Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2.4 V6 ALF] Problem z LPG  
Autor Wiadomość
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2016-11-17, 08:28   [A6 C5 2.4 V6 ALF] Problem z LPG

Witajcie
Posiadam kilka problemów w mojej instalacji LPG od STAG.
Na wstępie napiszę główne elementy instalacji gazu:
Reduktor Zavoli
Zawór gazowy Zavoli
Wielozawór Tommasetto
Obudowa wielozaworu Tomasetto
Czujnik ciśnienia PS 01 obecnie PS 02
Ecu AC 300 6
Wtryski V 03

Problemy:
1. Dobranie filtra fazy ciekłej ( nie mam pojęcia jaki zastosować)
2. Uszkodzony czujnik ciśnienia jaki zakupić??
3. Wyraźny spadek kultury pracy na zasilaniu LPG. Delikatne falowanie obrotów. Przełączanie na pb podczas szybkiego przyspieszania (redukcja) ok 4500 obr wyraźne szarpnięcie.
4. Zapach gazu za zewnątrz auta.
5. Po zatankowaniu do pełna (61l) po przejechaniu ok. 50-80km ze wskazania pełnego zbiornika spada do rezerwy. Nie pomogła kalibracja przez przytrzymanie przycisku centralki.

Z góry dziękuję Wam za pomoc☺☺
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-17, 08:54   

ad1. odkręć elektrozawór wyciągnij filterek i będziesz wiedzieć ;) ale pewnie masz taki http://www.phjacus.pl/F60...i-Omb-p428.html

ad.2 no taki sam czujnik tylko nowy ;) były ze starym jakieś problemy?

ad.3 najprawdopodobniej przez uwalony czujnik ciśnienia. Wymień na nowy i jedź na regulacje

ad.4. sprawdź szczelność na wszystkich połączeniach lpg (filtry, wtryski, rurki miedziane itp.) oraz czy wtryski i parownik (podciśnienie) są szczelne

ad.5 może zegarek na wielozaworze padł, albo coś na kablu...A najlepiej to odłącz i tyle. Wiesz ile km na butli zrobisz, to po taknowaniu zeruj licznik i tyle ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2016-11-17, 09:32   

do czujnika nie wiem czy były problemy. Czujnik ciśnienia mam rozwalony widać że był klejony i od kolektora ssącego ten przewodzik odpadł przy czujniku.
Auto już takie kupiłem.

Od wtrysków przewody do wkrętek są długie i wklejone na jakąś masę uszczelniającą koloru kremowego.

Na przeglądzie mówił że jest ok ze szczelnością. Ale sprawdzał tylko na wtryskach.

Z jazda to mniej więcej 50 km przed końcem tankuje gaz czasem udaje się zrobić 450 czasem więcej zależy od jazdy.

[ Dodano: 2016-11-18, 14:34 ]
Z czasem będę musiał pomyśleć o modernizacji LPG bo nic nie trwa wiecznie :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-18, 14:38   

na pewno zacznij od doprowadzenia do ładu obecnego...bo można tanim kosztem przywrócić do funkcjonalności. ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2016-11-18, 18:59   

Filtry to wiadomo podstawa. Nie wiem czy dobrze myślę ale chyba przez uszkodzony map sensor rozjeżdża się mapa wtryskowa. Wtryskiwacze tykają podczas pracy ponoć tak ma być :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-20, 16:12   

Michal_ST napisał/a:
ale chyba przez uszkodzony map sensor rozjeżdża się mapa wtryskowa
Uszkodzony Mapsensor powodowałby przełączanie na PB, za rozjeżdżanie map PB na pewno odpowiedzialne są ustawienia instalacji gazowej, niewłaściwe korekty, wadliwe wtryskiwacze, źle pracujący reduktor itp. ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2016-11-21, 04:21   

danishow, Dokończę składanie przodu to będę się brał gaz bo jak tak przewód po przewodzie zacząłem patrzeć to jakaś całkiem składanka bo tu przewód 2011 tam 2014 roku. Ogólnie to szukam cały czas tego filtra fazy ciekłej żeby wykręcić i dokupić odpowiedni. Jest koło reduktora taka malutka puszka zakręcona na śrubę ampulową może to jest to.

Teraz to wygląda pod maską tak
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2016-11-21, 05:35   

A odbija Ci zawór jak tankujesz na full-jeśli nie to napewno problem ze rezerwa zapala sie po ujechaniu 50km od full wynika z tego, że ktoś kazał sobie podwiesić plywak w butli by wchodzilo prawie 100% gazu a nie 80% jak powinno byc. Fajnie bo rzadziej na stację się zajeżdża. Trzeba pamiętać tylko latem by tak na full zatankowanego nie zostawiac na słońcu. Butli nie rozerwie ale po co zawór ma puścić nadmiar gazu w atmosfere jak za duże ciśnienie sie zrobi. Szkoda PLN-ów

Ja już w 3 aucie mam tak z butla zrobione. Jednym z nich jeździłem 8lat drugim 6 lat i problemów nie było. Zbiornik lpg jest tak mocny i gruby że nie ma prawa sie mu nic stac
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-21, 07:48   

Michal_ST napisał/a:
Jest koło reduktora taka malutka puszka zakręcona na śrubę ampulową może to jest to.


tak to pewniakiem będzie to! jak możesz zrobić fotke, to cyknij i będziemy wiedzieć :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2016-11-21, 16:25   

lesdud, zbiornik mam 70l i zawór odbija :)

martin_rs4, postaram się cyknąć fotkę. Przyświecę sobie w garażu latarką zdjęcie będzie z góry bo reduktor mam w bliskim sąsiedztwie halogenu :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-11-21, 20:52   

Michal_ST, te Twoje węże z różną datą to najmniejszy problem. Najbardziej przeszkadzają tam zamontowane Valdemordy, do tego brakuj kompensacji a już nie wspomnę w ogóle o mapsensorze który mierzy ciśnienie tylko na jednej listwie na dodatek kilometr od niej <boisie>

No kuwa, jak to ma działać poprawnie ?! <faktycznie>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2016-11-21, 23:27   

Co do Valteków słyszałem opinie że to jest najtańsze wtryskiwacze do V6. Instalacja w 2011 roku kosztowała 3000PLN zaś dobra instalacja to wydatek rzędu 3,5k. Propo wtryskiwaczy dużo dobrych opinii słyszałem o barracudach i hana.
Mapsensor ma być przed czy za filtrem fazy gazowej, chce zakupić z podwójnym wylotem rezygnując z tego plastikowego trójnika. Jeśli wierzyć KS to od 2011 auto zrobiło niecałe 200k km na gazie. Silnik wydaje się być ok bo na gazie po odkręceniu korka dalej jest stabilny. Po 10msc użytkowania auta dopiero się zainteresowałem wcześniej dwie naprawy na łącznie 2k to nie wiele.
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2016-11-21, 23:30   

Filtr fazy cieklłej znajduje sie w tym malym okraglym "dzwoneczku" do którego wchodzi zwinięty miedziany wężyk.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-22, 08:54   

Michal_ST napisał/a:
martin_rs4, postaram się cyknąć fotkę


Michal_ST, moim zdaniem to jest elektrozawór Lovato a nie Zavoli jak napisałeś wyżej ;) (chyba że to jest to samo <bezradny> )

co do czyszczenia i wymiany filterka (oraz jaki powinien być) wszystko masz opisane tutaj :

http://www.mondeoklubpols...-wymiana-filtra

jeśli chodzi o Valdemary... ja na nich złego słowa powiedzieć nie mogę...Jakieś 7 lat temu tylko takie montowali i to chodziło...u mnie w A4 2,8 V6 Quattro zrobiłem na nich 50kkm dopiero po tym czasie sobie te wtryski sam zregenerowałem (wymieniłem tłoczki, sprężynki, uszczelki, zrobiłem kalibracje) i zrobiłem kolejne 30kkm, z tym że fakt faktem co 10kkm trzeba jes było kalibrować...ale do tych V6stek były ok i sprawowały się ok.

Owszem, teraz bym ich nie założył, bo wolałbym mieć coś bardziej wydajniejszego i trwałego, ale....złe nie były... ;)

obecnie mam barracudy i sprawują się nienagannie.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2016-11-22, 16:14   

Być może było coś wymieniane kupując te auto byłem tak zaślepiony Vka że reszta nie miała znaczenia. Mam to auto od 10msc było jeżdżone nie inwestowane. Teraz przyszła wielka kumulacja usterek miedzy innymi gaz bo przedtem mi nie przeszkadzało no puki raz przy wyprzedaniu na gazie auto zgasło.
Wkrętki mam czymś uszczelnione co to jest za klej czy sylikon niewiem.

[ Dodano: 2016-11-26, 10:54 ]
Taki oto jest ten filtr na początku była chwila strachu bo syczało. Oczywiście butla zakręcona aku odpięte :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.