Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[inne] Audi 80 po swapie na ABZ  
Autor Wiadomość
witek88 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Witek
Jeżdzę: Audi B4 ABZ
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-10-22, 19:19   [inne] Audi 80 po swapie na ABZ

Witam, trafiłem na to forum bo chyba tylko tu mogę uzyskać pomoc, mianowicie mam kilka problemów po swapie silnika ABZ do mojej 80, autko chodzi i cały czas nim jeżdżę ale kilka spraw do rozwiązania.
pierwsza to podłączenie przepływomierza, znaczy po swapie okazało się że 3 kable z przepływki idą do kompa a ten 4 kończy się na kostce i tyle, nie wiem gdzie go podłączyć, kolor tego nieszczęsnego kable to czarny z czerwonym paskiem, próbowałem już różnie ale nic nie działa....
Druga sprawa to szarpanie silnika podczas jazdy, najbardziej czuć to na LPG podczas jednostajnego jechania, po podłączeniu do kompa podczas jazdy wyskakuje co jakiś czas brak spalania na kilku cylindrach, ale najwięcej na cylindrze 1, później na 3, 6 i 7.
mam kilka używanych części i już podmieniałem cewki i czujnik obrotu wałka, mam też nowe świece NGK o przebiegu ok 1000km.

Imo jest ominięte jakim scalakiem, mam możliwość podłączenia Vaga.
A to są błędy z vaga, skanowałem polskim vagiem


545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16486 Przepływomierz - niskie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17541 Podgrzewana sonda lambda strona 1 i 2 - regulacja podgrzewania -sygnał za mały
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Kilka z nich jest spowodowanych swapem, miło mi będzie jak ktoś spróbuje mi pomóc, bo już mi ręce opadają :/
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-22, 20:53   

545 wyglada na to ze trzeba wykodowac automatyczna skrzynie
1183 kontrolka tzw KAT - u ciebie nie ma wiec drze morde, i bedzie darl chyba ze zamontujesz zaroweczke i wtedy bedzie ok.
16486 przeplywka - instalka jest od silnika ABZ czy jakis ulepek z A80?
16518,16534,17541 - sond lambda raczej nie ma?
17978 modul zablokowany to chyba cos zwiazane z immo, powinien sie skasowac..
16885 sterownik nie zna predkosci auta, szczerze mowiac nie pamietam skad on bierze sygnal...
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
witek88 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Witek
Jeżdzę: Audi B4 ABZ
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-10-22, 21:34   

szeryfisch napisał/a:
545 wyglada na to ze trzeba wykodowac automatyczna skrzynie
1183 kontrolka tzw KAT - u ciebie nie ma wiec drze morde, i bedzie darl chyba ze zamontujesz zaroweczke i wtedy bedzie ok.
16486 przeplywka - instalka jest od silnika ABZ czy jakis ulepek z A80?
16518,16534,17541 - sond lambda raczej nie ma?
17978 modul zablokowany to chyba cos zwiazane z immo, powinien sie skasowac..
16885 sterownik nie zna predkosci auta, szczerze mowiac nie pamietam skad on bierze sygnal...


A jak można wykodować tą skrzynie? bo jestem w tym zielony.
Gdzie wkleić tę żarówkę? fajnie by było usunąć wszystkie błędy
instalacja jest od ABZ, tak jak pisałem ten kabel idzie do niebieskiej kostki i się ślad urywa, doszedłem do tego że idzie do listwy z bezpiecznikami, zmienia kolor i do przekaźników, próbowałem dojść do którego ale mi się nie udało rozkminić co ma być do czego .
sondy są, podejrzewam że gazownicy maczali przy tym łapy, pocieli przy nich kable, muszę zobaczyć co i jak z nimi, kupić inne sondy
zablokowany moduł, jak skasuje błędy to na jakiś czas znika ten błąd ale wraca

wyskakują także błędy braku zapłonu, ale akurat nie było jak jak kopiowałem
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-10-23, 06:29   

Ten kabelek z przepływki (czarno-czerwony) ma iść do punktu: E28

Grzanie sondy lambda (inaczej, +12V po zapłonie)
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-23, 08:05   

problem z zaplonem mozesz miec od modulow, czesto przy chinskich sa takie objawy
 
 
witek88 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Witek
Jeżdzę: Audi B4 ABZ
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-10-23, 08:12   

marekp750 napisał/a:
Ten kabelek z przepływki (czarno-czerwony) ma iść do punktu: E28

Grzanie sondy lambda (inaczej, +12V po zapłonie)


No właśnie jedną z opcji którą próbowałem to 12v, ale po podłączeniu silnik strasznie spada z obrotów, czuć jak by go zalewało benzyną, a w vagu wartość zadana to jakieś 20g, w momencie podłączenia 12v wartość przepływanego powietrza to 300g, więc chyba to nie 12v
Zmontowem sobie regulator napięcie na 5v, ilość powietrza spadła, ale nadal silnik przylewało

[ Dodano: 2012-10-23, 09:16 ]
Arthur napisał/a:
problem z zaplonem mozesz miec od modulow, czesto przy chinskich sa takie objawy


No właśnie jedną z opcji o której myślałem taka była, ale po podmiance kostek braki zapłonów zostały głównie na 1 cylindrze, nic się nie zmieniło
Ale i tak chyba zmienię moduł bo jeden to podróba.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-10-23, 08:17   

Jeżeli we wtyczce nie masz poprzestawianych kabelków to wg schematów elektrycznych
dla ABZ ten czarno-czerwony to +12 po stacyjce. Nie ma innej opcji.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
witek88 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Witek
Jeżdzę: Audi B4 ABZ
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-10-23, 08:20   

marekp750 napisał/a:
Jeżeli we wtyczce nie masz poprzestawianych kabelków to wg schematów elektrycznych
dla ABZ ten czarno-czerwony to +12 po stacyjce. Nie ma innej opcji.


No też już przeglądałem schemat i wychodziło mi z niego dokładnie to co mówisz, nawet jak rozebrałem i oblukałem przekaźniki to wychodzi 12v, a jak podłączę to dzieją się cuda
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-23, 08:50   

to zasilania musisz podpiac i szukac dalej
 
 
witek88 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Witek
Jeżdzę: Audi B4 ABZ
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-10-23, 09:02   

hmm, to co może być przyczyną takiej ilość powietrza i zalewania silnika po podłączeniu 12v
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-23, 13:16   

moze przeplywka ma jakies zawarcie i pokazuje maxa, ewentualnie sprawdz instalacje do niej, a co pokazuje vag jak odepniesz wtyczke z przeplywki?
 
 
witek88 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Witek
Jeżdzę: Audi B4 ABZ
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-10-23, 16:10   

Po podłączeniu tego kabla do 12v na vagu jest na wolnych
20g/s masa przepływającego powietrza założona
307,5 g/s Przepływ powietrza-regulacja wolnych obrotów

błędy po tym
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16487 Przepływomierz - wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału

Zniknęły błędy sond, ale leszcze nie jeździłem, tylko na postoju, aha jak się skasuje błędy to silnik gaśnie, ponowne odpalenie jest już dużo gorsze, znaczy dopala jak by był przylany.

Napięcie sond b1. c1. 0,47 wolt
napięcie sond b2 c1 0,44

[ Dodano: 2012-10-24, 09:42 ]
Ok, zostawmy na chwilę przepływkę, chyba że ktoś w miarę blisko mieszka kto chciałby się podjąć tego zadania, ja nie jestem za dobry w elektryce.

A co do szarpania? co to może być? moduły czy raczej coś innego? jak już pisałem jeden nie jest oryginałem
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-10-24, 14:06   

podmień moduł - ja mam jakąś niemiecką podróbkę za ok 50-60zł i wszystko hula dobrze, wcześniej też mi skakały zapłony po cylindrach i nie było na nie rady..
_________________
 
 
witek88 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Witek
Jeżdzę: Audi B4 ABZ
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2012-10-25, 21:38   

kupiłem już 2 oryginalne nowe, jak dojdą, myślę że jutro, to napiszę czy coś to pomogło

Moduły wymienione i w niczym to nie pomogło...

Pojawiły się inne błędy:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1183 Lampka kontrolna katalizatora -K72
przerwa lub zwarcie do masy
16487 Przepływomierz - wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
16885 Czujnik prędkości pojazdu zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16534 Sonda lambda obwód (strona 2 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16691 Brak zapłonu cylinder 7
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY



Kąt wyprzedzenia zapłonu ok 17 stopni, 14 na obrotach
W czasie pracy silnika można zaobserwować braki spalania cyl 1,2 5,7

Tak się zastanawiam czy wypadanie zapłonów nie będzie winą nieprawidłowo działającej przepływki.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-25, 21:45   

Bedzie. Na razie nie szukaj miodu w dupie tylko podlacz prawidlowo przeplywke.

dla ulatwienia
nr pinu przeplywki idzie do

nr 1 kolor brazowy idzie do masy
nr 2 kolor brązowo/szary idzie do sterownika silnika wtyczka B nr 18
nr 3 kolor czarno/czerwony idzie do przekaznika pompy paliwa - jednoczesnie z zalaczeniem pompy, drugi styk przekaznika podaje +12V wlasnie na przeplywke.
nr 4 kolor żółto/brązowy idzie do sterownika silnika wtyczka B nr 19

i jeszcze
lampka K72
sterownik silnika wtyczka C nr 9 kolor niebiesko/zolty idzie do zarowki a z niej do +12V
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Ostatnio zmieniony przez szeryfisch 2012-10-25, 22:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.