Autor |
Wiadomość |
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2014-03-25, 22:07
|
|
|
pepi napisał/a: | co wy określacie mocne auto ? |
Pojęcie względne
Dla przykładu: A8 D2 ma dość niedopracowany układ hamulcowy, jak dodamy do tego silnik 4.2 i sporą masę auta no to pojawia się zapotrzebowanie na coś konkretniejszego. Wszystko też zależy od tego jaki układ hamulcowy jest zastosowany w danym aucie bo np. tarcze, które mogą być w modelu z silnikiem 4.2 są też w modelu z 2.8, wtedy można zastosować trochę bardziej budżetowy komplet tarcz i klocków i da sobie on radę, w przypadku 4.2 już nie bardzo.
Pozdrawiam
Adam |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-03-25, 23:33
|
|
|
pepi napisał/a: | A tak na poważnie nie wydaje wam się że każdy zachwala swój towar który ma w ofercie a inne to be |
Jeżeli o mnie chodzi to zawodowo nie zajmuję się handlem częściami więc nie mam żadnego interesu w chwaleniu konkretnej marki - swoje opinie wygłaszam na podstawie wieloletniego zawodowego doświadczenia w branży automotive oraz własnych doświadczeń.
I mimo wieloletniego doświadczenia kolegów tu zajmujących się hamulcami mogę powiedzieć, że ich opinie nt. klocków TRW w moich autach jakoś się nie sprawdzają.
Nie będę się rozpisywał nt. moich rekordów przejazdów przez Polskę czy Europę bo to i nie miejsce i nie pora i właściwie nawet nie powód do chwalenia się publicznie ale zapewniam, że mój styl jazdy nie ma nic wspólnego ani z jazdą emerycką ani z eco-drivingiem <tjaa>
Zresztą po moich modach w A8 widać, że skuteczne hamulce są mi potrzebne i zestaw który mam na tą chwilę wydaje się spełniać moje oczekiwania
Lewian napisał/a: | pepi napisał/a: | co wy określacie mocne auto ? |
Pojęcie względne
Dla przykładu: A8 D2 ma dość niedopracowany układ hamulcowy, jak dodamy do tego silnik 4.2 i sporą masę auta no to pojawia się zapotrzebowanie na coś konkretniejszego. Wszystko też zależy od tego jaki układ hamulcowy jest zastosowany w danym aucie bo np. tarcze, które mogą być w modelu z silnikiem 4.2 są też w modelu z 2.8, wtedy można zastosować trochę bardziej budżetowy komplet tarcz i klocków i da sobie on radę, w przypadku 4.2 już nie bardzo. |
Skuteczność hamulców to też pojęcie względne.
Producenci aut kierują się zasadą słabszy silnik = słabsze hamulce, mocniejszy silnik = mocniejsze hamulce.
Z punktu widzenia producenta to całkiem słuszne bo niby słabszy silnik wybierają ci którzy nie mają parcia na dynamikę jazdy a mocniejszy ci którzy lubią wyprostować prawą nogę ale w praktyce nie zawsze to się sprawdza a już szczególnie wtedy kiedy mówimy o rynku samochodów używanych.
A8D2 z motorem 2.8V6 wbrew pozorom rozpędza się całkiem żwawo i można polatać nim trochę szybciej ale tarcza 323mm (po-lift) przy tej masie auta nie służy dynamicznym hamowaniom.
Zresztą warto też wspomnieć, że to jest auto które weszło na rynek w 1994 roku..... dziś mamy 2014 więc od wprowadzenia na rynek pierwszego A8D2 minęło już 20 lat.
Wystarczy spojrzeć na to, że po-liftowe A8D2 z silnikiem 4.2V8 wychodziło seryjnie z tarczą właśnie 323mm a w modelu A8D3 z silnikiem 4.2V8 które waży praktycznie tyle samo co wspomniane wcześniej A8D2 miało już seryjne tarcze 360mm - czyżby producent zauważył niedostatek siły hamującej czy też dostosował swój wyrób do realiów rynku? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4799 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-03-26, 05:44
|
|
|
nie do kasy którą trzeba złoić
bo co by było jakby były takie same tarcze w każdym modelu a8 ?
za tanio by było
a tak na poważnie ja jakoś stosowałem w swych autach bardzo nisko budżetowe produkty
auta też ważyły koło tych 2 ton udawało im się przekraczać te 200 i hamować parę razy do zera i miałem tarcze nacinane nawiercane i jakoś to hamowało na byle jakich klockach
a TRW to już był wypas
Jak na razie to wszystko robiłem w moim audi tylko oprócz hamulców bo tarcze i klocki mam zmienione a co ktoś dał to nie wiem ale na pewno coś taniego nic nie piszczy tłucze itp
Ale znając życie po tym co napisałem będę robił je ;( trzeba było nie chwalić się . |
|
|
|
|
brakeparts [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-03-26, 09:27
|
|
|
Lukas134 napisał/a: | chwalicie bardzo tarcze Zimmerman Sport, sam takie chcę kupić, ale i tu ktoś pisał na forum i na innym forum gdzie jestem już kilka razy słyszałem, że potrafią pękać przy nawierceniach?? |
Zimmermann Sport to nie tarcza torowa a niektórzy chcieliby tak ją traktować. Nawiercane tarcze doskonale sprawdzają się przy dynamicznej jeździe kiedy potrzebujemy zatrzymać samochód z 200km/h - jednak nie są to tarcze które można katować hamowaniem z 200km/h co 2 min bo jak każda tarcza wiercona zacznie pękać od otworów (mocne rozszerzenie i kurczenie się materiału - wysokie naprężenia na otworach). Jeżeli regularnie grzeje się tarcze do czerwoności to polecamy stosować tarcze tylko nacinane. Dodatkową kwestią jest dobór odpowiednich klocków - jeżeli dobierzemy zbyt słaby klocek to jest dużo wyższe prawdopodobieństwo pękania tarcz.. (np na klockach Hawk HPS nie mieliśmy jeszcze przypadku pęknięcia Zimmermann Sport, na EBC Yellow zdarzył się jeden w Audi A5 3.0TDI przy bardzo agresywnej jeździe) |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-03-26, 22:52
|
|
|
brakeparts, Oki, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Myślę, że to będzie odpowiedni zestaw dla mnie. I nie ma czegoś takiego, że na takich klockach jak się jeździ wolno to będą piszczały??
Także jak tylko moje klocki się skończą bo już końcówka została będę pisał w sprawie tarcz Zimmerman Sport i klocków HAWK. Mam nadzieję, że będą ciut lepiej hamować niż seria |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
brakeparts [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-04-13, 15:17
|
|
|
By nie tworzyć nowego tematu - czy klocki z przed lifta i polifta są zamienne ?
przegladam allegro i na niektorych aukcjach te same klocki(a przynajmniej numery/firma) w tabelkach pasuja albo tylko do prelifta albo zakres 95-02.
różniły się jakoś szczególnie budową? |
_________________
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-04-13, 22:15
|
|
|
czyli tu :
Kod: | http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przod-audi-a6-a8-textar-i4061284017.html |
Kod: | http://allegro.pl/textar-klocki-przod-audi-a8-4-2-3-7-2-8-3-3-2-5tdi-i4066076714.html |
a nawet tu:
Kod: | http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przod-audi-a6-a8-szybka-wysylka-i4065737932.html |
to ściema ? |
_________________
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-04-13, 22:18
|
|
|
Tak - to jest Sciema !!! nie ma klockow uniwersalnych dla wszystkich rocznikow , sa do lifta i przedlifta , jezeli potrzebujesz klocki napisz do mnie to Ci dobiore i wysle |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
mariosrs
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mario
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 16 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2014-04-17, 14:43
|
|
|
ja tez za jakis czas bede musial zmienic i chyba zakupie EBC ULTIMAX USR1427
EBC Brakes Klocki hamulcowe REDSTUFF DP31327C
czy ktos mial taki zestaw ?? |
|
|
|
|
brakeparts [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2014-04-17, 16:47
|
|
|
Czyli jak mam zestaw tarcze turbo groove i klocki red,to może być przyczyną bicia przy hamowaniu?bo już dostaję białej gorączki z tym biciem,tarcze niby proste,chyba kupię jakieś byle jakie klocki na próbę,może to faktyznie wina klocków.
Zrobiłem na nich ok 15 tyś km i bicie jakby się nasilało,teraz juz telepie fest. |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3150 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-17, 21:25
|
|
|
Zamiast Panowie wstawić zaciski pod tarczę 360mm z D3 albo zaciski z porsche 4-6 tloczki to kombinujecie z tak drogimi zestawami tarcze-klocki.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Przemek21
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 43 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 250 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-04-17, 22:13
|
|
|
I tu się zgodzę miałem kiedyś taki zestaw(EBC Yellow Stuff. Tarcze EBC Ultimax) i nie spełnił moich oczekiwań, oryginalne hamulce są niestety słabe w naszych autach ;( |
|
|
|
|
|