Autor |
Wiadomość |
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-03-08, 01:18
|
|
|
Przede wszystkim trzeba też zwrócić uwagę na to w jakim celu się będzie z auta korzystać i czego się od niego w tym względzie oczekuje.
Jasne każdy by chciał pewnie najfajniejszy (tutaj kwestia gustu) silnik na jaki go stać, ale nie zawsze spełni on swoje powołanie.
W12 mi się podoba choćby dlatego, że w oryginale w D3 się ładnie wyróżnia pakietem estetycznym. Niby można sobie dołożyć jak kto lubi ale wolę już zostawać przy oryginale niż naklejać znaczki S8L 6.0 BiTurbo na np. 2.5tdi jak to się czasem dzieje na fotkach w temacie "Ciekawe śmieszne głupie" - nie żebym kogoś z nas posądzał ale mam wrażenie, że po polskich drogach jeździ więcej np. bmw oznakowanych m3 niż fabryka zrobiła
Poza tym przy W12 najbardziej bałbym się serwisowania - nawet nie kosztu części bo jak dbasz tak masz ale niech Ci jakiś samozwańczy specjalista od wszystkiego coś spier... to bym chyba zatłukł na miejscu
moja D2 jakoś znosi gaz i skoro już kupiłem z to jakoś użytkuję i nie narzekam, faktem jest, że zawsze przy aucie się coś przerobi na "po swojemu" ale żeby tak nie było to trzeba by chyba było sobie samemu konfigurować w salonie bo ciężko utrafić 2 identyczne sztuki
W moim przypadku 8ka była pierwszym autem o tak dużej pojemności, korciło mnie W12 ale w d2 właśnie chociaż zrezygnowałem z powodu częstej jazdy po mieście i problemu ze znalezieniem mechanika któremu bym z tym motorem zaufał.
Rozglądałem się za D3 na początku, choć trochę się przestraszyłem pneumatycznego zawieszenia, chyba za bardzo, ale wolałem mniej wydać i zostawić sobie zapas na ew. przygody niż płakać po kupnie auta, że stoi bo na naprawę nie starczyło
jeździłem D3 przez pewien czas i muszę powiedzieć, że nawet mógłbym użytkować je bez LPG (kolega do którego należało auto nigdy gazu nie widziało) bo spalanie w trybie D przy 6biegowej skrzyni i przepisowym trybie jazdy jakoś mnie nie przytłacza.
Jednak jak już się kupi auto z instalacją LPG, i działa jak powinno to nie ma na co narzekać tylko czasem się uśmiechnąć, że parę groszy więcej zostało w kieszeni zamiast w kasie na stacji benzynowej
Ciekaw jestem za to jak 4.2 tdi, bo ostatnio miałem okazję też przejechać się A5 z 3litrowym V6 w dieslu i spisywało się zaskakująco dobrze - było czym depnąć i spalanie przyjemnie małe...
Zastanawia mnie jak się użytkuje na codzień właśnie np D3 4.2 TDI, spalanie, awaryjność, koszty mechanika i części... Bo jeśli nadal będę miał w przyszłości robić ponad 2000km w tydzień jak ostatnio (i to jeszcze po złej stronie granicy ) to chyba bym się za takim silnikiem rozglądał |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-03-08, 08:52
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | W12 posiada rozrząd na łancuchu , podobna technologia jak w 4.2 TDI i pokrewnych . |
Jak dla mnie że na łańcuszku to git, tylko kurde do wymiany trzeba silnik wyjmować ;( |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-03-08, 11:39
|
|
|
w benzynowym 4,2 bynajmniej w d2 tez masz łancuch z tyłu silnika ale wymienia sie go tylko jak słychać tez wyciagając silnik, pomimo tego ze rozrzad jest na pasku |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-03-08, 14:54
|
|
|
Hmm, w 4.2 jaki łańcuch rozrządu ?? chyba masz na myśli dwa małe łańcuszki do zmiennych faz rozrządu które są u góry w głowicach, przy wymianie normalnie masz dostęp od góry, a pasek jest normalnie z przodu silnika, a 6.0 masz łańcuchy rozrządu międzu skrzynią ,a silnikiem i do wymiany trzeba silnik targać |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-03-11, 00:24
|
|
|
Masakra z w12 jak cos pierdyknie to naprawde mega żal |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-03-11, 08:04
|
|
|
nie Marcin jest z tyłu silnika tyle ze prawie nikt o nim nie wie |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-03-11, 09:34
|
|
|
Skoro w12 , 4.2 ma łancuch to 3.0 v6 tez bedzie mialo zgadza sie |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-03-12, 17:26
|
|
|
preston81 napisał/a: | nie Marcin jest z tyłu silnika tyle ze prawie nikt o nim nie wie |
podaj kod silnika bo nie uwierzę |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-03-12, 18:16
|
|
|
moj chocby aqf hcodzi o lancuch z tylu silnika niby si enie wymienia ale jak szumi to trzeba wymienic , kiedys byl tu temat o tym |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2015-03-12, 20:54
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Maciek w AQF i pokrewnych nie ma typowego rozrządu na łańcuchu - są tylko nastawniki z łańuchami - ale to nie jest rozrząd . |
Dokładnie tak jest pisałem wcześniej AQF ma normalny rozrząd na pasku z przodu, a silnik W12 ma niestety rozrząd między skrzynią ,a silnikiem i do wymiany trzeba wyjąć silnik, a w AQF masz tylko nastawniki i krótkie łańcuszki z tyłu, ale na głowicach tak więc dostęp normalny od góry |
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
|
|
|
|
PITER82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2014 Posty: 581 Skąd: UK Irlandia polnocna
|
Wysłany: 2015-03-12, 22:32
|
|
|
Oj to raczej nie asn kolego Bo asn ma po 2 kola na strone
Bo asn blokujesz na 2-uch blokadach odzielnie i jeden na dole do blokowania wału
resize.png Asn |
|
Plik ściągnięto 3080 raz(y) 28,29 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
|
|
|
|
|