Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Błędy vag,przepływka?  
Autor Wiadomość
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2012-06-21, 19:23   [D2 99 4.2PB ] Błędy vag,przepływka?

Witam,pojawiają mi się następujące błędy,17981,18010,16534.Po przeanalizowaniu tego co znalazłem w szukajce,to są one chyba związane z przepływką i lambda,ale chciałbym się upewnić i zarazem zapytać od czego zacząć,żeby je wyeliminować.Sąda pracowała w zakresie takim jak powinna,na wykresie też ładnie pokazywało,ale nie wiem której sądy to dotyczyło(za bardzo się na tym nie znam).Ma ktoś jmoże jakieś sugestie ;-)
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2012-06-21, 20:11   

Z mojej mądrej knigi :

16534 P0150 4096 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

17981 P1573 463D Cewka monitora kontrolnego silnika. Bank 2 - otwarty obwód - przewody

18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-06-21, 23:35   

po mojemu
uszkodzona sonda
uszkodzona poduszka pod silnikiem
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-06-22, 10:42   

U mnie pojawily sie ostatnio bledy od sond, niestety padla nowa przeplywka po niecalym roku, po podmianie na inna bledy poznikaly. zobacz co jeszcze pokazuje vag w blokach pomiarowych , jakie napiecia na lambdach
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2012-06-23, 13:09   

Dzięki Panowie za sugestie,dziś jeszcze raz podepnę kompa i posprawdzam co i jak,wczoraj przeciściłem przepływkę takim spreyem do tego,zobaczę czy coś sie zmieniło,ale myśle,że to jednak sonda,bo zapomniałem dodać,że spalanie pokazuje ok25ltr.Jeszcze pytanko,która to sonda,lewa czy prawa?i skąd ta poduszka,co na to wskazuje?która może być uszkodzona.
PS.jeszcze trochę i auto razem z pakietem startowym wyjdzie mnie tyle co auto kolegi 123mielony :mrgreen: ,ale był to świadomy wybór(kupno tańszego i porobić co trzeba,pomału zaczyna mnie to przerastać ;-) ),choć kilka spraw mnie zaskoczyło m.in.tulejki do tylnego wachacza :lol: jutro będą wymieniane razem z dopieszczeniem przedniego zawieszenia i geometrią,potem te błędy i tylko czekać,aż coś nowego wyskoczy :lol:
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-06-23, 13:34   

Od kupna mojej A8 pokazywało mi checka na zegarze i błędy od sond lambda 17821 i 17539 (w temacie jest mowa o 16534 ale może to coś pomoże). Miałem już kupować 2 nowe sondy i przepływkę, ale zapomniałem o jednym a mianowicie o filtrze powietrza :shock: (gapa ze mnie). Otwarłem obudowę filtra, zdemontowałem filtr powietrza przedmuchałem go bo był masakra zapchany :-| . Po ponownym założeniu zero błędów :mrgreen: Oczywiście kupiłem nowy filtr KNEHT bo taki był stary założony i do tej pory jest spokój i spalanie spadło. Zakładam, że po kupnie wymieniłeś filtr powietrza, jeśli nie to może warto sprawdzić.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2012-06-27, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2012-06-23, 15:05   

Wymieniłem nie tylko filtr,ale sporo innych rzeczy ;-)
Podłączyłem kompa i po skasowaniu błędów,pojawia się natychmiast po skasowaniu tylko jeden 17981,narazie po przeczyszczeniu przepływki i przejechaniu kilku km 16534 się nie pokazał,ale tamten pokazuje się od razu.Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).Sondy obie ładnie pracują(wykres cały czas w góre i w dół,jedne pokazuje minimalnie mniej 0.10-0.70volt,druga 0.10-0.80 volt,nie wiem,czy to są prawidłowe wartości.Czyżby jednak przepływka?

[ Dodano: 2012-06-25, 09:47 ]
Panowie,może jeszcze ktoś coś doradzi :roll:
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-26, 22:15   

Jakub napisał/a:
Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).

Jak przepływka pokazuje max 100g to już jest padaczka... ale test przepływomierza najlepiej robić pod obciążeniem... jadąc na Tiptroniku przeciągasz auto na biegu aż skrzynia sama przełączy na bieg wyższy i wtedy masz iinfo ile max pokazuje przepływka.

Wg. mnie dla Twojego auta prawidłowe wskazania nowej przepływki to jakieś 280-290g więc jeżeli Twoja przy maksymalnym obciążeniu pokazuje coś koło 100g to wg. mnie jest to już kompletny śmietnik... oczywiście zakładam, że cały dolot jest sprawny i szczelny.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2012-06-27, 11:53   

Dzięki FOSS,że się odezwałeś.Dolot jest ok,a co do testu podczas jazdy,to niestety bateria w laptopie mi nie trzyma i nie mam jak :lol: Dzwoniłem wczoraj do Daneckiego i powiedział mi to co Ty,czyli z głowy strzelił,że powinno być koło 300 i najlepiej testować podczas jazdy.Podpowiedział mi jeszcze,że jak przepływka jest padnięta i rano przy pierwszym odpaleniu od razu da się but w podłoge,to auto będzie przerywać i się dławić(dotyczy benzyniaków).Dziś sprawdzę.
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2012-06-27, 21:55   

Hejka, sorka za wcięcie się do Twojego tematu ale problem mam podobny. Dzisiaj po odpaleniu silnika z rana wyskoczył check, na szybkiego błąd sond lambda (17821 i 17539 -za duży opór, chyba za katami) oraz 17831 i 17819 (system wtrysku wtórnego powietrza /"turbinę" w obudowie filtra powietrza przywróciłem do życia i pięknie dmucha, na tygodniu postaram się wyczyścić przewody i 2 zawory kombinowane bo jest tam sporo syfu) A tyle czasu miałem spokój, no cóż :-P Zrobiłem logi i tak, na forum TT wyczytałem iż wartość jaką powinna mierzyć przepływka to 0,8 mocy silnika, w moim przypadku powinno być to 248g/s. Największy wynik jaki uzyskuję oscyluje w granicach 230-237g/s czyli chyba dobrze.. Co do sond w bloku 032 korekty są na + czyli chyba lewe powietrze łapie.. tylko gdzie.. dolot sprawdzałem parokrotnie, podokręcane opaski itp. Przed katem mam lekko rozpruty elastyczny łącznik, taką plecionkę którą uszczelniłem tymczasowo szmatką azbestową i mega dużą opaską - przynajmniej nie popierduje..

Log (0 - 001,032,033)
Log (1 - 002,032,033)
_________________
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-06-29, 00:25   

Jakub napisał/a:
Podpowiedział mi jeszcze,że jak przepływka jest padnięta i rano przy pierwszym odpaleniu od razu da się but w podłoge,to auto będzie przerywać i się dławić(dotyczy benzyniaków).Dziś sprawdzę.

Przyznam się szczerze że tego nie rozumiem... osobiście nigdy nie robiłem takiego testu aby z rana zaraz po odpaleniu na zimnym silniku i bez obciążenia dawać gaz w podłogę... może żyję jeszcze autami z poprzedniej epoki ale jak dla mnie to raczej nie jest zdrowe dla silnika :roll:
Zresztą zbadałeś przepływkę... VAG już podpowiedział... a takie testy jak powyżej nic bardziej szczegółowego jak VAG nie powiedzą.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-07-06, 10:39   

Jakub napisał/a:
Wymieniłem nie tylko filtr,ale sporo innych rzeczy ;-)
Podłączyłem kompa i po skasowaniu błędów,pojawia się natychmiast po skasowaniu tylko jeden 17981,narazie po przeczyszczeniu przepływki i przejechaniu kilku km 16534 się nie pokazał,ale tamten pokazuje się od razu.Sprawdziłem też działanie przpływki i jest chyba słabo :roll: wolne obroty-ok16,5-18g,3,5tyś obr.-0k 40g,ok.6tyś obr-max80g,raz tylko na chwilę przekroczyło100g(próba robiona na postoju).Sondy obie ładnie pracują(wykres cały czas w góre i w dół,jedne pokazuje minimalnie mniej 0.10-0.70volt,druga 0.10-0.80 volt,nie wiem,czy to są prawidłowe wartości.Czyżby jednak przepływka?

[ Dodano: 2012-06-25, 09:47 ]
Panowie,może jeszcze ktoś coś doradzi :roll:


Ilość powietrza zasysanego zmierzona przez przepływke (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego) to mniej więcej 6 g, podaj kod silnika to powiem dokładniej.

Edit:

Mam dane dla 6 silników (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego):

ABZ/AKG - od 3.9 do 6.5 g
AEW/AKJ - od 3.4 do 6.5 g
AHC/AKH - od 3.9 do 7.1 g
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-07-06, 17:03   

marekp750 napisał/a:
Ilość powietrza zasysanego zmierzona przez przepływke (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego) to mniej więcej 6 g, podaj kod silnika to powiem dokładniej.

Mam dane dla 6 silników (silnik rozgrzany, obr. biegu jałowego):
(...)

Badanie sprawności przepływomierza na postoju przy obrotach biegu jałowego moim zdaniem nie jest miarodajne... wskazany zakres wartości pomiędzy około 4g a około 7g jest na tyle duży że ciężko ocenić pracę przepływomierza... najlepszy test to pomiar dynamiczny, w ruchu, przeciągając na jednym biegu na Tiptroniku aż do zmiany biegu obserwujemy wartość maksymalną.
Dla przepływomierza nowego jako wartość wyjściową przyjmuje się moc silnika * 0,8 czyli dla A8 D2 FL 4.2V8 310KM nowa przepływka powinna pokazywać około 250g... wskazania rzędu 200g przyjmuje się wciąż za poprawne ale jeżeli przepływka będzie pokazywać ledwie powyżej 100g to jak nic nadaje się już tylko na śmietnik.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-07-09, 06:16   

FOSS, zgadza się, sprawdzenie masy powietrza tylko na obr. biegu jałowego jest niewystarczające...

ale kolega napisał, że na idle ma 16.5-18 g a wartości referencyjne mają się mieścić
w przedziale powiedzmy 4-6 g. Tak więc już w idle przepływka źle wskazuje...

Dopiero jak ta wartość będzie prawidłowa to można dalej myśleć o sprawdzeniu przepływki
przy pełnym obciążeniu.

Dodam jeszcze:

jak wartość jest poniżej normy to warto sprawdzić szczelność dolotu (czy nie wciąga
powietrza poza przepływomierzem)

Jak za duża to sprawdzić czy silnik nie jest za mocno obciążony na obr. biegu jałowego.
Np. klimą, ciężko kręcącą się pompą wspom. kiery (najlepiej zdjąć pasek na chwilę).

Dopiero jak to sprawdzimy to bierzemy się za wymianę przepływki (chyba, że mamy inną pod ręką to bierzemy się za przepływkę).
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.