Autor |
Wiadomość |
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-06-06, 06:49 [A8 D2] Wymiana przegubu zewnętrznego (przód)
|
|
|
Narzędzia jakie potrzebne to:
1. klucz rozmiar 27
2. klucz rozmiar 18
3. dodatkowy lewarek
4. młotek około 1 kilogramowy
5. cęgi do zaciśnięcia opasek
1. Luzujemy śrubę centralną półosi (klucz 27) oraz dolnych wahaczy (klucz 18).
2. Luzujemy śruby koła, podnosimy auto, ściągamy koło.
3. Skręcamy koła jak najbardziej w prawo lub w lewo. W zależności od strony którą robimy.
4. Odkręcamy całkowicie wahacz dolny tylni i rozpinamy go ( do tego potrzebny jest właśnie młotek 1 kg. Podstawiamy pod piastę dodatkowy lewarek najlepiej hydrauliczny i uderzamy młotkiem umiarkowanie w gniazdo w której znajduje się sworzeń tegoż wahacza aż wyskoczy on z gniazda.
5. Wyjmujemy lewarek z pod piasty koła i wykręcamy śrubę centralną półosi.
6. Wycofujemy przegub z gniazda. Zdejmujemy stare opaski na osłonie przegubu i zsuwamy stary przegub z półosi.
7. Bierzemy nowy przegub wkręcamy w niego kilka obrotów śrubę centrującą i wciskamy cały smar dołączony do przegubu.
8. Zakładamy na półoś osłonę przegubu wraz z opaską zaciskową. Następnie nabijamy przegub na półośkę uderzając delikatnie młotkiem w śrubę centrują, która zastępuję nam zaślepkę otworu przed wyciśnięciem smaru z przegubu. Następnie zakładamy szerszą opaskę zaciskową na osłonę i zaciskamy obie opaski cęgami (co jest uzależnione od zastosowanych opasek osłony).
9. Wykręcamy z przegubu śrubę centrującą i wkładamy półoś z przegubem w gniazdo. Przykręcamy śrubę centrującą.
Podpinamy wahacz i dokręcamy oba wahacze. Jeśli sworzeń wahacza nam się obraca. Możemy posłużyć się lewarkiem podstawiając go pod wahacz i wciskając go dobrze w gniazdo. Wtedy spokojnie dokręcamy śrubę.
10. Zakładamy koło i opuszczamy samochód. Wtedy na dobre dokręcamy śrubę centrującą. Dokręcamy koło i cieszymy się sprawnym autem.
11. Przynosimy stołek. Wyciągamy z lodówki zimnego browara i opijamy całą robotę.
Piwo może też nam podać kobieta.
Cała wymiana zajmuje około 30 do 45 minut. Więcej czasu może zająć wypicie tego browara. Zależy ile go mamy w lodówce.
Pozdrawiam i życzę pomyślnej naprawy. :peace: :d |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
bartosz880308
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: Audi S8
Wiek: 36 Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 6 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2011-02-25, 10:35
|
|
|
piękny opis a zwłaszcza końcowe czynnosći najbardziej mi sie podobaja :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-02-25, 20:38
|
|
|
Bardzo fajni i przydatny opis wymiany, a powiedz mi jeszcze w jaki sposób zdiagnozowałeś wyeksploatowany przegub, jakie są objawy i jak to sprawdzić. |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-02-26, 17:32
|
|
|
Jeśli przy ruszaniu ze skręconymi kołami będziesz słyszał charakterystyczne terkotanie to oznaka zużytego przegubu. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jędruś
Użytkownik
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 55 Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-02-01, 17:38
|
|
|
Wiem , że ta naprawa i rozmowa była rok temu, ale mam też do wymiany przegub i cały opis mi pomoże, tylko mam pytanie jakiej firmy kupić przegub :roll: |
_________________ Nie ma jak Audi !!!! |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-01, 21:56
|
|
|
Przyznam Ci się że nie pamiętam jakiej firmy był przegub. Jutro jak wrócę do domu to postaram się odnaleźć fakturę zakupu. Ale nic nie obiecuję bo znaleźć jakąś fakturę z przed 1,5 roku może sprawić problem.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-02-01, 22:08
|
|
|
Może SKF . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2012-02-02, 06:26
|
|
|
Jędruś napisał/a: | Wiem , że ta naprawa i rozmowa była rok temu, ale mam też do wymiany przegub i cały opis mi pomoże, tylko mam pytanie jakiej firmy kupić przegub :roll: |
LOBRO |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Jędruś
Użytkownik
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 55 Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-02-02, 15:50
|
|
|
Zakupię LOBRO , w sklepach też tą firmę polecają, dziękuję wszystkim za odpowiedz :-) |
_________________ Nie ma jak Audi !!!! |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-02, 19:14
|
|
|
Ja niestety nie mogę odnaleźć faktury. Myślę, że był to chyba taki jak podał dice111, |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jędruś
Użytkownik
Silnik cm3: 2,8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 55 Dołączył: 12 Lut 2011 Posty: 7 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-02-02, 20:34
|
|
|
daro72, Dzięki za pomoc |
_________________ Nie ma jak Audi !!!! |
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-02-21, 19:52
|
|
|
mam pytanie czy przegub z półosi schodzi łatwo czy trzeba uderzać mocno i jakie ma zabezpieczenie na półosi |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-02-21, 23:10
|
|
|
trzeba przywalic, ale zabezpiecznie jest klasyczne jak to w grupie vw, sprezyna polksiezycowa. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
JPTUNER
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: JAREK
Jeżdzę: AUDI S8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 64 Skąd: DW
|
Wysłany: 2012-08-02, 11:07
|
|
|
Odświeżam temat bo wydaje mi sie że wymiana tego przegubu jest możliwa bez odpinania wahacza.
Kiedyś miałem problem z czujnikiem prędkości i musiałem ściągnąć półośkę żeby dostać sie do tego wałka w skrzyni....
Wiem że żadnych wahaczy ani innych rzeczy nie wypinałem.
Tylko koło, śruba centralna, 6 śrub od strony skrzyni i wyszedł....
Taka aby ciekawostka... |
|
|
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-08-02, 21:04
|
|
|
wydaje mi się że szybciej i wygodniej rozłączysz wahacz niż odkręcać sześć śrub w głębi auta |
|
|
|
|
|