Autor |
Wiadomość |
zielaki
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPtronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 33 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2009-05-22, 15:52 [D2 FL ALL
] Czujnik zajęcia siedzenia pasażera
|
|
|
Witam, dzis prosilbym o porade co mozna zrobic z takim oto bledem 656 w audi A8 co na mojej liscie oznacza czujnik zajecia siedzenia pasazera G128. Jest to jedyny blad przez ktory zapala sie kontrolka poduszki na desce. Jak ktos siada obok kontrolka gasnie. Nadmieniam ze nie mam w schowku mozliwosci wyłaczenia kluczykiem aribagu pasazera. Pozdawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
adamoas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2011-02-10, 12:10
|
|
|
Witam.
Mam problem z czujnikiem zajęcia fotela tylko że w tylnej kanapie za kierowcą , po wykasowaniu Vagiem zapala się za jakiś czas znowu gdy ktoś usiądzie na to miejsce. Można to jakoś odciąć lub jakiś emulator bo znudziło mnie już chodzenie z laptopem do samochodu .
Fotele zwykłe, bez regulacji i bez grzania , welur. |
_________________ Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-02-10, 12:37
|
|
|
Wymienić mate, lub podpiąc emulator. Opis masz w warsztacie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
adamoas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 70 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2011-02-10, 12:40
|
|
|
oki znalazłem dzięki
[ Dodano: 2011-02-10, 12:44 ]
tylko to chyba jest przód, a czy tył to samo można zrobić ?
[ Dodano: 2011-02-10, 14:19 ]
ma ktoś może fotkę gdzie wpiąć w tylną kanapę ten emulator od air bagu co jest pokazany w -warsztacie- ? http://www.a8team.pl/topics28/2952.htm |
_________________ Audi A8 D2 4,2 PB + LPG
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-03-15, 21:04
|
|
|
Witam. Odnowie temat gdyż nigdzie nie mogę znaleźć informacji w temacie a strona podana wyżej nie działa Mianowicie kod błędu 00656 czujnik zajęcia fotela pasażera, zbyt duża impedancja, nieciągły. Ktoś spotkał się z podobną sytuacją bądź wie jak rozwiązać? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
rogra
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 47 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2017-04-02, 16:42
|
|
|
dzis zaświecil mi się airbag i nie możńa go skasowac jest stały błąd czujnik zajęcia siedzenia pasazera g128 ,gdzoe dokladnie ten czujnik sie znajduje i co musialbym zrobic bo to zaczelo funkcjonowac,dodam że jak siadsam na fotel pasazera to aurbag gaśnie |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-04-02, 21:32
|
|
|
Czujnik to mata oporowa wklejona między tapicerkę a gąbkę siedzenia. W skrócie podnieś fotel, zlokalizuj małą, dwupinową wtyczkę z przewodami w kolorach niebieskim i białym, rozepnij, we wtyczkę od strony samochodu podłącz rezystor ~10kOhm + ewentualnie równolegle do niego diodę prostowniczą, skasuj błąd i tyle. Albo podmień matę na używkę z innego fotela (roboty za pierwszym razem na jakieś 2~3h). |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Wojciech
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 2 Skąd: Niemcy/Polska
|
Wysłany: 2017-04-09, 21:52
|
|
|
Witam.
Pytanie dotyczy AirBag-a. Audi S8 D2 1998. Czy po przekręceniu kluczyka (zapłonu) powinna zaświecić się kontrolka Airbga i zaraz zgasnąć? W instrukcji napisane jest, że jeżeli się nie zapala przy zapłonie to jest usterka. Ja jest u Was? |
_________________ Wojciech |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-04-09, 22:07
|
|
|
Zapala sie a po chwili gaśnie.... jeżeli się nie zapala to sprawdz najpierw vagiem diody - zrob test wykonawczy licznika...może być ze jest spalona. Jeśli nie gaśnie to ewidentnie jest błąd, co też sprawdzisz VAGiem |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Wojciech
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 09 Kwi 2017 Posty: 2 Skąd: Niemcy/Polska
|
Wysłany: 2017-04-09, 22:21
|
|
|
Dzięki.
Wcześniej był problem z siedzeniem pasażera, już tradycyjnie....
Po skasowaniu nic się nie działo, teraz zauważyłem, że w ogóle się nie świeci. |
_________________ Wojciech |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-10-08, 21:24 Re: Czujnik zajęcia siedzenia pasażera
|
|
|
Problem dokładnie jak u autora tematu. Przy czym fotele to recaro, więc maty dwie. Mam komplet teoretycznie sprawnych mat, opór luzem powyżej 2MOhm, przy obciążeniu 80kg spada do 10kOhm. Czyli wg mnie sprawne. Natomiast w samochodzie mata pod dupskiem powyżej 2MOhm i spada do 10kOhm natomiast część pod udami stałe 10kOhm - czyli popsuta. Błąd można skasować trwale tylko jak fotel jest obciążony. Po zlikwidowaniu nacisku powraca. Ale tu zaczyna się ciekawie. Wystarczy przy kasowaniu obciążyć którąkolwiek z nich i błąd znika trwale. Po podmianie mat błędu nie można w ogóle skasować. Po odpięciu maty udowej błędu nie da się skasować. Po podpięciu zamiast niej rezystora 100kOhm tak samo. Po wpięciu w cały układ w/w rezystora co w praktyce powinno już sygnalizować obciążenie fotela błąd cały czas wraca. Będę się jeszcze bawił potencjometrem, bo chcę uniknąć rozbiórki fotela, a skoro jedna mata jest sprawna to tak czy inaczej sterownik powinien działać prawidłowo. Pytanie czy ktoś wie jakie są prawidłowe opory mat w stanie nieobciążonym dla recaro?
[ Dodano: 2020-10-22, 22:01 ]
Sam se odpowiem. Wszystko powyżej 2MOhm sterownik poduszek widzi jako sprawną matę. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
|