Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 95 4.2PB/LPG] Wypadanie zapłonów tylko na lewej stronie  
Autor Wiadomość
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 17:59   [D2 95 4.2PB/LPG] Wypadanie zapłonów tylko na lewej stronie

Witam
Od jakiegoś czasu próbuję zreanimować pewne A8 :) Kupiłem je z nie odpalającym silnikiem. Udało mi się uruchomić motor ale praktycznie od tamtej pory mam problem z wypadającymi zapłonami. Dzieję się to tylko i wyłącznie na lewej stronie czyli cylindrach 5,6,7,8. Cewki to nie są bo zamieniałem miejscami i dalej wypadają na tych samych cylindrach. Moduły też nie. Założyłem nowe świece ale to też nic nie zmieniło. Wymieniłem wężyki od wtryskiwaczy gazowych, ciut się poprawiło. Wymieniłem wtryskiwacze gazowe z lewej strony też się ciut poprawiło ale to nadal nie jest dostojna praca V8 ;) Auto ma ten problem w zasadzie tylko na wolnych obrotach, powyżej około 1500 już jest płynnie i gładko.
Pogorszenie pracy następuje jakby falami, chwilę chodzi dobrze a za moment telepie motorem i tak na przemian.
Jakieś pomysły co sprawdzić?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Maroonio 2014-11-04, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-04, 21:11   

popsikaj np wd 40 po możliwych dziurach w dolocie
potem wykonaj pomiar sprężania
sprawdzić pasek czy jest na miejscu
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 21:22   

Dzięki za odpowiedź. Jutro postaram się to obadać. Są jakieś newralgiczne miejsca w których powstają nieszczelności?
Które kanały warto zlogować żeby się coś więcej dowiedzieć?
Pozdrawiam
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-11-04, 21:26   

Ewidentnie to wygląda na przestawiony rozrząd na lewej głowicy.
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-11-04, 21:38   





Nieszczelność na dolocie dokładnie pod obejmami. Sprawdź wszystkie błędy jakie wypluwa ECU.
Sondy lambda sprawne?
Te same objawy są na benzynie i na lpg ?
Jak zakręcisz butle z gazem jest jakaś poprawa po pewnym czasie?
Możliwe że dostaje za albo za ubogą lub za bogatą mieszankę.
V8 jest mocnym motorem i poradzi sobie na wyższych obrotach.
Mój miał zerową kompresję na 1 i 2 cylindrze a miał siłę jechać.
Pomiar kompresji.
Może być problem z instalacją gazową ( chodzi na obu paliwach )

Pytanie czy jest to wypadanie zapłonu czy brak zapłonu ?
Brak zapłonu jest spowodowane tym że jednostka sterująca czyli ECU wykrywa niesprawność i odłącza poszczególne cylindry.
Może Twoje auto w rzeczywistości chodzi na 4 garach?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-04, 21:42   

Ja jeszcze sondę bym sprawdził .
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-04, 21:49   

Błędy jakie wypluwa sterownik to Multiple missfire detected i wymienia cylindry 5,6,7,8.
Tą gumę którą pokazałeś na zdjęciach zdejmowałem kilka razy i nie widziałem tam pęknięć ale poszukam jeszcze nieszczelności.
Zapłon jest na 100 %, wyciągałem cewki na pracującym motorze, każda biła mocną iskrą.
Na benzynie jest oczywiście trochę lepiej ale też nie jest perfekcyjnie gładko.
Trochę już poczytałem i coraz bardziej skłaniam się w stronę przestawionego rozrządu :( Jutro zbadam kompresję i zajrzę endoskopem do środka <niewiem>
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-11-05, 12:53   

Ściągnij dekle zaworowe i ustaw na wale TDC i zobacz jak się zgrywająznaczki na wałkach rozrządu.

W tym temacie masz podgląd jak to wygląda i gdzie sąznaczniki
http://www.a8team.pl/niep...sch-vt10169.htm
_________________

 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-05, 21:24   

No dobra, sprawdziłem kompresję na cylindrach i chyba jest dobrze :)
1. 12,2
2. 12,2
3. 11,5
4. 12,2
5. 12
6. 12
7. 11,5
8. 11,5

Zajrzałem też endoskopem do wnętrza cylindrów i nie zauważyłem ani odbitych zaworów ani innych niepokojących objawów.
Zauważyłem jednak co innego. Wcześniej razem z błędami missfire wywalało mi błąd grzałki sondy lambda. Oczywiście tej należącej do cylindrów 5-8. Wymieniłem na jakąś używkę którą miałem na testy. Błąd grzałki zniknął ale...obserwując wskazania mieszanki na programie gazowym widać było, że strasznie zubaża ten rząd w przeciwieństwie do podlewania na rzędzie 1-4. Odłączyłem więc całkiem tą sondę i co ? Nagle missfire zniknęły i po za błędem w ecu i mułowatością na gazie auto jeździło najlepiej odkąd je mam...
Zrobiłem więc kolejny test. Kanał 11 na Vagu patrzę na sondy, oscylują elegancko. Procenty śmigają raz na plus, raz na minus. Przełącza się na gaz i nagle sonda 2 wskakuje na -25% i tak stoi. Jutro wymieniam na nową sondę i odpinam obydwie od sterownika LPG bo mam wrażenie, że albo coś tam jest źle podłączone albo on w jakiś sposób zaburza pracę lambdy.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-05, 21:26   

wtrysk leje :)

lub 9 wtryskiwacz reduktor
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-05, 21:34   

Który wtrysk leje? benzynowy? Znaczy sugerujesz, że chodzi na dwóch paliwaCch?
Jeśli chodzi o reduktor to przynajmniej ciśnienie nie spada jakoś drastycznie. Co jeszcze może z nim być?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-06, 09:00   

coś ci podlewa to auto kosmicznie
dlatego po przejściu na lpg masz tak jak masz
może być reduktor lpg puszcza lpg w dolot
wtryskiwacz lpg
paliwa
Jak masz kabelek do lpg to ręcznie przepinaj cylindry i wyjdzie który to cylinder lub cylindry
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-06, 10:06   

Sprawdzę dziś czy nie wali gazem z podciśnienia :) Mam reduktor Magic III, możliwe żeby zalewał tylko na jedno wyjście?
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-06, 13:31   

podcicnienie sterujace masz jedno.Jak podlaczone z glowa do silnika to zaleje silnik,jak finezyjnie np do jednego cylindra , bo i tak umieja sie gazownicy podlaczyc to bedziesz mial problem na jedna strone.
Mi wlasnie reduktor Magic Big po 2 latach jazdy wymagal wymiany membrany bo zaczela puszczac w dolot gaz ale tylko na postoju i efekt mialem taki ze silnik mialem zalany paliwem(lpg) i trwalo dobry czas nim sie przewietrzyl przy kreceniu i odpalil.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-11-06, 14:07   

jeden tylko ???
one jeszcze potrafią puścić bąka do układu chłodzenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.