Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL] Tarcze & klocki (przód)  
Autor Wiadomość
Lewian 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 60
Dołączył: 12 Mar 2012
Posty: 204
Skąd: Kleczew
Wysłany: 2014-03-25, 22:07   

pepi napisał/a:
co wy określacie mocne auto ?


Pojęcie względne :)

Dla przykładu: A8 D2 ma dość niedopracowany układ hamulcowy, jak dodamy do tego silnik 4.2 i sporą masę auta no to pojawia się zapotrzebowanie na coś konkretniejszego. Wszystko też zależy od tego jaki układ hamulcowy jest zastosowany w danym aucie bo np. tarcze, które mogą być w modelu z silnikiem 4.2 są też w modelu z 2.8, wtedy można zastosować trochę bardziej budżetowy komplet tarcz i klocków i da sobie on radę, w przypadku 4.2 już nie bardzo.


Pozdrawiam
Adam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-03-25, 23:33   

pepi napisał/a:
A tak na poważnie nie wydaje wam się że każdy zachwala swój towar który ma w ofercie a inne to be

Jeżeli o mnie chodzi to zawodowo nie zajmuję się handlem częściami więc nie mam żadnego interesu w chwaleniu konkretnej marki - swoje opinie wygłaszam na podstawie wieloletniego zawodowego doświadczenia w branży automotive oraz własnych doświadczeń.

I mimo wieloletniego doświadczenia kolegów tu zajmujących się hamulcami mogę powiedzieć, że ich opinie nt. klocków TRW w moich autach jakoś się nie sprawdzają.
Nie będę się rozpisywał nt. moich rekordów przejazdów przez Polskę czy Europę bo to i nie miejsce i nie pora i właściwie nawet nie powód do chwalenia się publicznie ale zapewniam, że mój styl jazdy nie ma nic wspólnego ani z jazdą emerycką ani z eco-drivingiem <tjaa>

Zresztą po moich modach w A8 widać, że skuteczne hamulce są mi potrzebne i zestaw który mam na tą chwilę wydaje się spełniać moje oczekiwania ;)

Lewian napisał/a:
pepi napisał/a:
co wy określacie mocne auto ?

Pojęcie względne :)

Dla przykładu: A8 D2 ma dość niedopracowany układ hamulcowy, jak dodamy do tego silnik 4.2 i sporą masę auta no to pojawia się zapotrzebowanie na coś konkretniejszego. Wszystko też zależy od tego jaki układ hamulcowy jest zastosowany w danym aucie bo np. tarcze, które mogą być w modelu z silnikiem 4.2 są też w modelu z 2.8, wtedy można zastosować trochę bardziej budżetowy komplet tarcz i klocków i da sobie on radę, w przypadku 4.2 już nie bardzo.

Skuteczność hamulców to też pojęcie względne.
Producenci aut kierują się zasadą słabszy silnik = słabsze hamulce, mocniejszy silnik = mocniejsze hamulce.
Z punktu widzenia producenta to całkiem słuszne bo niby słabszy silnik wybierają ci którzy nie mają parcia na dynamikę jazdy a mocniejszy ci którzy lubią wyprostować prawą nogę ale w praktyce nie zawsze to się sprawdza a już szczególnie wtedy kiedy mówimy o rynku samochodów używanych.

A8D2 z motorem 2.8V6 wbrew pozorom rozpędza się całkiem żwawo i można polatać nim trochę szybciej ale tarcza 323mm (po-lift) przy tej masie auta nie służy dynamicznym hamowaniom.
Zresztą warto też wspomnieć, że to jest auto które weszło na rynek w 1994 roku..... dziś mamy 2014 więc od wprowadzenia na rynek pierwszego A8D2 minęło już 20 lat.
Wystarczy spojrzeć na to, że po-liftowe A8D2 z silnikiem 4.2V8 wychodziło seryjnie z tarczą właśnie 323mm a w modelu A8D3 z silnikiem 4.2V8 które waży praktycznie tyle samo co wspomniane wcześniej A8D2 miało już seryjne tarcze 360mm - czyżby producent zauważył niedostatek siły hamującej czy też dostosował swój wyrób do realiów rynku?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-03-26, 05:44   

nie do kasy którą trzeba złoić :)
bo co by było jakby były takie same tarcze w każdym modelu a8 ?
za tanio by było :D
a tak na poważnie ja jakoś stosowałem w swych autach bardzo nisko budżetowe produkty
auta też ważyły koło tych 2 ton udawało im się przekraczać te 200 i hamować parę razy do zera i miałem tarcze nacinane nawiercane i jakoś to hamowało na byle jakich klockach
a TRW to już był wypas
Jak na razie to wszystko robiłem w moim audi tylko oprócz hamulców bo tarcze i klocki mam zmienione a co ktoś dał to nie wiem ale na pewno coś taniego nic nie piszczy tłucze itp :)
Ale znając życie po tym co napisałem będę robił je ;( trzeba było nie chwalić się .
 
 
brakeparts
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-26, 09:27   

Lukas134 napisał/a:
chwalicie bardzo tarcze Zimmerman Sport, sam takie chcę kupić, ale i tu ktoś pisał na forum i na innym forum gdzie jestem już kilka razy słyszałem, że potrafią pękać przy nawierceniach??

Zimmermann Sport to nie tarcza torowa a niektórzy chcieliby tak ją traktować. Nawiercane tarcze doskonale sprawdzają się przy dynamicznej jeździe kiedy potrzebujemy zatrzymać samochód z 200km/h - jednak nie są to tarcze które można katować hamowaniem z 200km/h co 2 min bo jak każda tarcza wiercona zacznie pękać od otworów (mocne rozszerzenie i kurczenie się materiału - wysokie naprężenia na otworach). Jeżeli regularnie grzeje się tarcze do czerwoności to polecamy stosować tarcze tylko nacinane. Dodatkową kwestią jest dobór odpowiednich klocków - jeżeli dobierzemy zbyt słaby klocek to jest dużo wyższe prawdopodobieństwo pękania tarcz.. (np na klockach Hawk HPS nie mieliśmy jeszcze przypadku pęknięcia Zimmermann Sport, na EBC Yellow zdarzył się jeden w Audi A5 3.0TDI przy bardzo agresywnej jeździe)
 
 
Lukas134 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 1003
Skąd: Łosice
Wysłany: 2014-03-26, 22:52   

brakeparts, Oki, właśnie o taką odpowiedź mi chodziło. Myślę, że to będzie odpowiedni zestaw dla mnie. I nie ma czegoś takiego, że na takich klockach jak się jeździ wolno to będą piszczały??
Także jak tylko moje klocki się skończą bo już końcówka została będę pisał w sprawie tarcz Zimmerman Sport i klocków HAWK. Mam nadzieję, że będą ciut lepiej hamować niż seria :)
_________________
Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
 
 
brakeparts
[Usunięty]

Wysłany: 2014-03-27, 08:08   

Lukas134 - poniżej link do testu klocków (co prawda w mniejszym MX-5 ale obrazuje ich charakterystykę)
https://www.facebook.com/...616998975013548
 
 
Unknown 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-13, 15:17   

By nie tworzyć nowego tematu - czy klocki z przed lifta i polifta są zamienne ?

przegladam allegro i na niektorych aukcjach te same klocki(a przynajmniej numery/firma) w tabelkach pasuja albo tylko do prelifta albo zakres 95-02.

różniły się jakoś szczególnie budową?
_________________

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-04-13, 15:31   

Nie sa zamienne, wystepują pod dwoma różnymi numerami części więc jakies różnice muszą być , napewno różnią sie wymiarami
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Unknown 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-04-13, 22:15   

czyli tu :

Kod:
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przod-audi-a6-a8-textar-i4061284017.html


Kod:
http://allegro.pl/textar-klocki-przod-audi-a8-4-2-3-7-2-8-3-3-2-5tdi-i4066076714.html


a nawet tu:
Kod:
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przod-audi-a6-a8-szybka-wysylka-i4065737932.html


to ściema ? :D
_________________

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-04-13, 22:18   

Tak - to jest Sciema !!! nie ma klockow uniwersalnych dla wszystkich rocznikow , sa do lifta i przedlifta , jezeli potrzebujesz klocki napisz do mnie to Ci dobiore i wysle :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
mariosrs 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mario
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 16
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-04-17, 14:43   

ja tez za jakis czas bede musial zmienic i chyba zakupie EBC ULTIMAX USR1427
EBC Brakes Klocki hamulcowe REDSTUFF DP31327C

czy ktos mial taki zestaw ??
 
 
brakeparts
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-17, 14:56   

Nie polecamy RedStuff do automatów bo charakterystyka tych klocków się po prostu nie sprawdza i może pojawić się bicie hamulców. Do tego samochodu polecamy Hawk HPS lub EBC Yellow Stuff. Tarcze EBC Ultimax są jak najbardziej godne polecenia :)
tarcze - http://www.brakeparts.pl/..._category=27238
klocki - http://www.brakeparts.pl/...d_category=1105
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2014-04-17, 16:47   

Czyli jak mam zestaw tarcze turbo groove i klocki red,to może być przyczyną bicia przy hamowaniu?bo już dostaję białej gorączki z tym biciem,tarcze niby proste,chyba kupię jakieś byle jakie klocki na próbę,może to faktyznie wina klocków.
Zrobiłem na nich ok 15 tyś km i bicie jakby się nasilało,teraz juz telepie fest.
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-04-17, 21:25   

Zamiast Panowie wstawić zaciski pod tarczę 360mm z D3 albo zaciski z porsche 4-6 tloczki to kombinujecie z tak drogimi zestawami tarcze-klocki..
_________________
 
 
Przemek21 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 43
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 250
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-04-17, 22:13   

I tu się zgodzę miałem kiedyś taki zestaw(EBC Yellow Stuff. Tarcze EBC Ultimax) i nie spełnił moich oczekiwań, oryginalne hamulce są niestety słabe w naszych autach ;(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.