|
Autor |
Wiadomość |
Matifcb
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A6C5
Dołączył: 27 Wrz 2019 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-09-27, 22:52
|
|
|
Panowie odgrzeje kotleta czy siedzicie na forum i wciaz w temacie d3 ? Czytam temat i nie wiem jak po 4 latach koszta napraw. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2019-10-25, 21:24
|
|
|
Witam , od kwietnia 2018 roku użytkuję D3 4.2 pb+lpg 2002 rok , za autko dałem 30Kzł , Pakiet startowy to było 7Kzł (części + robota) wiedziałem że sprzęgło się kończy (świadomie kupowałem) doszło do tego kompresor zawieszenia (1600zł) + chodniczka skrzyni się rozszczelniła (1000zł) , przyszła kolej na sprzęgło (wytrzymało 6 miesięcy) sprzęgło + tarczki +2 kosze (3-4bieg) olej , filtr + robocizna (9800zł) , walnął miech (1300zł) , przetwornica skrętna (600zł) , parę dni temu zrobiony średni przegląd ( filtry , olej , płyn chłodniczy , świece , pióra wycieraczek , siłowniki klapy + jeszcze kilka drobnostek (1300zł) , Zostaje jeszcze mały problem z zawieszeniem , ale da radę chyba ogarnąć .
Tak że takie koszta realne według mnie na utrzymanie auta przez półtora roku użytkowania nie biorąc pod uwagę sprzęgła i skrzyni , to nie tak źle .
Tłumaczę to sobie (i innym też) tak : Utrzymanie a8 to jak bym miał 2 passaty B6 2.0tdi .
Pytanie do użytkowników D3 W12 , jakie koszta wy ponieśliście do tej pory ?? (+1 passat czy2 passaty) ?? |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Matifcb
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A6C5
Dołączył: 27 Wrz 2019 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-10-25, 22:14
|
|
|
a to ciekawe porownanie:) wlasnie zonie chce zmienic na paska b6 w tym silnjiku i mysle cz dla mnie d3 bedziue ok. Czyli utrzymac 3 paski trzeba:)
PS powaznie mysle tez o a6c6 w sedanie. Czy jest zauwazalna roznica miedzy stednimi kosztami miedzy d3 ? mysle tylko o 4.2 silniku z lpg |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2019-11-24, 12:01
|
|
|
Kolego miałem ten sam dylemat , A6 c6 4.2 pb czy A8 D3 4.2 PB .
Po zamianie kilku zdań z kolegom " michalwruszak "( Kolega od części do naszych aut ) wytłumaczył mi 1 istotną różnicę pomiędzy 4.2 A6 , a A8 . , zawieszenie praktycznie to samo , skrzynia też . A8 wygląda dużo lepiej .
A6 jest na łańcuchach , a A8 na Pasku (pasek tańszy) co przekłada się na dalsze utrzymanie auta .
Ps: 2 passaty nie dadzą tobie tyle komfortu i uciechy z jazdy co jedno A8
Przed zakupem A8 chciałem kupić np passata 2012 rok , superb 2011 , insignie 2010-2011 , a6 C6 2005 rok , no i zostało A8 D3 . Porównywałem komfort jazdy w tamtych autach do A8 d2 4.2 1994r, którym jeździłem przez 8 lat , dużo w tych autach brakuje do komfortu mojej babci (a dupa się przyzwyczaiła do tej ciszy przy 160km/h i do tego , że jak depnę , czy to przy 100km/h czy przy 200km/h to autko się zbiera , a nie brakuje mu tchu ) Troszkę $$ włożone , ale nie mam zamiaru pozbywać się auta za rok czy dwa . Temu nie żałuję kasy w autko , ma być sprawne i bezpieczne . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-11-24, 16:32
|
|
|
Od kiedy posiadam a8 naprawa za 1000zl już mnie nie zaskakuje |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-11-25, 06:32
|
|
|
Ja kupiłem auto to co jakiś czas coś tam się psuło. Tak do tysiaka miesięcznie można było liczyć ogólnie na utrzymanie auta. Od lat dwóch, kiedy po awarii zdecydowałem się wyremontować kompletnie silnik zamiast poszukać drugiego, moim całkowitym kosztem utrzymania były: kawałek rurki do wspomagania, jedna plastikowa przelotka przez grodź do serwa hamulcowego, pompa vacum(próbowałem uszczelnić ją przy remoncie ale nie wyszło i trzeba było wymienić). Tak więc od dwóch lat naprawy kosztowały mnie 300zł z czego jestem zadowolony. Co mi osobiście wyraźnie pokazuje jakie różnice w kosztach występują jeśli auto jest zadbane w dobrym stanie.
A czy jest drogo? Jestem posiadaczem również Polo z 2011 roku 1.6 TDI i okazuje się, że części do niego są droższe w ASO niż do A8 D3 |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-11-25, 13:56
|
|
|
Ja licze utrzymanie jako wszystko opony, rozrząd , oleje , tarcze i zawieszenie .Staram się wszystko z ori producentów . |
|
|
|
|
Akism
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Akis
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 54 Dołączył: 14 Lip 2019 Posty: 23 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-11-25, 15:39
|
|
|
Jeżeli chodzi o mnie to przyznaje ,że części w ASO nie kupuje .Ostatnio chciałem asekuracyjnie wymienić odmę to w ASO kosztowała 500zł ,a u renomowanego producenta 90 zł.Ten element należy co 2-3 lata wymienić bo tam jest taka membrana zawieszona na gumie ,która parcieje.Koszty żadne i pracy 10 minut.Podobnie z wymianą oleju w skrzyni,w ASO statyczna 1800 zł ,a w dobrym warsztacie za dynamiczną zapłaciłem niecałe 1200zl |
|
|
|
|
|
|
|
Matifcb
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.4
Skrzynia: Multi
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: Audi A6C5
Dołączył: 27 Wrz 2019 Posty: 9 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-11-28, 22:54
|
|
|
o to wlasnie mi chodzi ze trzeba miec farta z egzemplarzem, mam z dobrego zrodla moja a6c5 i doslownie zarowki zmienialem za 150zl.. a tak to 2 lata na wymiane oleju czy rozrzadu wszystko planowane i malo kosztowne. Jakbym wiedzial ze 12000pln styknie na rok to w sumie nie ma tragedii. Ale nikt tego nie zapewni chetnie poczytam wiecej komentarzy bardzo sa one pomocne |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |
|
|