Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8 D3 4.2 LPG koszty utrzymania  
Autor Wiadomość
kaseba 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Seba
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 14:36   A8 D3 4.2 LPG koszty utrzymania

Witam

niedawno upłynął pierwszy rok mojej przygody z A8 a dokładnie D3 4.2 lpg 2003 rok

Kupując auto najbardziej obawiałem się kosztów napraw i eksploatacji dlatego założyłem zeszycik i w miarę wszystko notowałem. Postanowiłem podzielić się swoimi notatkami. Niestety niektóre naprawy potraktowałem łącznie.

Utrzymanie mojego A8 wygląda mniej więcej tak

Pierwszy przegląd:
oleje, wszystkie płyny, świece, wszystkie filtry, tarcze przód, klocki przód w zasadzie wszystkie duperele które wymagały uwagi - 3200 pln
Czujnik zawieszenia - 200 zł (wymiana na używkę)
Wymiana cięgieł gruszek i diagnostyka - 200 pln
Lewy przód górne wahacze - 600 pln
Wspornik momentu - przednia poduszka silnika - koszt części 600 pln
Drógi "duży" przegląd:
Wymiana wspornika momentu, olej, filtry, pasek rozrządu (komplet), górne wahacze prawy przód, w związku z wyjazdem wymyśliłem sobie prostowanie felg - 3500 pln
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego - 150 zł
Przegląd instalacji LPG 100 pln
Badania techniczne 150 pln
Podświetlenie klamki kierowcy - 150 zł i cały dzień rozbierania ;)
Lewe przednie łożysko - nie pamiętam ile kosztowało
Wymiana oleju w skrzyni - 900 pln

Do tego wszystkiego już poza konkursem można doliczyć
kosmetyki do utrzymania skóry - 300 pln
dystanse 600 pln a razem z nimi nowe śruby i patenty 160 pln
dwie opony - nie będę ujawniał szczegółów ale musiałem zapłacić za lawetę i jeszcze kupić nowe opony niestety jedyne jakie były dostępne w tej okolicy albo nawet w tym kraju masakra 20 cali. po prostu skończył się asfalt i pociąłem doszczętnie prawą przednią i tylną oponę - koszt imprezy 2200 pln dodam że przed wyjazdem wyprostowałem wszystkie felgi. Żeby było fajniej w zasadzie powinienem zmienić też pozostałe 2 opony bo to quatro - niby nowe są w tym samym rozmiarze ale po prostym teście mają delikatnie inny obwód.
Moduł parktronic na wizualny - 300 pln
moduł bluetooth - 350 pln
kabelek do diagnostyki 400 zł
i drugi kabelek 150 zł

w między czasie popsuł mi się hamulec ręczny - jeszcze sobie z nim nie poradziłem ale już są koszty ;) na razie oddałem do regeneracji silnik zacisku - 350 pln nie pomogło więc zamawiam moduł - 70 pln z przy okazji klocki.
Została mi jeszcze do wymiany prawa dolna poduszka silnika.


Za rzeczy konieczne wychodzi 9750 pln - dodam że prawie wszystko robię u mojego przyjaciela który liczy mnie cienkim ołówkiem ;)

Dla jasności - rocznie robię około 30 tyś km 20 tyś miasto reszta trasy - wychodzi 32 zł na 100 km czyli razem z ceną paliwa i LPG przejechanie 100 km kosztuje około 100 zł troszkę taniej niż taksówką ;)
Dodam że olej zmieniam co 15 tyś.

Koszty są masakryczne ale A8 daje sporo radości która moim zdaniem jest warta tych pieniędzy.
Po za tym mam już sporo zrobione i następny rok powinien być troszkę tańszy.
Teraz z ciekawością przyglądam się skrzyni, czytałem że po wymianie oleju lubi się popsuć. W zasadzie ja nie miałem wyjścia bo zaczęło mi cieknąć z pod uszczelki dekielka. Wymianę robiłem z przebiegiem 220 tyś i spodziewam się że zgodnie z zaleceniami producenta wcześniej olej nie był wymieniany. Na razie mam wrażenie że pracuje płynniej ale co będzie dalej zobaczymy.

Ciekawe jak to wygląda u was.
 
 
Tomas5 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2014
Posty: 44
Skąd: OGL
Wysłany: 2014-12-13, 15:04   

kaseba, kawał dobrej roboty, na pewno nie jednemu użytkownikowi się sprzyda :)

Zastanawia mnie tylko koszt wymiany oleju w skrzyni, 900zł :/ Olej był taki drogi czy tak Cie skroili mechanicy ?
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-13, 15:12   

Tomas5 napisał/a:
Zastanawia mnie tylko koszt wymiany oleju w skrzyni, 900zł :/ Olej był taki drogi czy tak Cie skroili mechanicy ?


Przecież to dobra cena do D3. Zwykle koszt przekracza tysiaka jak nic.
 
 
AMSTAFF 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy
Wiek: 46
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 297
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-12-13, 15:18   

Pewnie wymieniał w midpartsie a tam tyle to kosztuje.
_________________

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 15:40   

Maximuss napisał/a:
Tomas5 napisał/a:
Zastanawia mnie tylko koszt wymiany oleju w skrzyni, 900zł :/ Olej był taki drogi czy tak Cie skroili mechanicy ?


Przecież to dobra cena do D3. Zwykle koszt przekracza tysiaka jak nic.

To chyba w Twoich stronach, bo te 900to trochę sporo. Ja w d2 w midpartsie zapłaciłem 500 i nie wydaje mi się, aby różnica między d2 a d3 była aż tak kolosalna. Jak będziecie się wybierać na wymianę do midparts to krzyczcie od razu, że z a8team, będzie zniżka :) mi 100 zł opuścili na mymianie :)
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-13, 15:49   

Do D3 kosztuje dużo więcej! Nie pytałem się dlaczego ale tak jest.
Zadzwoń do paru serwisów a sie zdziwisz.
PS.Niedawno był na forum teki temat i tez były tam ceny ponad 1000.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 16:13   

Maximuss, Jak wolisz bujać się po serwisach żeby na siłę nabijać im kabzę to Twoja sprawa. Przynajmniej dwóch mechaników mogę podać, którzy za wymianę oleju w d3 biorą tyle co za d2 i oczywiście zrobią to tak samo dobrze.Nie sztuką jest wy....ć kupę kasy na serwis, znaleźć kogoś kto zrobi to zdecydowanie taniej i tak samo skutecznie, jest już trudniej. Ale wiadomo, kto bogatemu zabroni :D
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 16:20   

Ładna opisówka. Na początku eksploatacji po zakupie rzeczywiście miałeś nieco więcej wydatków, ale dalej już powinno być spokojnie, tylko lać paliwo i wymieniać płyny. A 30 tysi rocznie przebiegu na A8 to jeszcze delikatny przebieg. Udanego użytkowania i zadowolenia z furki - pozdrawiam.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 16:22   

kaseba, to, że wydałeś tyle na starcie nie oznacza, że tak już będzie non stop. Zrobiłeś najpotrzebniejsze rzeczy i teraz auto powinno odwdzięczyć się długą bezawaryjnością, teoretycznie przynajmniej ;)
Temat ciekawy, bo sam rozglądam się powoli za d3 i ciekawi mnie bardzo jakie jest porównanie w eksploatacji, częściach, cen za naprawy itd (nie licząc paliwa oczywiście) do d2 FL
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 16:25   

beyer28 napisał/a:
kaseba, to, że wydałeś tyle na starcie nie oznacza, że tak już będzie non stop. Zrobiłeś najpotrzebniejsze rzeczy i teraz auto powinno odwdzięczyć się długą bezawaryjnością, teoretycznie przynajmniej ;)
Temat ciekawy, bo sam rozglądam się powoli za d3 i ciekawi mnie bardzo jakie jest porównanie w eksploatacji, częściach, cen za naprawy itd (nie licząc paliwa oczywiście) do d2 FL

Zużycie paliwa podobnie, ale niestety części i koszty napraw są droższe. D3 jest bardziej skomplikowane niż D2 i ma też sporo elektroniki - różne moduły i czujniki. Przy odrobinie chęci i gdy jest ktoś kumaty to poradzi sobie, ale jeśli ktoś nie trybi elektroniki/mechaniki i komputera to zostają zakłady napraw albo serwis.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-13, 16:32   

beyer28 napisał/a:
Maximuss, Jak wolisz bujać się po serwisach żeby na siłę nabijać im kabzę to Twoja sprawa. Przynajmniej dwóch mechaników mogę podać, którzy za wymianę oleju w d3 biorą tyle co za d2 i oczywiście zrobią to tak samo dobrze.Nie sztuką jest wy....ć kupę kasy na serwis, znaleźć kogoś kto zrobi to zdecydowanie taniej i tak samo skutecznie, jest już trudniej. Ale wiadomo, kto bogatemu zabroni :D


Jak bym był bogaty to bym kupił najnowsze z salonu i nie interesował się niczym bo gwarancja.

Pisze o warsztatach znanych )nie ASO) że tam koszta są jak wspomniałeś do D2 w okolicach 500 a D3 już 1000zł.
Bujać się po warsztacikach nie mam zamiaru bo juz ten bład popełniłem i się skończyło grubszą robotą a kasy poszło w błoto sporo.
Są ludzie znający się na rzeczy ale niestety nie poznałem takich osobiście więc wole dac tam gdzie renoma sie liczy i robią dobrze.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 16:36   

pebo napisał/a:
Zużycie paliwa podobnie, ale niestety części i koszty napraw są droższe. D3 jest bardziej skomplikowane niż D2 i ma też sporo elektroniki - różne moduły i czujniki. Przy odrobinie chęci i gdy jest ktoś kumaty to poradzi sobie, ale jeśli ktoś nie trybi elektroniki/mechaniki i komputera to zostają zakłady napraw albo serwis.


Mógłbyś mniej więcej orientacyjnie przedstawić ceny swoich napraw i samych części (o ile takowe wystąpiły oczywiście :) ) Co do "grymaśnej" elektroniki to już czytałem co nie co :/ Co do kumatości, to Fossa mam po sąsiedzku :)
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 16:51   

Skoro FOSS w sąsiedztwie to żaden problem - sam ma D3 więc ogarnia to auto bardzo dobrze. W takim razie tylko zbierać kasę i szukać zadbanej wersji - albo odkupić od Damiana. Ja nie zapisywałem kosztów napraw - raczej sporadyczne sprawy i drobne. Pamiętam, że w serwisie wymieniałem jeden zawias w tylnej klapie (pękł nit), więc zrobili od razu z malowaniem, ale to nie były jakieś szalone koszty. A dziś np. wymieniłem włącznik świateł stop - 50 złociszy - ale z tego co czytałem, to we wszystkich audikach lubią się psuć. Materiałów eksploatacyjnych nie liczę, bo nie jest tego za wiele: raz w roku filtry (bez paliwowego) i olej w silniku, w skrzyni podmiana 2-3 litry i lanie paliwka. Przypomniałem sobie, że czujniki ciśnienia w oponach po 4-5 latach wysiadają. Po za tym tylko jeździć.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-13, 17:09   

Z tego co piszesz to tylko kupować :) A jak to jest z zawieszeniem w d3?bo ta pneumatyka jakoś drogo brzmi :) mi osobiście zostało sprzedać już tylko, za naprawdę okazyjną cenę moje d2 FL i można się brać za d3. Z jednej strony jest pokusa żeby zabrać się za to jak najszybciej, ale z drugiej szkoda oddać naprawdę pewne i zadbane d2 za niewielkie pieniądze...bo to auto nigdy nie zawiodło
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-12-13, 17:18   

Właśnie jest taka legenda dotycząca pneumatyki w A8, ale przecież podobne rozwiązanie jest w A6 Allroad i w kolejnych wersjach A6 C6 i dalej. O ile nie było nic popsute albo uderzone i źle naprawione to nie ma problemu. Teraz nawet regenerację można wykonać. Co do zakupu, to najtrudniej jest nie napalać się. Fury są fajne, ale jak sam poczytasz na forum - trudno znaleźć coś zadbanego. Lepiej cierpliwie i dłużej poszukać niż później wyrywać włosy i kasę na naprawy, bo jacyś kowale zrobili to na pałę albo aby szybciej opchnąć. W D3 nie ma prowizorki i prędzej czy później ktoś zapłaci za solidne wykonanie roboty. Jak nie poprzedni właściciel - to następny. I nie obawiaj się przebiegu - A8 są przystosowane do długich dystansów.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.