Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Dmucha letnim powietrzem.  
Autor Wiadomość
PawelDSW 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 99
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2015-01-22, 21:47   

jordan233 napisał/a:
dużo roboty jest przy płukaniu nagrzewnic?

Podlaczam sie do pytania,u mnie lipa w trasie...wieje chlodnym powietrzem :(
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-01-23, 21:06   

Zapodajcie ten myk z płukaniem - tak dla profilaktyki. Jakiego środka używacie? Teoretycznie skoro w układzie nie krąży woda a płyn chłodzący to i kamienia nie powinno być. A może zalać octu?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2015-01-23, 23:24   

bastek 4,2 napisał/a:

Więc ostatecznie okazało się że nagrzewnice mam zatkane w połowie, czyściłem je octem długo by pisać ale pomogło mam sposób na sprawdzenie czy nagrzewnice są zatkane u mnie zatkały się tak jak kolega pisał od środka jak nawiewy środkowe. Po całej operacji mam sałne w aucie i regulację nawiewów ciepłe zimne z pozycji MMi. Ciężko to opisać zainteresowanych zapraszam na PW.


Kolego opisz przebieg samego płukania nagrzewnic i na co co uwarzać ?
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
PawelDSW 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 99
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2015-01-24, 19:33   

Mozna odkamienic nagrzewnice bez wyciagania ich ??
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-24, 20:44   

Oczywiście, tylko trzeba wyprowadzić przewody na zewnątrz. Dawno dawno temu jak na świecie żyły jeszcze dinozaury miałem Renówkę 19 a na temat jej układu chłodzenia napisałem doktorat.
Do czyszczenia nagrzewnicy przedłużyłem przewody idące do nagrzewnicy w ścianę grodziową. Jeden przewód wyprowadziłem na zewnątrz a drugi podłączyłem pod pompę wysokiego ciśnienia na przepompowni. Po kilku chwilach ładowania ciśnienia wypluło nagle szlam i kamień. Po tamtej chwili w pojeździe była kotłownia dosłownie.
Lecz zabieg nie był w pełni osiągnięty bo nagrzewnica miała już swoje lata i na drugi rok nadawała się do wymiany. Ale układ chłodzenia w R19 był zupełnie inny niż w AUDI. Tam problemem był żeliwny blok który ulegał korozji i korodujące elementy odrywające się od bloku zapychały nagrzewnicę.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
bastek 4,2 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Seba
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 39
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-01-28, 23:11   

No więc tak kupiłem 6 butelek octu po 3 na nagrzewnicę odpiołem węże przy module zaworów na podszybiu i przedłużyłem sobie węże( spasił mi wąż ogrodowy) żeby mi ocet na podszybie nie leciał. Wydmuchałem płyn z nagrzewnic i zalałem je octem. W związku z tym że środek miałem rozebrany dodatkowo nagrzewnicę podgrzewałem suszarką żeby ocet szybciej zrobił swoje. Nie wiem czym były zatkane bo po wydmuchaniu ocet wylewał się czysty. Czas zalania różnie ostatecznie na koniec zostawiłem je zalane na całą noc. Efekt jest tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem też żeby się rozciekły. Jeżeli nie macie błędów z klimy to zacznijcie od płukania robota prosta jak drut.
 
 
PawelDSW 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2015
Posty: 99
Skąd: Świdnica
Wysłany: 2015-01-28, 23:29   

bastek 4,2 napisał/a:
No więc tak kupiłem 6 butelek octu po 3 na nagrzewnicę odpiołem węże przy module zaworów na podszybiu i przedłużyłem sobie węże( spasił mi wąż ogrodowy) żeby mi ocet na podszybie nie leciał. Wydmuchałem płyn z nagrzewnic i zalałem je octem. W związku z tym że środek miałem rozebrany dodatkowo nagrzewnicę podgrzewałem suszarką żeby ocet szybciej zrobił swoje. Nie wiem czym były zatkane bo po wydmuchaniu ocet wylewał się czysty. Czas zalania różnie ostatecznie na koniec zostawiłem je zalane na całą noc. Efekt jest tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem też żeby się rozciekły. Jeżeli nie macie błędów z klimy to zacznijcie od płukania robota prosta jak drut.


Dzieki za podpowiedz,musze ogarnac u siebie bo mam zimno w kabinie <onie> dobrze ze wiosna niedlugo :D
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2015-01-28, 23:46   

Ja postaram się w weekend zadziałać z tymi nagrzewnicami(płukanie) ,zawsze brak czasu...



u mnie w VCDS wygląda tak :




_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
bastek 4,2 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Seba
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 39
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2015-01-29, 00:19   

Nie wiem jaką temperaturę miałeś na klimie ale i tak masz coś nieteges blok 17/1 lewa nagrzewnica 5 st. a blok 17/2 prawa nagrzewnica 37 st a z środka 8 st c jeżeli prawa strona i lewa była ustawiona tak samo( i nie na LO) to z moim zdaniem największy problem jest z lewą bo ma prawie temp zasysanego powietrza czyli jest zimna.
 
 
koofel 
Użytkownik



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 45
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 12
Skąd: Miechów
Wysłany: 2015-02-01, 14:10   

Zmieniłem w końcu nagrzewnicę kupioną na alle za 400 zł i piekło w aucie:))
 
 
cerbera 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 44
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 158
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-02-14, 09:37   

Panowie jak by ktoś miał problem to w A&G servis ul. Klimeckiego w Krakowie dwie A8 miały robione ( rozbierane całe deski ) ogrzewanie. Mają już obcykane. Z ciekawostek stoi tam A8 4.2 totalny golas z 1400000 kk i dalej się trzyma (auto 2003r kupione za 37tys sprawdzane w aso wrocław a tam pan nie umial liczyć i powiedzial ze 140kk ma nalatane ;-) ) <niegadam>
_________________
A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
 
 
jordan233 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 1510
Skąd: GBY
Wysłany: 2015-03-01, 23:20   

Dzisiaj przy Niedzieli :) również ogarnąłem temat chłodnego powietrza w kabinie,oczywiście problem tkwił w nagrzewnicach.

Samo płukanie pomogło!!!!!! ,wystarczyło przepłukać nagrzewnice octem i wszystko pieknie lata :)

U mnie był problem z dwiema nagrzewnicami,jedna trochę ciepła dawała druga praktycznie wcale.

Teraz naprawdę jest sauna :) i jest miodziooooo :)

Tylko nie wiem jak to jest z ogrzewaniem na tył(klimatronik 2 strefowy),jak to dokładnie działa.
Czy u was przy 26 stopniach weźmiecie na full nawiew to czy z tyłu leci wam również ciepłe powietrze????
_________________
https://www.facebook.com/...100089709813366
 
 
go_jaca 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-01-14, 13:54   

Czy ktoś próbował sprawdzić możliwe uszkodzenie zespołu zaworów 4E0959617C w przypadku kiedy tylko środkiem dmucha chłodem a zewnętrznymi ciepło? <hmm>
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-12-04, 16:19   

Jeżeli środkiem leci chłodzik (szyba i kratki środkowe) a bokami ciepłe powietrze to na 95% zatkane nagrzewnice. Kotlet odgrzany ale zima się zaczęła i zaczną się pytania.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
go_jaca 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 16
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-12-04, 22:37   

Pytanie czy jest możliwość "odetkania" nagrzewnic bez zdejmowania całego kokpitu?
Jeżdżę już tak 2 rok i mam wprawę skutecznie "wyregulować" temperaturę ale chciałbym już to zrobić... <onie>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.