|
Autor |
Wiadomość |
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-03-25, 19:14
|
|
|
FOSS napisał/a: | EVAN napisał/a: | Ja mam zwykła zawieche nie sport. |
No to u Ciebie jest trochę inaczej niż u mnie....
z jednej strony masz nawet fajniej niż ja bo przy zawieszeniu standardowym pomiędzy pozycjami "sport" i "comfort" auto zmienia swoją wysokość..... przy zawieszeniu sportowym auto ze "sport" do "comfort" się nie podnosi a tylko robi się ciut bardziej komfortowe.
|
ja mam zawieche sportową i przy zmianie ustawienia na comfort podnosi się autko tylko że ja mam bez kombinacji :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-03-25, 22:00
|
|
|
badyl napisał/a: | ja mam zawieche sportową i przy zmianie ustawienia na comfort podnosi się autko tylko że ja mam bez kombinacji :mrgreen: |
niemożliwe :shock: to by znaczyło że były różne wersje tej sportowej zawiechy.... bo u mnie na postoju pomiędzy "sport" a "comfort" nie ma różnicy w wysokości.... na "sport" zawieszenie się utwardza a opuszcza jeszcze ciut niżej po przekroczeniu prędkości 120km/h
widziałem kilka aut z tym zawiedzeniem sportowym i w żadnym nie widziałem żeby na postoju po przełączeniu ze "sport" na "comfort" auto się podniosło :roll:
(tak miałem jeszcze przed glebowaniem a z zawiechą na szczęście nie mam żadnych problemów) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2012-03-26, 08:05
|
|
|
FOSS ale mi tez sie nie obniża na postoju między sport , a comfort :roll: - a mam zwykłą zawiechę. |
|
|
|
|
badyl
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 44 Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 344 Skąd: trójmiasto
|
Wysłany: 2012-03-26, 13:40
|
|
|
nie no na postoju się nie podnosi podczas jazdy na 100% i tak samo się obniża po przekroczeniu 120 km/h |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-03-26, 21:52
|
|
|
Panowie... co do zawieszenia... z mojej wiedzy wynika tak:
- zawieszenie standardowe - podstawowe, komfortowe
- zawieszenie sportowe - niższe i twardsze od standardowego
- zawieszenie podstawowe/komfortowe - na postoju po przełączeniu z "comfort" na "sport" auto opuszcza się w dół
- zawieszenie sportowe - na postoju po przełączeniu z "comfort" na "sport" auto nie opuszcza się w dół ponieważ już w standardzie jest obniżone
Obydwa rodzaje zawieszeń po przełączeniu z "comfort" na "sport" w trakcie jazdy dodatkowo się utwardzają - sportowe ponownie jest twardsze niż te komfortowe.
Obydwa rodzaje zawieszeń na pozycji "sport" w trakcie jazdy z prędkością powyżej 120km/h obniżają się jeszcze ciut niżej (niestety nie kojarzę w tej chwili konkretnej wartości o ile więc nie będę tego wymyślał głupot)
Nie mam wiedzy nt. tego czy w zwykłym A8 D3 (pomijam S8 D3) było kilka rodzajów zawieszenia standardowego jak i kilka rodzajów zawieszenia sportowego (tu mówię konkretnie o kodach wyposażenia które informowałyby, że zawieszeń było kilka rodzajów)...
ogólnie podejrzewam, że zawias wszędzie jest taki sam (mówię tutaj wyłącznie o pneumatyce a nie o wahaczach) a różni się wyłącznie oprogramowaniem gdzie wysokość i twardość jest dostosowana po pierwsze do rodzaju zawieszenia (komfortowe/sportowe) oraz rodzaju wyposażenia (silnik oraz wyposażenie standardowe i dodatkowe które mają wpływ na masę własną auta).
Powyższe informacje dotyczą zawieszeń w ich podstawowej wersji ale u każdego z osobna wysokość zawieszenia oraz jego zachowanie w trakcie zmiany trybów mogą się różnić ze względu na ewentualne modyfikacje zmieniające nastawy podstawowe... modyfikacje te zamierzone (jak np. moja gleba) oraz te nie zamierzone (jak chociażby zmiana kodowania oraz adaptacje robione przy okazji różnych napraw).
No chyba że gdzieś się mylę... to mnie poprawcie :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
EVAN
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 42 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 118 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2012-03-27, 18:39
|
|
|
Z ciekawości dzisiaj sprawdzałem jak to u mnie jest. A więc tak:
między komfortem a sportem nic się z autem na postoju nie dzieje. Nie pokazuję mi strzałkami żeby się podnosił czy obniżał. Fizycznie też się nie rusza.
:-) |
|
|
|
|
|
|
|
martinezzg
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 06 Cze 2011 Posty: 366 Skąd: Czeladź/Śląsk
|
Wysłany: 2012-03-27, 20:22
|
|
|
u mnie tez sie nic nie dzieje -jedynie jak dam podniiesione to idzie do góry... |
_________________ A8>eSka
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |