Autor |
Wiadomość |
mareczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-12-14, 21:46 [S8 D2 preFL] Luz zaworowy - jaki?
|
|
|
Witam serdecznie!
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie
Podrawiam!
Marek |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-14, 21:53 Re: Luz zaworowy s8 akh
|
|
|
mareczek napisał/a: | Witam serdecznie!
Czy ktoś się orientuje jaką wartość powinien mieć luz zaworów ssących w S8 AKH?
Jakoś nie mogę się nigdzie doszukać, a superprofesjonalna literatura (grubo płatna) podaje ze regulowany hydraulicznie
Podrawiam!
Marek |
To nie "Maluch" do którego podchodziłeś ze szczelinomierzem. Luz jest tak jak podaje Ci ta mądra literatura regulowany hydraulicznie. |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2012-12-14, 21:59
|
|
|
Tam są samoregulatory hydrauliczne. |
|
|
|
|
mareczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-12-14, 22:14
|
|
|
Niestety koledzy, na ssących wałkach nie ma hydraulicznych regulatorów i trzeba podejść jak do malucha |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-14, 22:19
|
|
|
mareczek napisał/a: | Niestety koledzy, na ssących wałkach nie ma hydraulicznych regulatorów i trzeba podejść jak do malucha |
To oświeć mnie i przedstaw w jaki sposób miałaby przebiegać takowa regulacja. |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-12-15, 08:43
|
|
|
Ta "grubo płatna" literatura ma tutaj rację
Luz zaworowy jest regulowany hydraulicznie. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
mareczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-12-15, 09:41
|
|
|
Ok Panowie, luz zaworów wydechowych jest regulowany hydraulicznie, a ssących już nie. Regulację przeprowadza się wymieniając lub szlifując podkładkę pomiędzy szklanką (pustą w środku, z zewnątrz wygląda jak hydraulik) a zaworem na dany wymiar, tak samo jak w 99% japońskich samochodów.
Popychacze niehydrauliczne mają większą średnice od ssących, i od wewnętrznej strony są puste.
Hydraulik przy tej konstrukcji głowicy, zaworu ssącego i wzniosu jaki ma wałek ssący po prostu im się nie zmieścił.
Jak odpiorę głowice z obróbki to wrzucę Wam fotę takiej szklanki.
Jeżeli chodzi o literaturę i programy serwisowe mam tego dużo w warsztacie i wszystkie głoszą, że luz jest realizowany hydraulicznie, a tak nie jest w przypadku zaworów ssących. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-15, 11:47
|
|
|
No jestem ciekawy jak to wkońcu jest i co sie robi bo wyjdzie na to że skoromareczek, ma rację to iluś forumowiczów powinno sie na regulacje dawno udać |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-12-15, 13:44
|
|
|
Oto kawałeczek materiałów ze szkolenia na temat silników V8 w audi (4,2 i 3,7). Doskonale widać, że olej doprowadzany jest do popychaczy hydraulicznych zarówno na wałku ssącym, jak i wydechowym.
I jeszcze do tego dokładny opis, dla niedowiarków, z tego samego szkolenia:
Cytat: | In the intake spindle shafts, there are 5 oil
bores per triple roller rocker. Three oil bores
each supply one hydraulic tappet. Two oil
bores supply the oil-spray bores integrated in
the roller rocker to lubricate the rollers. The
oil-spray bores are only opened when the
roller rockers are actuated. This results in a
reduction of the amount of oil required in the
cylinder head. |
42.JPG
|
|
Plik ściągnięto 136 raz(y) 26,89 KB |
|
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
mareczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-12-15, 14:13
|
|
|
Do smarowania szklanki owszem, bo musi być doprowadzony, jak w każdym silniku. Mimo tego i tak potrafią się zacierać i przebarwiać. W sumie są to te same głowice z roztoczonymi gniazdami na popychacze zaworów ssących oraz podebrane jakieś 1,8 mm na krzywki wałka ssącego. Różnią się jeszcze zaworami ssącymi, ich sprężynami i talerzykami.
Kiedyś próbowaliśmy zaadaptować wałki z s do silnika z a, i trzeba było prze rzeźbić mocno głowice, no i najważniejsze że wałek od s nie współpracuje z samo-regulatorem, ponieważ po montażu na nie krzywki wałka podbierają wszystkie zawory.
Nawet cena szklanek do s ssących jest dużo wyższa niż do wydechowych i serii.
Wrzucę wam w wolnej chwilo fotkę to wszystko zrozumiecie.
Chciałbym tylko poskładać ten motor jak w najlepiej, z danymi fabrycznymi. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-15, 15:42
|
|
|
niedowiarki niech zajrzą do etki na stronę 109-44
z tego co kojarzę jak kiedyś dla kogoś tego szukałem to eSki 32v mają po stronie ssącej
właśnie podkładki regulacyjne mimo zastosowania regulacji hydraulicznej |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-15, 15:45
|
|
|
maciu, To tylko eski czy jednak każda?? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-12-15, 21:21
|
|
|
i tak samo mi pan od głowic tłumaczył :-P
że niektóre miały |
|
|
|
|
mareczek
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 14 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-12-17, 18:16
|
|
|
Apophis napisał/a: | maciu, To tylko eski czy jednak każda?? |
Tylko eski, reszta ma hydraulicznie regulowane wszystkie zawory. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|