Autor |
Wiadomość |
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-03-13, 10:30
|
|
|
Ewidentna wina gazownika (jakiś paprak) takie to oszczędności .gaz jak nie daje rady przy butowaniu i jeżdzie po autostradach z prędkościami ponad 250 to automatycznie przełącza się na paliwo ,tu tego nie było instalacja nie dała rady a przez to była uboga mieszanka i się narobiło .
współczuje kolego Sentanza człowiek zajarany nową zabawką a tu takie rzeczy .
Pana od gazu to bym za j..... powiesił |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-03-13, 11:16
|
|
|
Wielka szkoda.
Mam tylko dodatkowe pytanie - czy wlaściciel projektu ma takie zegarki jak AFR szerokopasmowy i EGT (w V8 trzeba by mieć minimum łącznie 4 czyli po 2 na kazda glowice)? Bo jeśli smigał bez tego silnikiem po takich modach i do tego jescze na gazie, to gratuluje odwagi. Ja bez gazu się nie odwazyłem i na benzynie i jeden i drugi wskaźnik z warningiem posiadam. Zawsze to troche bezpieczniej ..... te zegarki naprawdę potrafią uratowac silnik przed takimi wlasnie skutkami.
Najważniejsze pytanie to czy oberwał blok silnika. Jak nie oberwał to moze wcale nie byc tak zle |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
guzior
Moje A8
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5b manual
Zasilanie: PB
Imię: Bartek
Jeżdzę: Audi 90 4.2 V8
Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 59 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-03-13, 11:55
|
|
|
Silnik po korekcje po AFR na obu bankach - na benzynie od razu wywala czekaj andrzej jak jest za ubogo. I na benzynie nic sie nie ma prawa dziac - zreszta przez tydzień jebania na hamowni by sie na pewno cos stalo. Tuleja na bank splynela. Wjedzie inny slupek - albo aqf albo abz |
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-13, 12:06
|
|
|
oho... jak szybko się wieści rozeszły...
opiszę krótko: jechałem sobie w trasę na autostradzie i zauważyłem mały ruch uliczny więc pomyślałem sobie że sprawdzę v-max... chciałem to zrobić na lpg potem na pb. zacząłem od lpg. wiec jazda odbyła się na gazie. przy ok 270km/h wyskoczył check engine i zaczęły się nieprzyjemne wibracje. zjechałem na pobocze, podnoszę maskę, a tam cały silnik zabryzgany olejem i dym spod maski jak w filmach science fiction. jako, że zawsze mam przy sobie vcdsa więc sprawdzam. błąd wypadania zaworów na wszystkich cylindrach. byłem dość daleko od domu ok 80km ale postanowiłem kontynuować jazdę. dymił jak z tyłu tak, że każdy kto mnie wyprzedzał dawał klakson.
czy to wina lpg? raczej tak bo jechałem właśnie na lpg.
czy to by się stało też na pb? nie wiem. raczej nie. wracając z Rzeszowa po strojeniu nie miałem okazji dojść do takich prędkości. max wtedy miałem 240km/h i to na parę sek.
prawda jest taka, że gazownik stroił do ok 220km/h i tuner na pb też stroił do ok 220km/h.
jak jeździłem na lpg do 220km/h to nic się nie działo. kłopoty zaczęły się przy prędkościach bliskich v-max. generalnie gaz był ustawiony tak, że jak mu braknie to miał sobie dolewać pb.
tak jak guzior mówi, słupek do wymiany. albo wleci aqf bo jest wymienny z bfm albo stary abz.
zaletą aqfa to to, że się przekłada to co jest i składa jak klocki lego. wszystko wiadomo. i będzie to co było.
abz jest mniejszy, przez co można by było bardziej udrożnić dolot bo byłoby więcej miejsca. nie ma zmiennych faz rozrządu. jest sporo tańszy, a już mi się nie chce inwestować w ten samochód. po tym co mnie spotkało czar prysł.
zobaczymy co guzior wymyśli. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-03-13, 22:52
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | a już mi się nie chce inwestować w ten samochód. po tym co mnie spotkało czar prysł. |
yhhh współczuje ;/ niepotrzebne koszta a tak fajnie sie zapowiadało :<
jednak prawdę ktoś pisał wcześniej że takie modyfikacje są fajne ale w zabawkach torowych, a do auta na codzien sa niepewne bo potem strach jechać takim autem w europe czy w polske żeby coś sie wysrało |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-03-14, 07:58
|
|
|
I ot całe sedno sprawy. Pomysł ambitny jednak co z tego jak nie wiadomo kiedy coś się schrzani... Ale kolego nie łam się głowa do góry. Jak chcesz coś szybszego to zmień na W12 albo jak nie jesteś uprzedzony do diesla to 4.2TDI i program i będziesz zadowolony z osiągów użytkując auto spokojnie. |
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-14, 08:51
|
|
|
To nie jest wina tego pomysłu tylko najprawdopodobniej lpg. Uturbienie jak najbardziej dobry pomysł. Ja lubię tuning i nigdy nie jeździłem długo seryjnym silnikiem. I nie zamieniłbym się z powrotem na zwykły bfm…Kwestia tego, że po takich modach na lpg nie można jeździć przy pełnych obciążeniach tylko oszczędnie. Ktoś kto się przejedzie tym samochodem już nie będzie chciał zwykłej bp. |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-03-14, 10:22
|
|
|
Sentenza nie słuchaj tych pierdół co wypisują że takie mody nie mają sensu .
przetarłeś szlak i niespodzianki muszą być, wiedz się nie łam brnij w to dalej
proponuje żebyś wstawił komputer ECUMASTER EMU to cudo ma wiele wspaniałych funkcji
(trzyma rękę nad bezpieczeństwem silnika)
Niestety jak coś ma być zrobione dobrze są wydatki ;( ;(
ale potem tylko czerpiesz przyjemność z jazdy |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-14, 11:36
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | Kwestia tego, że po takich modach na lpg nie można jeździć przy pełnych obciążeniach tylko oszczędnie. |
ja, sie generalnie takiej zasady trzymam i jak wiem ze chce depnąć do oporu to po prostu przełączam na PB
współczuje, ale podobnie jak Przemek21, jestem zdania że nie można sie poddawać. Człowiek całe życie sie na błędach uczy a i tak głupi umiera :p |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
SENTENZA
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 125 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-14, 12:39
|
|
|
Przemek21 napisał/a: | proponuje żebyś wstawił komputer ECUMASTER EMU to cudo ma wiele wspaniałych funkcji
(trzyma rękę nad bezpieczeństwem silnika) |
z tego co mi wiadomo to EMU nie obsługuje automatu. jak będziesz chciał automat to też będziesz miał strojone na seryjnym sterowniku. ewentualnie do sterowania doładowaniem jakiś sterownik DET czy coś w tym stylu. EMU nie ma komunikacji z ASB.
P.S. Nie poddaje się ale puki co wypłukałem się z kasy. wszystko te mody mają sens pod warunkiem, że finalnie ma się coś czego nie kupi się w tej cenie nigdzie. a może się okazać, że wyda się tyle na fure, że można by było sobie kupić s8 d4 i program a tego koksa już nie przebiją, żadne modyfikacje ABZtów, AQFów czy BFMów |
_________________ Tak jak robisz cokolwiek, tak robisz wszystko... |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2015-03-14, 14:23
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: |
ja, sie generalnie takiej zasady trzymam i jak wiem ze chce depnąć do oporu to po prostu przełączam na PB
|
Hmm... ciekawe dlaczego, ja mam tez zestrojony układ, że powyżej 5000obr, układ wspomaga sobie dolewaniem Pb. Jeszcze nie cisnąłem V-max, ale jeżdże dosyć gesto na maksymalnych obrotach - czy to źle, że układ sobie dopomaga benzynką? |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2015-03-14, 15:30
|
|
|
pamiętam że kiedyś ktoś pisał że jak pobiera benzynę to druciarz zakładał ale nie wiem co w tym złego... |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-14, 16:00
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | czy to źle, że układ sobie dopomaga benzynką? |
to bardzo dobrze bo u mnie w BRC jest dokladnie to samo ale ja wychodze z zalozenia ze jak chce depnac do oporu na lepiej na PB <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-14, 17:58
|
|
|
SENTENZA napisał/a: | że można by było sobie kupić s8 d4 i program a tego koksa już nie przebiją, żadne modyfikacje ABZtów, AQFów czy BFMów |
Kup to się zdziwisz Jest tam tyle niespodzianek że pójdziesz do lasu szukać gałęzi |
|
|
|
|
|