Autor |
Wiadomość |
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-05, 06:42 z A8 na S8
|
|
|
Witam,
Z góry przepraszam jeżeli temat już był ale niestety jakoś nie umiem znaleźć.
Od jakiegoś czasu jeżdżę A8 D3 i jestem niewyobrażalnie zachwycony tym modelem, komfort jazdy, dynamika, precyzja prowadzenia oraz wiele innych sprawia że oczekuje z niecierpliwością (jak dzwonka w szkole) momentu końca pracy załadowania się i jazdy do domu w tym aucie odpoczywam ale niestety a może i stety apetyt rośnie w miarę jedzenia i jedynego czego mi brakuje to mocy Wiadomo, fajnie by było pogrzebać w tej trzy litrówce remapping jakaś wymiana wydechu ale czy to ma sens? Czy po prostu lepiej to sprzedać dołożyć i kupic S8? lub A8 W12? A może D4?
Moje pytanie gównie jest skierowane do użytkowników tych aut, czy warto? utrzymanie? dostępność części? NA co zwrócić uwagę przy zakupie i wyborze odpowiedniego modelu? Temat nie jest na cito ale jeżeli uzyskam wszelkie info poszukiwania ruszą z kopyta |
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-05, 07:13
|
|
|
Dokoksować 3.0 zawsze można i różnica powinna być mocno odczuwalna, tylko udaj się do porządnej firmy z renomą, a nie do firemki która robi czipy |
|
|
|
|
|
|
|
xDonicx
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A
Zasilanie: ON
Imię: Ariel
Jeżdzę: D3
Pomógł: 6 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2013 Posty: 185 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2017-06-05, 08:20
|
|
|
Sprawa jest prosta jak stać Cie na utrzymanie i zakup s8 to kupuj spokojnie ale jeśli nie chcesz się żegnać ze swoją a8 to zrób sobie program ja mam 280km i 600nm i po programie się bardzo dobrze jeździ
Musisz sobie sam zadać pytanie czy starczy Ci 3.0tdi po programie czy s8 czy w12 bo nie sztuka jest sprzedać tylko sztuka kupic
Ps: Ja bym kupił d4 z silnikiem 3.0tdi jest dużo lepszy niż d3 i lepsze możliwości do podciągania mocy |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-05, 14:03
|
|
|
No mam chłopaka który proponuje mi remapping na 310hp i 660NM ale czy to nie będzie zbyt duże obciążenie dla silnika? Nie chce zarypać tego auta bo szkoda. A nie wiem jak bardzo są elastyczne te motory i skrzynie.
Hmm D4 3.0tdi właśnie zachęca seryjnie mocą i przyspieszeniem ale o D4 nie wiem nic, na razie rozmawiałem z jedną osobą która odradzała zakup D4 że awaryjne, że to już nie to samo, że to taki superb w garniturze i koszty utrzymania nie adekwatne do jakości... Hmm.
Co do S8 i W12 auta zacne, o spalanie nie będę pytał bo tam się tego nie liczy ale raczej jakość tych modeli, wiecie za cenę dynamiki czy nie będę stał w serwisie 3 razy w miesiącu a tam już nie mam żartów jedziesz na serwis to chyba z bagażnikiem forsy |
|
|
|
|
|
|
|
MichałABG
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 37 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: 2017-06-05, 17:46
|
|
|
Nie myślałeś o D3 w 4.2tdi? Dobrze zrobiony V8 mocą spokojnie dorównuje S8 i W12, a spalanie masz naprawdę dużo mniejsze. Wiadomo, przy takich autach na spalanie się nie patrzy, lecz z opowieści znajomego który miał okazję śmigać jakiś czas S8 D3 to właśnie spalanie delikatnie odpycha... Przy jeździe na pełnej mocy lub w mocnych korkach na mieście auto pokazuje, że naprawdę ma zasadę "nigdy mało paliwa". Poza tym koszty utrzymania S8 są dużo większe od TDI V8. Kolega robiąc na jednym z renomowanych serwisów Audi mówił, że czasem nawet bardzo zamożni ludzie jak odbierali swoje S8 z naprawy mieli mokre czoło po spojrzeniu na fakturę za naprawy. S8 podsumował jasno: auto bardzo fajne, mocne, dźwięk przyciągający uszy lecz patrząc na koszty utrzymania wolałby V8 TDI z dobrym chipem. |
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-05, 19:42
|
|
|
4.2TDi nie jest silnikiem awaryjnym? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-06, 13:13
|
|
|
Sądziłem że 3.0tdi jest najlepszym wyborem pod względem bez awaryjności Ale skoro 4.2tdi zainteresuje się w takim razie
W takim razie S8 i W12 odstawiam na bocznice.
Jakies ciekawe wskazówki przy wyborze 4.2TDI? |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-06-06, 14:22
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-12, 15:44
|
|
|
Zawsze byłem i pewnie będę BMkowiczem ale poznałem Audi które zostało moją kochanką póki co zostane w takim układzie związku xD na mietka lata przyjdą jeszcze i przyjdzie czas |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2017-06-12, 19:18
|
|
|
bierz d4ke i nie słuchaj kolegów:) |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-13, 16:05
|
|
|
byłem dzisiaj obejrzeć jedną D4ke... 3.0TDI a 3.0TDI nie równe, idzie jak zła do tego interface MMI i sam design środka Ale D3ka wyglądem wygląda bardziej rasowo.
W sobote jade jeszcze zobaczyć D4ke 4.2TDI |
|
|
|
|
opicasso
Użytkownik
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: ON
Imię: Miłosz
Jeżdzę: A8 D4,D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Gru 2012 Posty: 49 Skąd: ONY
|
Wysłany: 2017-06-15, 12:45
|
|
|
Mam 3.0tdi w D4 daje rade, ale wiadomo 4.2 tdi miazdzy:D |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin Gigant
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 FL Quattro/ASB
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 25 Skąd: Lancashire UK
|
Wysłany: 2017-06-30, 11:05
|
|
|
Coś pięknego 4.2TDI D4 :o a i spalanie można osiągnąc na poziomie przyzwoitym poniżej 10L :o szok i niedowierzanie. Chyba następcą będzie właśnie ten model Dzięki za rady |
|
|
|
|
|