Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] problemów cdn....PADACZKA MOTORU ??  
Autor Wiadomość
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-08-16, 21:23   [D3 03 4.2MPI/LPG ] problemów cdn....PADACZKA MOTORU ??

Witam Panowie

po długim boju z zawiechą ..myślałem że troszkę pośmigam autkiem , a tu dziś z rana niespodzianka


czyli w skrócie

po zapaleniu motor zaczyna bardzo nierówno pracować , mocno szarpie podczas ruszania , po chwili zapala się zółty CHECK silnika :-( a po chwili świeci nawet żółte EPC
ruszam powoli szarpie że szok , jadę kawałek podpiąć pod vaga , auto nie ma wogóle mocy

po podpięciu wychodzi takie coś jak poniżej




16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B
16686 P0302 Cylinder #2


kasuje te błędy , palę furę ..jest OK , jadę około 5 km , parkuje wszytko gra ..auto stoi jakieś 2 godzinki ..palę i zaś to samo SZARPACZKA !!
zaś vag ...kasacja i już to niestety nie pomaga .auto szarpie że hej

..tu dodam że jakieś 4 tyś km wcześnie właśnie wymieniłem świece na irydówki SENDO , właśnie z powodu tego że zaczynało coś zrywać ..po wymianie aż do dziś było super OK

Panowie proszę o poradę ..czyli gdzie najpierw pchać łapy ?? mam tez pytanko czyli ..który to 2 cylinder , stojąc przed otwartą machę auta , na wprost ??

wielkie dzięki

pozdrawiam


Mariusz
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-08-16, 21:42   

Sprawdź cewki zapłonowe. Możliwe że któraś padła. Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek. Sprawdź w serwisie czy u ciebie były wymieniane.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-08-16, 22:04   

dzięki

myślałem już o cewkach , dlatego też pytam jak zlokalizować 2 cylinder ??

..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??

Cytat:
Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.



w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??

dzięki pzdr
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-08-16, 22:12   

kono napisał/a:
..i czy taki plan coś da ..tzn jeśli to cewka czy jak przełożę np z tego drugiego cylindra np na piąty czy pokaże wtedy błąd na piątym jeśli cewka jest wadliwa ??

Dokładnie tak jak piszesz. I radził bym to sprawdzić jak najszybciej bo może top się skończyć gorzej.

Jest akcja serwisowa na wymianę wadliwej partii tychże cewek.


w takim starym aucie z 2003 r ?? akcja serwisowa ?? czy to możne być prawdą ??
Tak jak najbardziej i robią tao za free.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-08-16, 22:20   

OK , dzięki Darek , jutro więc obdzwonię najbliższe ASO czyli Katowice Kraków

tylko nawet jeśli takowa akcja jest i nawet jeśli cewki podlegały by wymianie ..to jak taką padaczką zajechać skoro do ASO najbliżej około 50 km ??


czy w tym stanie raczej wogóle nie można się poruszać autem ??



dzięki pzdr
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-08-16, 22:32   

no w sumie nie powinno u Foss`a skończyło się to upaleniem sterownika...
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-08-16, 22:33   

U mnie dla przykładu przez padnięte moduły po jakimś czasie sypnęły się oba katy. Może te 50 kilosów nie zaszkodzi ale pamiętam że u kolegi FOSS-a sypnął się przez cewki komp silnika. Czy to bezpośrednia przyczyna to nie wiem ale coś w tym było.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-08-16, 22:41   

OK , dzięki Panowie

więc plan taki , jutro podmienię cewki i zobaczę czy wywali błąd na innym cylindrze
zadzwonię do serwisu jak jest opcja wymiany to kupię na allegro jaką używkę by dojechać w miarę bezproblemowo do ASO

tu odrazu pytanie ..czy tak się układa kolejność cylindrów




z tego wnioskuję że ten nieszczęsny drugi jest właśnie jako drugi po lewej stronie stojąc na wprost ?? czy dobrze myślę ??

dzięki
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-16, 22:54   

Po prawej stronie samochodu (strona pasażera).
Ostatnio zmieniony przez nils 2011-08-16, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-08-16, 23:02   

Tak , dzięki nils tylko właśnie trzeba chyba kupić jakąś używkę by to tego ASO jakoś dojechać a nie sknocić czegoś więcej jak koledzy wyżej poradzili

czy taka cewka jest będzie dobra do mego wozu ;-)

http://allegro.pl/beru-zs...1727585842.html

lub może na razie kupić najtańszą używkę i heja do ASO ;-) np te poniżej

http://allegro.pl/cewka-z...1753727659.html


dzięki
 
 
nils 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-16, 23:10   

Tak, zgadza się. Za pierwszym razem coś źle doczytałem Twój post ale nie zdążyłem go wyedytować zanim mi odpowiedziałeś :)

Proponuję najpierw stwierdzić telefonicznie czy wymiana w ASO Ci się należy, a wtedy zdecydujesz czy ta którą zamierzasz kupić jest tylko dojazdowa (tańsza) czy zostaje na stałe (wtedy może zechcesz zainwestować).
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-08-16, 23:17   

No i gitarka , tak tez zrobię , jutro z rana obdzwonię i ASO i dopytam

tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)

poinformuję jutro wieczór jak poszło

dzięki koledzy

pozdrawiam


Mariusz
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-08-17, 00:00   

kono napisał/a:
tylko daj Boże by to cewka właśnie była ;-)

Czytając Twój opis usterki też skłaniam się ku cewce bądź cewkach... tym bardziej że z Twoich wypowiedzi wnioskuję że o akcji serwisowej wcześniej nie wiedziałeś.

W tym miejscu polecam rozwagę :!:
Skoro podejrzenie padło na cewki nie kombinuj z żadnymi podmiankami, kasowaniem błędów ani jazdami testowymi... generalnie jeżeli silnik kuleje to jeździj jak najmniej a najlepiej wcale...
Dlaczego???
Ponieważ cewki w tym silniku sterowane są bezpośrednio z komputera silnika i zdarzają się przypadki (ja tak miałem) że przez taką uszkodzoną cewkę uszkodzi się komputer silnika a to już poważniejsza usterka.

Komputer silnika w ASO (o ile dobrze pamiętam) to jakieś 2,8kpln jeżeli oddasz swój a importer przyjmie go na wymianę (musi przejść weryfikację w KT) albo 4kpln jeżeli swojego nie oddasz (lub Twój po weryfikacji nie zostanie przyjęty na wymianę) a to tylko koszty samego komputera (dochodzi programowanie i robocizna ASO).
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kono 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 50
Skąd: Chełmek
Wysłany: 2011-08-17, 00:22   

Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...

no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu

http://allegro.pl/cewka-z...1753727659.html

077905115K

czy kupić tę nową ??

http://allegro.pl/beru-zs...1727585842.html


różnica w cenie nie gra tu roli tylko raczej pytanie czy ta nowa jest odpowiednia do takiego motoru ??


dzięki pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-08-17, 00:58   

kono napisał/a:

Tak FOSS dokładnie o tej akcji absolutnie nie miałem pojęcia ...

no ale teraz jak już wiadomo i po kontakcie telefonicznym z ASO będzie opcja wymiany ,
to proszę powiedz mi czy mogę na czas dojazdu założyć taką cewkę jak w tej aukcji o tym oznaczeniu (...) czy kupić tę nową ?? ...

Przyznam szczerze że nie wiem którą z nich ale...
kupowanie używki to ryzykowne bo może się trafić właśnie ta wadliwa (akcja serwisowa została wprowadzona właśnie dlatego że producent pewną partię cewek zapłonowych uznał jako wadliwe i wymienia je na swój koszt) :roll:
...
a czy jest konieczność kupowania nowej kiedy ASO wymienia je za darmo... no nie wiem :roll:

Jeżeli okaże się że Twoje auto podlega akcji serwisowej (takie info podadzą w ASO na podstawie numeru VIN ale nie wiem czy powiedzą to przez telefon) to cewkę potrzebujesz tylko na dojazd do ASO...
więc zapytam... posiadasz Assistance??
to jak ustalisz wszystko z ASO to wyjedź z domu, zadzwoń że się popsuło (odpowiednio to umotywuj) i poproś o odholowanie auta do najbliższego ASO ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.