Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[A8/S8 ALL ] ZF 5hp24 przelew oleju przedniego dyferencjału  
Autor Wiadomość
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-10-26, 21:41   [A8/S8 ALL ] ZF 5hp24 przelew oleju przedniego dyferencjału

Dobry wieczór

Dziś zabrałem się za wymianę olejów w napędach jednak jedna rzecz mnie zdziwiła i zasiała niepokój.

Według instrukcji olej leje się do krawędzi dolnej otworu wlewowego i tak też uczyniłem w tylnym dyferencjale, torsenie i przednim dyferencjale.

Tylny most i torsen mają korki spustowe, natomiast z przedniego dyferencjału trzeba go odessać. (oczywiste oczywiśtości) :P

Po uzupełnieniu w tych 3 miejscach oleju zabrałem się za wymiana oleju ATF.

Po spuszczeniu oleju ATF podczas odkręcania miski oleju zaczął mi wylewać się olej z jednego gniazda śruby mocującej miskę.
Gdy się zorientowałem że to olej przekładniowy (z przedniego dyferencjału) zacząłem go łapać.
Złapałem około minimum 250ml nie wiem ile wyciekło na ziemię. Zaznaczone strzałką na zdjęciu.

Po ponownym sprawdzeniu ilości oleju w otworze wlewowym przy prawej półosi jest on około 2 cm poniżej krawędzi.

Moje pytanie
Czy jak olej wycieka z tego miejsca co zaznaczone na zdj to, to jest czymś normalnym czy jest to objaw zużycia jakiegoś uszczelniacza czy awarii.
Normalnie jest tam wkręcona śruba mocująca miskę olejową i olej nie będzie się wyciekał.
Ewentualnie czemu to służy i czy tak ma by? Bardzo mnie to ciekawi.

Btw. poprzedni właściciel remontował gdzieś skrzynie, a dziś z torsena spuściłem olej ATF <bezradny>









_________________
Albo i nie...
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-27, 07:48   

To nie jest normalne i tak nie powinno być, ktoś najwyraźniej wkręcił za długa śrubę i dostał się do mechanizmu roznicowego
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-10-27, 09:42   

Nie jest normalne żeby z torsena leciał olej atf,musisz zrzucić z skrzyni torsena i sprawdzić uszczelnienie tam na walku z tylu jest jedno,co do tej śruby od miski olejowej jak kolega wyżej napisał bo ja też nie przypominam sobie żeby w tym miejscu śruby miski lejowej występowalo jakieś uszczelnienie raczej uszkodzenie montazowe.
 
 
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-10-27, 09:52   

pb41ns napisał/a:
To nie jest normalne i tak nie powinno być, ktoś najwyraźniej wkręcił za długa śrubę i dostał się do mechanizmu roznicowego



Wydaje się mało prawdopodobne żeby ktoś przebił się śrubą M6 która wchodzi 1 cm w gwint przez przegrodę, prędzej by zerwał gwint, chyba że przegroda jest tam bardzo ale to bardzo cienka.
<hmm>
_________________
Albo i nie...
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-27, 10:04   

jeśli z otworu po śrubie leci olej to musi tam być dziurka, nie ma innej opcji
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-10-27, 18:15   

Albo ktoś zrobił sobie spust oleju z przedniego dyfra...
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-27, 18:36   

Też tak może być, musial byś odkręcić obudowę mechanizmu roznicowego i będziesz wszystko wiedział
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-11-03, 13:05   

Tak jak pisał pan pb41ns, ktoś wkręcił za długą śrubkę i przebił się. Przegroda jest bardzo cienka.



_________________
Albo i nie...
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-11-03, 14:10   

A jednak, musial byś to zaślepić jakos
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pele2578 

Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: lolek
Jeżdzę: D2
Wiek: 25
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 6
Skąd: wodzislaw
Wysłany: 2019-11-03, 14:18   

Może coś wytarło od środka obudowę przed remontem?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-11-03, 14:43   

To by musiał niewiem jak mechanizm różnicowy się rozsypać, a przecież tak nie bylo
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
pele2578 

Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: lolek
Jeżdzę: D2
Wiek: 25
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 6
Skąd: wodzislaw
Wysłany: 2019-11-03, 20:00   

To ciekawe .
(Btw. poprzedni właściciel remontował gdzieś skrzynie, a dziś z torsena spuściłem olej ATF)
Coś tam musiało się stać.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-11-03, 20:39   

Nic się nie stało, poprostu ktoś niewłaściwa śrubę wkręcił
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Pan chodź tu 

Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 35
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-11-07, 19:08   

pb41ns napisał/a:
Nic się nie stało, poprostu ktoś niewłaściwa śrubę wkręcił


,a do torsena zamiast przekładniowego wlał ATF cała historia.


A tak przy okazji filtr oleju był z 2012 roku a naprawa miała miejsce w 2017, wątpię żeby filtr przeleżał 5 lat na półce w magazynie. Więc naprawa przebiegła jak widać badzooo fachowo :P
Śrub od miski oleju było 3 rodzaje. Krótkie, trochę dłuższe i długie. <boisie>
Zerwany również gwint w dwóch gniazdach. <brawo>
_________________
Albo i nie...
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-11-07, 19:33   

No to ładny Kowal tam był <boisie>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.