Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
A8D3 2002-2004 jaki kod silnika wybrać?  
Autor Wiadomość
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-08, 01:18   

Przede wszystkim trzeba też zwrócić uwagę na to w jakim celu się będzie z auta korzystać i czego się od niego w tym względzie oczekuje.

Jasne każdy by chciał pewnie najfajniejszy (tutaj kwestia gustu) silnik na jaki go stać, ale nie zawsze spełni on swoje powołanie.

W12 mi się podoba choćby dlatego, że w oryginale w D3 się ładnie wyróżnia pakietem estetycznym. Niby można sobie dołożyć jak kto lubi ale wolę już zostawać przy oryginale niż naklejać znaczki S8L 6.0 BiTurbo na np. 2.5tdi jak to się czasem dzieje na fotkach w temacie "Ciekawe śmieszne głupie" :P - nie żebym kogoś z nas posądzał ale mam wrażenie, że po polskich drogach jeździ więcej np. bmw oznakowanych m3 niż fabryka zrobiła :D

Poza tym przy W12 najbardziej bałbym się serwisowania - nawet nie kosztu części bo jak dbasz tak masz ale niech Ci jakiś samozwańczy specjalista od wszystkiego coś spier... to bym chyba zatłukł na miejscu :P

moja D2 jakoś znosi gaz i skoro już kupiłem z to jakoś użytkuję i nie narzekam, faktem jest, że zawsze przy aucie się coś przerobi na "po swojemu" ale żeby tak nie było to trzeba by chyba było sobie samemu konfigurować w salonie bo ciężko utrafić 2 identyczne sztuki


W moim przypadku 8ka była pierwszym autem o tak dużej pojemności, korciło mnie W12 ale w d2 właśnie chociaż zrezygnowałem z powodu częstej jazdy po mieście i problemu ze znalezieniem mechanika któremu bym z tym motorem zaufał.

Rozglądałem się za D3 na początku, choć trochę się przestraszyłem pneumatycznego zawieszenia, chyba za bardzo, ale wolałem mniej wydać i zostawić sobie zapas na ew. przygody niż płakać po kupnie auta, że stoi bo na naprawę nie starczyło :P

jeździłem D3 przez pewien czas i muszę powiedzieć, że nawet mógłbym użytkować je bez LPG (kolega do którego należało auto nigdy gazu nie widziało) bo spalanie w trybie D przy 6biegowej skrzyni i przepisowym trybie jazdy jakoś mnie nie przytłacza.

Jednak jak już się kupi auto z instalacją LPG, i działa jak powinno to nie ma na co narzekać tylko czasem się uśmiechnąć, że parę groszy więcej zostało w kieszeni zamiast w kasie na stacji benzynowej :)


Ciekaw jestem za to jak 4.2 tdi, bo ostatnio miałem okazję też przejechać się A5 z 3litrowym V6 w dieslu i spisywało się zaskakująco dobrze - było czym depnąć i spalanie przyjemnie małe...
Zastanawia mnie jak się użytkuje na codzień właśnie np D3 4.2 TDI, spalanie, awaryjność, koszty mechanika i części... Bo jeśli nadal będę miał w przyszłości robić ponad 2000km w tydzień jak ostatnio (i to jeszcze po złej stronie granicy :P ) to chyba bym się za takim silnikiem rozglądał
_________________

 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-03-08, 08:52   

michalwruszak napisał/a:
W12 posiada rozrząd na łancuchu , podobna technologia jak w 4.2 TDI i pokrewnych .


Jak dla mnie że na łańcuszku to git, tylko kurde do wymiany trzeba silnik wyjmować ;(
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-08, 11:39   

w benzynowym 4,2 bynajmniej w d2 tez masz łancuch z tyłu silnika ale wymienia sie go tylko jak słychać tez wyciagając silnik, pomimo tego ze rozrzad jest na pasku
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-03-08, 14:54   

Hmm, w 4.2 jaki łańcuch rozrządu ?? chyba masz na myśli dwa małe łańcuszki do zmiennych faz rozrządu które są u góry w głowicach, przy wymianie normalnie masz dostęp od góry, a pasek jest normalnie z przodu silnika, a 6.0 masz łańcuchy rozrządu międzu skrzynią ,a silnikiem i do wymiany trzeba silnik targać :)
 
 
PITER82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 581
Skąd: UK Irlandia polnocna
Wysłany: 2015-03-11, 00:24   

Masakra z w12 jak cos pierdyknie to naprawde mega żal
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-11, 08:04   

nie Marcin jest z tyłu silnika :) tyle ze prawie nikt o nim nie wie
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
PITER82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 581
Skąd: UK Irlandia polnocna
Wysłany: 2015-03-11, 09:34   

Skoro w12 , 4.2 ma łancuch to 3.0 v6 tez bedzie mialo zgadza sie
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-03-12, 17:26   

preston81 napisał/a:
nie Marcin jest z tyłu silnika :) tyle ze prawie nikt o nim nie wie


podaj kod silnika bo nie uwierzę :)
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-03-12, 17:59   

3.0 ASN - nie ma rozrzadu na łańcuchu
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-03-12, 18:16   

moj chocby aqf hcodzi o lancuch z tylu silnika niby si enie wymienia ale jak szumi to trzeba wymienic , kiedys byl tu temat o tym
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-03-12, 18:18   

Maciek w AQF i pokrewnych nie ma typowego rozrządu na łańcuchu - są tylko nastawniki z łańuchami - ale to nie jest rozrząd .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2015-03-12, 20:54   

michalwruszak napisał/a:
Maciek w AQF i pokrewnych nie ma typowego rozrządu na łańcuchu - są tylko nastawniki z łańuchami - ale to nie jest rozrząd .


Dokładnie tak jest pisałem wcześniej AQF ma normalny rozrząd na pasku z przodu, a silnik W12 ma niestety rozrząd między skrzynią ,a silnikiem i do wymiany trzeba wyjąć silnik, a w AQF masz tylko nastawniki i krótkie łańcuszki z tyłu, ale na głowicach tak więc dostęp normalny od góry :)
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-03-12, 21:38   

Silnik ASN


Silnik AQF:

http://olx.pl/oferta/siln...D5-ID5ndMj.html
 
 
PITER82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: BFM
Jeżdzę: A8 D3 L / A8 D2 02r
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 581
Skąd: UK Irlandia polnocna
Wysłany: 2015-03-12, 22:32   

Oj to raczej nie asn kolego Bo asn ma po 2 kola na strone :)
Bo asn blokujesz na 2-uch blokadach odzielnie i jeden na dole do blokowania wału

resize.png
Asn
Plik ściągnięto 3080 raz(y) 28,29 KB

 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-03-12, 22:37   

Opierałem się na tym, co pisał własciciel:
http://www.audi-tech-team...-asn-vt4215.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.