Autor |
Wiadomość |
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-29, 10:03 [D3 05 W12
] Długo sie nagrzewa
|
|
|
Witam kolegów i koleżanki,
Auto posiadam od tygodnia i jak dotad nie ma z nim zadnyh problemow (narazie ) Sprawuje sie pieknie. Jednak wczoraj, gdy temperatura osiagnela minusowe wartosci zauwazylem ze dosc dlugo sie nagrzewalo. Przez 20 km - zaznaczam, ze bardzo delikatnej jazdy ok 90 km/h, obroty ok 1,2-1,5t tys- za miastem silnik nie osiagnal 90 st. I teraz sie zastanawiam czy w przypadku tak duzego motoru nagrzewanie trwa dłuzej? Generalnie do tej pory, przy wyzszych temperaturach zewnetrzynych lapal w moment 90 st i ladnie trzymal. Czy mam zaczac drazyc temat? :diabel: |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2012-10-29, 10:32
|
|
|
wiesz zupelnie sie nie znam na tych termostatach, chlodnicach itp itd, jednak wg mnie na pewno cos jest nie tak.
nigdy nie mialem w12 jednak moim zdaniem duze silniki juz po ok 5km sa cieply w zimne dni. nie trzeba wprowadzac go na wyzsze oborty, aby szybicej sie nagrzal.
co z dmuchawa w kab. pasazerskiej ? podawala b.cieple powietrze przed uplywem 20km ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-29, 10:42
|
|
|
Wg.mnie kolego masz niedomykający sie termostat. Mam dokładnie to samo w swojej A8 V8 ale że w zimne dni mało jeżdżę nia to puki co nie grzebałem tam(latem jest lepsze chłodzenie) |
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-29, 11:00
|
|
|
and808 napisał/a: |
co z dmuchawa w kab. pasazerskiej ? podawala b.cieple powietrze przed uplywem 20km ? |
No wlasnie jak na moj gust to za dlugo sie nagrzewał srodek. Generalnie wskaznik temeratury wstał dość szybko tylko dosc dlugo "dochodzil"
Czekam wlasnie na VCDS'a zobaczymy co tam wyjdzie. Chociaz auto bylo sprawdzane przez ASO |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-10-29, 20:02
|
|
|
Też to zauważyłem ale w zeszłym roku przy dużych mrozach. Jak stoi do szybko się nagrzewa. Jak jedziesz zimnym to długo. Może zapowietrzony układ? Albo tak wydajny układ? Czy w A8 jest termostat czy visko? Czy to się nie wyklucza, dobrze kojarzę?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-29, 20:16
|
|
|
Jedno z drugim sie nie wyklucza Mysle ze jakby byl wiatrak walniety to by sie przegrzewala, wiec jak juz to termostat. Moze jeszcze kolega Rafelek sie wypowie albo inny uzytkownik W12 |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-10-29, 20:32
|
|
|
B@rt powiedz mi jakie masz hamulce? Stal czy ceramika? Czy zaciski są fabryczne czy dłubnięte?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-29, 20:39
|
|
|
Na szczescie klasyczne tarcze stalowe Nie jezdze na tyle dynamicznie zeby ceramika sie sprawdzala. Zaciski oryginalne. W piatek wlasnie wymienilem komplet tarcz i klockow. |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-10-29, 20:59
|
|
|
Na której osi i jakiej firmy założyłeś?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-29, 21:02
|
|
|
Niestety ale na obu ASO |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-10-29, 21:05
|
|
|
No to masz spokój. Mnie czeka wymiana tez obu. ASO to chyba ATE. Czy twoje kody zawieszenia to 1KY, 1LJ?
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-29, 22:23
|
|
|
Serrgiusz napisał/a: | Czy twoje kody zawieszenia to 1KY, 1LJ?
|
Moze nie zawieszenia a hamulcow ale tak. Dokladnie takie jak podales |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2012-10-30, 13:24
|
|
|
No tak masz rację, kody hamulców.
1KY = Hamulce tarczowe dziurkowane tył
1LJ = Hamulce tarczowe przód
8-) |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2012-10-30, 20:46
|
|
|
Kolego B@rt, uważam że musisz sprawdzić termostat prawdopodobnie jest niedomknięty , w mojej W12 silnik bardzo szybko osiąga 90 st. również przy obecnych przymrozkach i parkowaniu poza garażem. |
|
|
|
|
|
|
|
B@rt
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3 W12
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 33 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-30, 23:45
|
|
|
Dzisiaj z ciekawosci , przyjrzalem sie wskaznikowi temperatury i w ok 7 min. przy spokojnej jezdzie po miescie silnik osiagnal swoja temperature. Bede dalej tego pilnowal. |
_________________ Było: A4 B5 2,4 V6
Vectra 2,5 V6
A6 C5 2,7T
Jest: A8 D3 6,0 W12
GSX-R 600 K4
|
|
|
|
|
|