|
Autor |
Wiadomość |
sokolasty
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 88 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-12-08, 17:56 Zimowe zabawy na śniegu
|
|
|
takie szybkie pytanie, ogólnie szukałem ale nic nie mogłem znaleźć. Czy ślizgając się po parkingu w jakiś mocny sposób nadwyrężam skrzynie lub jakiś inny element. Nie mówię tu o piłowaniu auta tylko delikatnym dodawaniu gazu bo tyle wystarczy aby wprowadzić samochód w kontrolowany poślizg i czy w trakcie jazdy na D można zaciągać ręczny. Pewnie część klubowiczów mnie zlinczuje za te pytania, ale ja lubię się pobawić na jakimś placu i potrenować wychodzenie z krytycznych sytuacji Lepiej mieć na D czy np na 3 albo 2 albo może na tipie która z tych opcji jest najlepsza dla skrzyni przy takich zabawach |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-12-08, 19:00
|
|
|
ja tam kiedyś się bawiłem na D i z recznym non stop ale to w 3.7 z napede na przod i nic się nie stało :mrgreen: |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-12-08, 19:14
|
|
|
sokolasty napisał/a: | Czy ślizgając się po parkingu w jakiś mocny sposób nadwyrężam skrzynie lub jakiś inny element. |
Generalnie chodzi o to aby skrzynia nie mieszała biegami jak oszalała do góry i zaraz w dół i tak ciągle i cały czas, bo się mocno zacznie grzać i może się "spalić".
Wrzucasz na 2 i śmigasz lub na zmianę ręczną i dajesz pałer na jednym biegu. Skrzynia nie szaleje po biegach.
sokolasty napisał/a: | czy w trakcie jazdy na D można zaciągać ręczny |
Ręczny zaciągasz w momencie jak puścisz gaz i dodajesz gazu jak ręczny zwolnisz i pasuje. |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-08, 19:15
|
|
|
Najlepiej zablokować na 2 albo 3 i kręcić do 2-3tys obr i będzie jak szalony kręcił. Oczywiście ESP OFF ;-) |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-12-08, 21:39
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Najlepiej zablokować na 2 albo 3 i kręcić do 2-3tys obr i będzie jak szalony kręcił. Oczywiście ESP OFF ;-) |
sokolasty, Dokładnie tak jak kolega krzychu22.p1i, pisze , nie musisz używać ręcznego , wszystko robisz gazem .
Ja tak się ślizgałem 2 lata z strzelającymi przegubami :-P z przodu ( filmik na youtube.pl )
Nic się nie działo , przeguby wytrzymały :mrgreen: , tylko uwaga na latarnie na parkingu , bo czasami mogą na ciebie wpaść jak będziesz się ślizgał :mrgreen: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2013-12-08, 21:43
|
|
|
Już kiedyś zadałem pytanie czy zaciągnięcie ręcznego zaszkodzi A8 D2, nie uzyskałem odpowiedzi ani tu ani na AKP , ale w pewnym gronie quattro uzyskałem i ...........
jak się nie da jak się da !!!, zaciągaj nic się nie stanie !!!, choć jak rozbujasz ponton to ręczny zbędny, do zabawy na placu wystarczyła by i blokada na 1 ale lepiej na 2! Tego trupa 4,2 PB możesz piłować (jest jak stara dziw... nie do zajechania) , tylko po co ?? wystarczą ci obroty do 4-5tys.
Im więcej się na placu nauczysz tym lepiej, choć na drodze jest już inaczej.
Reasumując auto jest dla ciebie a nie ty dla kawałka złomu, sprawdź jego możliwości , a nie pytaj czy skrzynia i silnik dadzą radę !!! :mrgreen:
PS: Nie mniej (żeby nie było na mnie) po prau quattro stwierdzam , że niestety A8 jest trudne w prowadzeniu , co kowielk szybszym , na ośnieżonej drodze, gdzie drzewa masz na wyciągnięcie ręki . Ale części coraz tańsze to , noga na gaz ... |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-12-08, 21:57
|
|
|
audik napisał/a: | Reasumując auto jest dla ciebie a nie ty dla kawałka złomu, sprawdź jego możliwości , a nie pytaj czy skrzynia i silnik dadzą radę !!! :mrgreen: |
Zgadzam się z Tobą, ale jak ma sprawdzać możliwości auta to niech to robi z umiarkowaniem aby potem na forum nie zobaczyć tematu "Panowie, eee hmm po ostatnich szaleństwach na parkingu, auto nie wyjechało o własnych siłach", a w jego ostatnim poście "koszt naprawy skrzyni 3-5tys" :diabel: |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|