Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Audi A8 D3 dylemat PB / ON / LPG  
Autor Wiadomość
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2014-11-26, 20:52   

wyatt, Przy przepisowej jeździe po mieście tak jak opisujesz moje spalanie nie przekracza 17l/100 , dodam że jest dwóch kierowców więc technika jazdy też inna , no i silnik W12 . :D
 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-11-26, 20:59   

Przepisowa, czy nie korki robią swoje. Jadąc przez pół miasta do pracy spalam mniej więcej 15/100, ale mam opracowaną trasę z jak najmniejszą ilością świateł. A jak trzeba się pokręcić to tu to tam z różnymi sprawami do załatwienia i czasem od ronda do ronda nawet 2 bieg nie wejdzie to już potrafi łyknąć pod 20/100...
_________________

 
 
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-11-26, 21:12   

wyatt napisał/a:
Kolego mówimy o normalnej jeździe, z rozsądnym używaniem gazu. Bez rzeczy typu cisne 120 km/h do swiateł, widzę z 300 metrów ze jest czerwone a hamuje 50 metrów przed światłami na maksa. Typowa jazda mojego młodszego brata i klocki do wymiany co 8 tyś km, nie wiem jak niektórzy to robią, chyba nawet jakbym chciał to bym nie dał rady. Generalnie dla mnie takie butowanie limuzyn to debilizm, A8 ma pływać w trasie i lekko posuwać się po mieście a agresywny wygląd pokazuje, ze auto nie jest ociężałe jak słoń i jak chce to potrafi. Osobiśie w mieście jadę zawsze zgodnie z przepisami, poza miastem sobie pozwole na coś więcej, ale również w granicach rozsądku, szkoda prawa jazdy. Teraz będziesz jechał nawet po ładnej drodzę z poszerzonym poboczem 180 km/h i zabiorą ci prawko, takie się zrobiło państwo policyjne. Myślą, że nie będzie już wcale wypadków <niewiem>

Kolego ja mowie o jeździe emeryta bo tak wlasnie jeżdżę.... Nie wiem skąd jesteś bo nie masz napisane w profilu... Ja jestem z duzego miasta i mnie jest ciężko rozwinąć 60 km/h jeżdżąc w ciagu dnia po mieście z uwagi na korki to jedna sprawa... A druga sprawa to mam juz swoje lata i przykłady jakie podajesz nie pasują do mnie ni w ząb... Niech sie wypowiedza osoby z takich miast jak Warszawa Wroclaw Poznan ile pali motor 4.2 jezdzac w godzinach szczytu... Sorry za OT ale musisz miec tez swiadomosc że te 12 litrow to bardzo rzadki widok na fisie. Pozdrawiam
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-11-26, 21:45   

AMSTAFF napisał/a:
musisz miec tez swiadomosc że te 12 litrow to bardzo rzadki widok na fisie.


nie zyje 4,2 :D :D :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Dzeju 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-26, 21:55   

we Wroclawiu i dojazdy pod Wroclaw 50/50 miasto i pod miastem - jazda spokojna S8 D2 FL 20L PB98
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-27, 06:05   

Może nie D3 ale D2 w moim przypadku z padającym sprzęgłem miasto 18 z grosikiem. Wczoraj trasa 250km bardzo spokojna jazda do 100 km/h i oczywiście stosując odpowiedni styl jazdy FIS wypluł 11 l :D
Najważniejszy jest styl jazdy i umiejętność jazdy ekonomicznej oraz miasto w jakim się poruszasz. Było to nie raz opisywane w temacie "ile palą wasze monstrum"
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
stillbadboy 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 254
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-27, 11:48   

Podzielam zdanie Ernesta, u mnie autostradowo tempomat 140km/h w dwie osoby granice 14 litrow, mega spokojnie 12.5L a miasto ?? kto to liczy, jedzie sie i dotankowywuje :) nawet jak bierze 20 to dalej ledwo 10L benzyny... w mieście szwagra fiesta 1.3 więcej pali :)

dzisiejsze istalacje lpg a te sprzed 15lat to przepaść, jeśli kogoś stac lać wache to niech leje, ja uważam ( to tylko moje zdanie ) że lpg to mus, bo czemu by za zaoszczędzone złotówki nie modzić auta albo nie wychylić dobrego winka :)
_________________
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-27, 13:39   

ernesto napisał/a:
Wczoraj trasa 250km bardzo spokojna jazda do 100 km/h i oczywiście stosując odpowiedni styl jazdy FIS wypluł 11 l :D


Po ostatnim serwisie na takiej przepisowej szosowej trasie fis wyplul mi 9,3 i w istocie tak było bo moj komp akurat ze spalanie rzeczywistym PB sie zgadza.

Jak doszło troche miasta mojego i Poznania i kolejne 400km to wskoczyło na 11 ale tam juz jechał na LPG(rzeczywiste 13)
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-11-27, 14:15   

AMSTAFF napisał/a:
Niech sie wypowiedza osoby z takich miast jak Warszawa Wroclaw Poznan



Ja mogę wypowiedzieć się z perspektywy Torunia i Warszawy bo w tych miastach spędzam po 2 tyg w miesiącu .

W Toruniu D3 nie spala mi mniej jak 23-25l LPG na 100km , śmigam zazwyczaj do 60km/h na 2 dwupasmówkach z tempomatem bo fotoradarów sporo czasami zerwe ze swiateł ostrzej , ew jakies ścięcie z BMW jak jest wena , miasto rzadko zakorkowane , ale duży wpływ na zuzycie ma to że Toruń jest w miare mały i czesto jeździ sie szczególnie teraz na niedogrzanym silniku zazwyczaj z punktu A-B silnik ledwo sie nagrzeje bo dystans to 5km

W warszawie np w pt koło 16 jest dramat korki ogromne w stolicy jeździ sie tez dużo szybciej jest wiecej dwupasmówek , wszyscy rwą z pod świateł ile fabryka dała bo sie spiesza , jak sie jeździ tym stylem nie trudno przekroczyć 25l , jazda wieczorem to inna bajka można zejść poniżej 20l na 100 km

jechałem tez trasę Katowice - Toruń 400km niecałe przejechałem 375km na pełnej butli 50l chyba wiec spalanie w granicach 13l trasa 120-160 autostrada

Trasa 10 Toruń- Warszawa spokojnie koło 100km/h a8 spaliła 11,5l Gazu troche wyprzedzań było i jazdy momentami 140-150 moze ze 3-4 razy bo było pusto

generalnie swoja jazdę oceniam jako normalną nie jestem wariatem i kamikadze , sporadycznie przycisnę a8 , a spalanie w takich autach duzo zalezy od kierowcy wiec nie mozna tutaj wydac jednego werdyktu ile spali a8 4.2

Ja zawsze potarzam

ON - jak ktos jeździ w trasach dużo i po prostu lubi Diesle , ON na miasto o pojemności 4.0-4.2 to średni pomysł pali ogromne ilości ropy i do tego dochodzi chłodzenie turbinek

PB +LPG - świetny kompromis ekonomia osiągi lepsze na zime mniej podatne na jakość paliw , nie trzeba chłodzić turbawek w mieście , elastyczność wystarczająca w trasie , odczucia z przyśpieszenia mniejsze niż w dieslu bo moc jest oddawana bardziej liniowo

takie moje zdanie :)
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-27, 15:14   

raftor napisał/a:
mniej podatne na jakość paliw ,


Zatankuj kiepski gaz to zobaczysz jak podatne jest na jakośc paliw...
 
 
hellracer 
Użytkownik



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: zależy jak leży
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-27, 20:35   

raftor napisał/a:
ON - jak ktos jeździ w trasach dużo i po prostu lubi Diesle , ON na miasto o pojemności 4.0-4.2 to średni pomysł pali ogromne ilości ropy i do tego dochodzi chłodzenie turbinek


Jestem już kilka miesięcy po przesiadce z A8 V8 PB + gaz na A8 4.2 TDI.
Aktualnie z mojej perspektywy jest to strzał w dziesiątkę, koszty eksploatacji bieżącej bardzo porównywalne.
Bardzo przyjemne, elastyczne i wystarczająco zwinne.
Użytkuję mieszanie - trochę miasta, kilka świateł, trochę autostrady.

A czy na miasto 4.2 benzyna to dobry pomysł? Skoro na światłach i tak musi się lać na 8 baniaków... A nic tak nie podnosi spalania jak przestoje takich motorów..
_________________
www.bicyklon.pl
www.fparts.pl
www.tuningowy.na.allegro.pl
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2014-11-27, 21:26   

Panowie ile by nie paliły nasze autka to tak naprawdę te auta nie są stworzone do oszczędzania tylko do dawania radości z jazdy,a jak wiadomo to tam gdzie się kończy ekonomika tam się zaczyna radość z jazdy i nikt tego nie zmieni. :)
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-11-27, 23:28   

Apophis napisał/a:
atankuj kiepski gaz to zobaczysz jak podatne jest na jakośc paliw...

nie mówię ze kiepskiej jakości gaz nie ma znaczenia :) choc to zalezy od wtrysków na starych valtekach nie było różnicy co sie lało ;p

zalej w zime słabą ropei spróbuj odpalić po nocy na mrozie :)

kilka razy juz miałem unieruchomionego diesla po nocy na mrozie -20 paliwo zamarzło , po wtoczeniu auta do garazu trzeba było jeszcze odpowietrzyć układ paliwowy -.-

hellracer napisał/a:
A czy na miasto 4.2 benzyna to dobry pomysł? Skoro na światłach i tak musi się lać na 8 baniaków... A nic tak nie podnosi spalania jak przestoje takich motorów..


dla mnie o tyle lepszy jest PB ze nie ma turbinek bo to wolnossak , a z racji tego ze nie lubie krzywdzic auta to albo bym załozył timer albo czekał az turbinki sie schłodzą i by mnie to wkurzało ;p

a co do przesiadki ON a PB no to wiadomo 4.2 TDi zamiata 4.2 MPI osiągi dużo lepsze
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
wyatt 
Użytkownik


Silnik cm3: brak
Skrzynia: brak
Zasilanie: PB
Imię: brak
Jeżdzę: brak
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 1
Skąd: brak
Wysłany: 2014-11-27, 23:38   

Dokładnie, ja mam o tyle dobrze, że do pracy mam 40 km, 10 kilometrów jadę przez miasto a dalej wpadam na autostradę i jestem prawie w pracy. Więc do samego centrum wybieram się tylko na jakieś grubsze zakupy do galerii. Wiadomo, ze gdyby była możliwość to brałbym 4,2TDI, ale na taki egzemplarz trzeba wydać minimum 60-70 tyś, ja chcę dać max.50 tyś, reszta na jakiś pakiet startowy. Myślę jeszcze bardzo poważnie nad 3,0TDI (chciałem 4,0TDI i dalej chcę, ale według was to padaka, więc chyba nie warto), czyli cały czas szukam ogłoszeń z 3,0 TDI i 4,2MPI. Myślę nad ropniakiem bo czasem zdarzy się grubsza trasa, do rodziców w odwiedziny, do babci. Do rodzinnego domu mam równo 700 kilomertrów w jedną stronę od miejsca, w którym mieszkam aktualnie. Więc można szybko policzyć, że jedna taka traska i 300 zł zostaje. Z natury nie jestem skąpy, więc jak trafi się ładne 4,2 MPI to takowe biorę i tankuję więcej <amasz>

Reasumując, jak spali mi średnio 16l/100km to będę zadowolony. Licząc, ze 70% trasa a 30% miasto. Z tego co czytałem w temacie do tego przeznaczonym to właśnie takie wyniiki osiagacie.

Tu też zależy od stylu jazdy, ja że na codzień jeżdzę dużymi autami, to i jestem nauczony patrzeć na duże odległości przed siebie i nie hamuję za często. Jak zdejmiesz nogę z gazu i będzie dojeżdzał do skrzyżowania bez gazu to lecisz za friko. I klocki rzadko zmieniam. A jak widzę szaleńca, przedstawiciela handlowego w Fieście, który zapier*****a do świateł 100 km/h i staje na hamulcu to śmiać mi się chcę bo nic mu to nie daje i przez najbliższe kilometry jedziemy dalej obok siebie. Oczywiście on co chwilę dodaje gazu i hamuje, bo wtedy przecież jedzie szybciej heheh <brawo2>
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-11-28, 11:26   

wyatt napisał/a:
cały czas szukam ogłoszeń z 3,0 TDI i 4,2MPI

Nie mam styczności z 3.0tdi ale stoi taka padaka ode mnie jakiś kilometr, auto anglik z małym przebiegiem.. Gościu jeździ TYLKO do kościoła (autentycznie) i raz na jakiś czas może z 10km jazdy się mu trafi, z muskaniem pedału gazu.. Oczywiście przed każdą jazdą trzeba błędy pokasować ze sterowników :P Z informacji zasłyszanych żałuje, że nie kupił zagazowanej 4.2 :P

Ze swojej strony polecałbym 4.2PB + LPG, koszta w przeliczeniu na poziomie 2.0tdi i odpadają problemy typu hałasujący rozrząd na łańcuszku, turbo, wtryski.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.