Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Czy quattro jest zawsze potrzebne?  
Autor Wiadomość
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-03, 17:08   

... mdamian, rzeczywiscie A3 nie posiada torsen-a.

jednak nie masz racji piszac, ze A3 posiada dolaczany naped na tyl. w normalnych warunakch drogowych naped jest - z tego co pamietam - 50/50.

pewnie skojarzyles, ze haldex - tak jak u wiekoszsci producentow (volvo, honda) - zalaczany jest wylacznie w przypadku uslizgu kol tylnych ...
 
 
dzidzia 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 160
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-03-03, 17:13   

80 cabrio nie było dostępne z quattro.

do 10 tyś zł??
http://otomoto.pl/subaru-...-C17294797.html

8-)

za 10 tyś nic ciekawego nie znajdziesz chyba ze wpakujesz drugie 10 tyś :mrgreen:
_________________
quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!

http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-03-03, 17:46   

Dla mnie haldex jest nieprzewidywalny. Nie wiem jak jest w nowszych konstrukcjach tego typu.
_________________
Black Cars Matters
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-03, 18:06   

poszukaj sobie nawet audi A6c4 2.6 lub 2.8 w quattro , nie będziesz zawiedziony .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-03, 18:07   

... a czy duzo jezdziles A3 4x4 ?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-03-03, 18:08   

and808, nie chcę się z tobą kłócić , napisałem to co wyczytałem w encyklopedii na temat napędu quattro ,
w modelu A3 i TT napęd na cztery koła jest realizowany przez sprzęgło Haldex (automatycznie załączane).

[ Dodano: 2011-03-03, 18:09 ]
http://pl.wikipedia.org/w...ap%C4%99dowy%29
a tu cały opis napędu quattro .

[ Dodano: 2011-03-03, 18:10 ]
wcale nie jeździłem A3 4x4 , pisze to co wyczytałem .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-03, 19:00   

... mdamian,

ja zadalem to pytanie dice111, tylko, ze Ty chwile wczesniej napisales swoj post.

jesli chodzi o wikipedie, to jest to fajna rzecz, jesli laik chce zrozumiec podstawy/zasady dzialania. rzadko kiedy szczegoly techniczne sa dokladnie publikowane.

nawet polska instrukcja do A3 mowi: "naped jest rozdzielany rownomiernie". w kazdym razie szukam technicznego opracowania, gdzie jest to szczegolowo opracowane. jak znajde to opublikuje.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-03-03, 22:34   

W A8 jest torsen w A3, S3 TT jest haldex = napęd przenoszony jest na przednia oś, jeśli koła przednie uślizgną się na 1/6 obrotu haldex (sprzegło) dołącza tylną oś i wtedy napędzane są wszystkie cztery koła. Przy normalnej jeździe na prostej drodze praktycznie tył wcale się nie załącza.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-03-03, 22:36   

przy pytaniach typu brać quatro czy też nie należy jako ważny punkt stawiać koszty eksploatacji
Na taki koszt składa się przede wszystkim koszt paliwa a także koszty ewentualnych napraw (wiadomo gdy auto ma więcej mechanizmów = więcej rzeczy potencjalnie do awarii co równa się dodatkowe koszty)
Bo jak widzimy nie jest tu mowa o kimś kto ma full kasy i mu koszty latają koło nosa...
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2011-03-03, 22:40   

Za 10 tys zł to nie kupi ani dobrego A8 D2, ani Audi Cabriolet
_________________
Black Cars Matters
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-03, 22:49   

SERGIO napisał/a:
W A8 jest torsen w A3, S3 TT jest haldex = napęd przenoszony jest na przednia oś, jeśli koła przednie uślizgną się na 1/6 obrotu haldex (sprzegło) dołącza tylną oś i wtedy napędzane są wszystkie cztery koła. Przy normalnej jeździe na prostej drodze praktycznie tył wcale się nie załącza.


nieprawda
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-03-03, 23:12   

przeca napisał normalnej jeździe :-D
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-03-04, 08:04   

and808 napisał/a:
nieprawda


Nieprawda że Haldex czy że napęd tylny dołącza się :?:

HALDEX:
Budowa

Haldex łączy 2 wały prowadzące (w uproszczeniu) do obu osi samochodu i składa się z 3 głównych podzespołów:

* mokrego sprzęgła ciernego wielopłytkowego sterowanego siłownikiem hydraulicznym
* pompy hydraulicznej umieszczonej na jednym wale i napędzanej rodzajem krzywki umieszczonej na drugim wale
* układu hydraulicznego łączącego pompę z siłownikiem i zawierającego elektrycznie sterowany zawór regulacyjny

Zasada działania

Jeżeli oba wały obracają się z tą samą prędkością, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni, to pompa nie wytwarza ciśnienia, siłownik nie łączy sprzęgła i oba wały nie są połączone – efektywnie napędzana jest tylko jedna oś (zazwyczaj przednia). W tym stanie możliwe są niewielkie różnice prędkości obu osi np. podczas jazdy po łuku lub pokonywania wzniesienia – nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła.

Natomiast gdy prędkości obu wałów będą znacząco różne – np. podczas uślizgu kół dotychczas napędzanej osi podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy ich ugrzęźnięciu – wtedy krzywka na jednym z wałów zacznie się obracać względem pompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ciśnienie, które uruchomi siłownik i załączy sprzęgło. Oba wały zostaną połączone i moment obrotowy zostanie przeniesiony także na drugą oś.

Elektrycznie sterowany zawór w układzie pozwala modyfikować zachowanie Haldexa w zależności od wielu parametrów, m.in. prędkości jazdy i skrętu kół, co pozwala np. na luźniejsze połączenie obu osi podczas manewrowania na parkingu.
Przykłady zastosowania

Haldex jest często stosowany w autach Grupy Volkswagena wyposażonych w poprzeczny silnik i napęd na obie osie. Poza tym zastosowały go m.in. także Volvo, Ford i Opel (Opel Insignia 2.0T, 2.0DCTi oraz 2,8 v6).

Kolega mój ma Audi TT RS 2,5 T 2010r - dokładnie ma tak jak opisane wyżej napęd quattro z haldexem i niestety przód ciągnie pierwszy a tył się dołącza
 
 
and808 
Moje A8



Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 427
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-04, 09:19   

... nieprawda, ze tylny naped jest dolaczany.
 
 
hornet23 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: brak
Wiek: 38
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 0
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2011-03-04, 09:20   

ten subaru co ktos podal to ehm zostawie bez komenatrza. w sumie macie racje patrzylem oferty i audi 80 i e36 w cabrio to ceny min od 15tys takie fajniejsze nie wydajace sie bublem. a do 10klockow mysle ze e34 e36 bym wyrwal fajna hoc nie wiem czy z 2.5 e36 w tej cenie by bylo dobre. zwyklej b4 nie kupie ostnio jezdzilem nie przekonalem sie.wiec pewnie padnie na bmw e34 bo jakso tak zaczyna mi sie podobac patrzac na brahola bete

[ Dodano: 2011-03-04, 09:20 ]
a tak ogolnie temacik mozna ju zamknac by sie nie robil off topic stworzony przezemnie uzyskalem info co do tematu:)
_________________
demon zniewolenia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.