Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Tiptronic czasami nie jedzie  
Autor Wiadomość
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-08-22, 21:40   

Troche zaryzykowałem i kupiłem w dobrych pieniądzach(taniej niż nowy konwerter) inną skrzynię. Do przodu jedzie bez żadnego problemu(lepiej niz stara- płynnie zmienia biegi)
jedynie czasami jak wrzucę wsteczny załapuje za drugim razem(zapnie bieg,puści i znów zapnie) Dzieje sie tak po nagrzaniu ,na niskich obrotach, tak jakby za małe ciśnienie. Podejrzewam jakis elektrozawór lub nie drozna płytę sterującą. Bede szukał przyczyny powoli.
A w wolnej chwili(choć nie mam nigdy) bede próbował się nauczyć naprawiać tiptronika na mojej starej skrzyni
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-08-22, 21:42   

Może tez kosz mówi papa więc interesu to ty nie zrobiłeś :D
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-08-22, 21:53   

To wygląda na sam tłok wstecznego.
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-10-31, 20:57   

Mineło troche czasu i jestem coraz bliższy rozwiazania problemu. Wszystkie objawy opisane w tym temacie sugerowały na sterownik hydrauliczny(oczywiście zasięgałem pomocy równiez u innych źródeł)
Tak więc nabyłem inny i wymieniłem
Przez chwilę sie ucieszyłem bo problem znikł-auto rusza i cofa dobrze i bez problemów.
Z tym ze pojawił się inny
Przy wrzucaniu 4 biegu czasami jest ok,czasami lekko szarpnie, czasami tak jakby slizgnie sie sprzęgło(podskocza wyżej obroty) a drugi problem to przy zwalnianiu kiedy skrzynia sama redukuje na 2 bieg czasami mocno wyhamowyje auto-kiedy wcisne gaz auto nie chce jechac(jakby cos trzymało)dopiero pomaga zmiana n 1 lub 3 bieg
Dzieje sie to nie zawsze i nie regularnie ale raczej na rozgrzanym oleju
Wszystko wskazuje na sterownik-w starym wogóle ten problem nigdy nie wystąpił
Moze problem z zaworkami??
Może kanały przytkane??
Dodam że zaraz po wymianie było gorzej-teraz z biegiem czasu coraz lepiej ale nadal czasami coś sie zdaży
Może musi się przepłukać-odpowietrzyć??(po co w skrzyni u góry odpowietrzniki?)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-31, 21:06   

kryhawrc napisał/a:
(po co w skrzyni u góry odpowietrzniki?)


No jak myślisz że gdyby były na dole to by spełniały role? A jak by ich nie było wcale to co z cisnieniem i rozszerzalnościa temperaturową cieczy?
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-10-31, 21:57   

Pisząc "po co odpowietrzniki" miałem namyśli to: że może musi pochodzic żeby sie odpowietrzyć, a nie to że są nie potrzebne
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-31, 22:12   

Niee nieee nie o to chodzi :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-10-31, 22:17   

kryhawrc napisał/a:
po co w skrzyni u góry odpowietrzniki?
Żeby woda mogła odparować
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-11-06, 13:59   

Wracają do tematu
W poprzednim sterowniku hydraulicznym było "wsteczny na dwa razy" i czasami szarpnął do przodu- wydaje mi sie że przyczyna znaleziona. Pęknieta obudowa.

Co do drugiej płyty -to problem przy redukcji na 2 bieg i szarpnięcie przy czwartym-czy też przyczyna może być peknięcie???
W najgorszym przypadku z dwóch zrobie jedną
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-06, 14:38   

A mierzyłeś czy na tej małej płycie jest szczelność? Na necie jest to pokazane.
_________________
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-11-06, 15:11   

Nie nie sprawdzałem-nie znalazłem jak.
Ale widok jaki ujrzałem i objawy(wyczytałem że słychac lekki świst i szarpanie) na to wskazywały.
 
 
Kosmy 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 177
Skąd: Sopot
Wysłany: 2016-11-10, 04:34   

Ogarnąłeś problem ?
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-11-15, 21:18   

Jeszcze nie-przełozyłem tylko peknietą częśc z innej płyty i w przyszłym tygodniu chce wymienic cały sterowni hydrauliczny

[ Dodano: 2016-11-24, 22:35 ]
Na dzień dzisiejszy problem ogarnięty <chura>
Co prawda dopiero dwa dni testuje ale żadnych niepokojących objawów nie ma.
Czyli mogę stwierdzić że u mnie z pewnością przyczyną była płyta hydrauliczna.
Tak przy okazji szukając przyczyn, sprawdzając, i testując wszystko żeby znaleźć problem trochę się nauczyłem i dowiedziałem kilku rzeczy. I jestem pewien że warsztaty naprawiajace automaty mają takich przypadków jak ja lub podobnych mnóstwo, a kasuje mas grube tysiące
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-11-25, 16:14   

kryhawrc napisał/a:
jestem pewien że warsztaty naprawiajace automaty mają takich przypadków jak ja lub podobnych mnóstwo, a kasuje mas grube tysiące

Nie raz było o tym pisane. Nawet niedawno był też temat o niekompetencji serwisu idąc w grube $$ kosztem właściciela pojazdu.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.