Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2012-08-03, 00:10
|
|
|
JPTUNER napisał/a: | Odświeżam temat bo wydaje mi sie że wymiana tego przegubu jest możliwa bez odpinania wahacza. |
Jest mozliwa, tak robilem u siebie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-08-03, 06:22
|
|
|
ricov6 napisał/a: | wydaje mi się że szybciej i wygodniej rozłączysz wahacz niż odkręcać sześć śrub w głębi auta |
Wczoraj ponownie rozbierałem półoś żey zmienic tym razem osłonę.
Demontaż i montaż zajął mi pół godziny....
Tych 6 śrub idzie bardzo ładnie.
Próbowałem robić przez rozpięcie wahacza ale od nowości nikt nie ingerował w zawieszenie wiec śruby nie za bardzo chciały sie poddać. Wolałem nie ryzykować zerwanie.
Poza tym wybijanie wahacza nie zawsze jest łatwe.
Ta druga wersja jest taka "bezmłotkowa" a poza tym mamy całego petenta na stole warsztatowym
Kto jaką metodę wybierze to już jego bajka... :d |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-08-18, 08:24
|
|
|
Szybkie pytanie, czy śruba centralna przegubu ma prawy czy lewy gwint ?? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-08-20, 18:47
|
|
|
prawy gwint |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-08-21, 08:00
|
|
|
Już po wymianie, Ja odpiąłem 2 górne wahacze i też poszło bez problemu |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
wojtas
Użytkownik
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: wojciech
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 35 Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: gorzów wlkp
|
Wysłany: 2012-08-31, 12:23
|
|
|
witam mam pytanie na 1 stronie widnieje schemat półosi i mam pytanie jest tam oznaczona śruba 5A to jest śruba mocowania półosi do skrzyni biegów czy wie ktoś jaki rozmiar torx jest potrzebny do wykręcenia tych 6 śrub ? z góry dziękuję za odp pozdrawiam |
_________________ wojtas |
|
|
|
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-09-01, 07:04
|
|
|
Z tego co pamietam to nie jest torx tylko imbus, chyba 6 ale nie jestem pewien. |
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2017-03-07, 21:06
|
|
|
Ma ktoś zdjęcia z pierwszego posta? |
|
|
|
|
|
|
|
Adamo
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 21 Gru 2014 Posty: 24 Skąd: pabianice
|
Wysłany: 2017-10-04, 07:17
|
|
|
Fajny opis bardzo pomocny. Z odkręcaniem półosi poprzez odkręcenie 6 śrub i nie rozpinania zawieszenia sprytne. Dodam jedynie ze jeśli nie chce zejść przegób nie trzeba siłować się młotem. Czasem zabezpieczenie trzyma mocno. Łatwiej jest wkręcić śrubę centralna w sam przegób np.kluczem pneumatycznym , wkręcając śrubę ściągamy za jej pomocą przegób z półosi... faktycznie czas operacji do godziny, ale jeśli ktoś robi to pierwszy raz i na lewarku to zajmie to więcej czasu, jednak zadowolenie będzie na bank. |
_________________
|
|
|
|
|
|