, więc nie ma tragedii.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Majki 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 65
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-09-12, 19:13   

k44761 napisał/a:
Jest w serwisie - około 1700pln brutto po rabatach, więc nie ma tragedii.


Raczej szukam używki bo pytałem w serwisie i 2200zł,a ponad 20% upustu to niedostane...
_________________
Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-09-13, 22:07   

Nie szukaj używki. Kup nowe. Ja kupiłem całe głowice z napinaczami, które po 2tys km padły. Za 1600pln kupiłem 2 głowice, wyglądały faktycznie na igiełki, czyściutkie, ślizgi nie powycierane, i tak czy siak musiałem kupić dwa nowe napinacze :/ NA UŻYWKACH NIE OSZCZEDZISZ.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.