Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Zimowe zabawy na śniegu  
Autor Wiadomość
sokolasty 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2, omega b tzw gratowóz
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-08, 17:56   Zimowe zabawy na śniegu

takie szybkie pytanie, ogólnie szukałem ale nic nie mogłem znaleźć. Czy ślizgając się po parkingu w jakiś mocny sposób nadwyrężam skrzynie lub jakiś inny element. Nie mówię tu o piłowaniu auta tylko delikatnym dodawaniu gazu bo tyle wystarczy aby wprowadzić samochód w kontrolowany poślizg i czy w trakcie jazdy na D można zaciągać ręczny. Pewnie część klubowiczów mnie zlinczuje za te pytania, ale ja lubię się pobawić na jakimś placu i potrenować wychodzenie z krytycznych sytuacji :) Lepiej mieć na D czy np na 3 albo 2 albo może na tipie która z tych opcji jest najlepsza dla skrzyni przy takich zabawach
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-12-08, 19:00   

ja tam kiedyś się bawiłem na D i z recznym non stop ale to w 3.7 z napede na przod i nic się nie stało :mrgreen:
_________________
dare to be great
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-12-08, 19:14   

sokolasty napisał/a:
Czy ślizgając się po parkingu w jakiś mocny sposób nadwyrężam skrzynie lub jakiś inny element.


Generalnie chodzi o to aby skrzynia nie mieszała biegami jak oszalała do góry i zaraz w dół i tak ciągle i cały czas, bo się mocno zacznie grzać i może się "spalić".
Wrzucasz na 2 i śmigasz lub na zmianę ręczną i dajesz pałer na jednym biegu. Skrzynia nie szaleje po biegach.
sokolasty napisał/a:
czy w trakcie jazdy na D można zaciągać ręczny


Ręczny zaciągasz w momencie jak puścisz gaz i dodajesz gazu jak ręczny zwolnisz i pasuje.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-12-08, 19:15   

Najlepiej zablokować na 2 albo 3 i kręcić do 2-3tys obr i będzie jak szalony kręcił. Oczywiście ESP OFF ;-)
_________________
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-12-08, 21:39   

krzychu22.p1i napisał/a:
Najlepiej zablokować na 2 albo 3 i kręcić do 2-3tys obr i będzie jak szalony kręcił. Oczywiście ESP OFF ;-)

sokolasty, Dokładnie tak jak kolega krzychu22.p1i, pisze , nie musisz używać ręcznego , wszystko robisz gazem .
Ja tak się ślizgałem 2 lata z strzelającymi przegubami :-P z przodu ( filmik na youtube.pl )
Nic się nie działo , przeguby wytrzymały :mrgreen: , tylko uwaga na latarnie na parkingu , bo czasami mogą na ciebie wpaść jak będziesz się ślizgał :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
audik 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 84
Skąd: CRACOVIE
Wysłany: 2013-12-08, 21:43   

Już kiedyś zadałem pytanie czy zaciągnięcie ręcznego zaszkodzi A8 D2, nie uzyskałem odpowiedzi ani tu ani na AKP , ale w pewnym gronie quattro uzyskałem i ...........

jak się nie da jak się da !!!, zaciągaj nic się nie stanie !!!, choć jak rozbujasz ponton to ręczny zbędny, do zabawy na placu wystarczyła by i blokada na 1 ale lepiej na 2! Tego trupa 4,2 PB możesz piłować (jest jak stara dziw... nie do zajechania) , tylko po co ?? wystarczą ci obroty do 4-5tys.

Im więcej się na placu nauczysz tym lepiej, choć na drodze jest już inaczej.

Reasumując auto jest dla ciebie a nie ty dla kawałka złomu, sprawdź jego możliwości , a nie pytaj czy skrzynia i silnik dadzą radę !!! :mrgreen:


PS: Nie mniej (żeby nie było na mnie) po prau quattro stwierdzam , że niestety A8 jest trudne w prowadzeniu , co kowielk szybszym , na ośnieżonej drodze, gdzie drzewa masz na wyciągnięcie ręki :) . Ale części coraz tańsze to , noga na gaz ...
_________________
no i "ni mom" A8 :/
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-12-08, 21:57   

audik napisał/a:
Reasumując auto jest dla ciebie a nie ty dla kawałka złomu, sprawdź jego możliwości , a nie pytaj czy skrzynia i silnik dadzą radę !!! :mrgreen:

Zgadzam się z Tobą, ale jak ma sprawdzać możliwości auta to niech to robi z umiarkowaniem aby potem na forum nie zobaczyć tematu "Panowie, eee hmm po ostatnich szaleństwach na parkingu, auto nie wyjechało o własnych siłach", a w jego ostatnim poście "koszt naprawy skrzyni 3-5tys" :diabel:
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.