Autor |
Wiadomość |
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-03, 17:08
|
|
|
... mdamian, rzeczywiscie A3 nie posiada torsen-a.
jednak nie masz racji piszac, ze A3 posiada dolaczany naped na tyl. w normalnych warunakch drogowych naped jest - z tego co pamietam - 50/50.
pewnie skojarzyles, ze haldex - tak jak u wiekoszsci producentow (volvo, honda) - zalaczany jest wylacznie w przypadku uslizgu kol tylnych ... |
|
|
|
|
|
|
|
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-03-03, 17:46
|
|
|
Dla mnie haldex jest nieprzewidywalny. Nie wiem jak jest w nowszych konstrukcjach tego typu. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-03, 18:07
|
|
|
... a czy duzo jezdziles A3 4x4 ? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-03, 19:00
|
|
|
... mdamian,
ja zadalem to pytanie dice111, tylko, ze Ty chwile wczesniej napisales swoj post.
jesli chodzi o wikipedie, to jest to fajna rzecz, jesli laik chce zrozumiec podstawy/zasady dzialania. rzadko kiedy szczegoly techniczne sa dokladnie publikowane.
nawet polska instrukcja do A3 mowi: "naped jest rozdzielany rownomiernie". w kazdym razie szukam technicznego opracowania, gdzie jest to szczegolowo opracowane. jak znajde to opublikuje. |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-03-03, 22:34
|
|
|
W A8 jest torsen w A3, S3 TT jest haldex = napęd przenoszony jest na przednia oś, jeśli koła przednie uślizgną się na 1/6 obrotu haldex (sprzegło) dołącza tylną oś i wtedy napędzane są wszystkie cztery koła. Przy normalnej jeździe na prostej drodze praktycznie tył wcale się nie załącza. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-03-03, 22:36
|
|
|
przy pytaniach typu brać quatro czy też nie należy jako ważny punkt stawiać koszty eksploatacji
Na taki koszt składa się przede wszystkim koszt paliwa a także koszty ewentualnych napraw (wiadomo gdy auto ma więcej mechanizmów = więcej rzeczy potencjalnie do awarii co równa się dodatkowe koszty)
Bo jak widzimy nie jest tu mowa o kimś kto ma full kasy i mu koszty latają koło nosa... |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-03-03, 22:40
|
|
|
Za 10 tys zł to nie kupi ani dobrego A8 D2, ani Audi Cabriolet |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-03, 22:49
|
|
|
SERGIO napisał/a: | W A8 jest torsen w A3, S3 TT jest haldex = napęd przenoszony jest na przednia oś, jeśli koła przednie uślizgną się na 1/6 obrotu haldex (sprzegło) dołącza tylną oś i wtedy napędzane są wszystkie cztery koła. Przy normalnej jeździe na prostej drodze praktycznie tył wcale się nie załącza. |
nieprawda |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-03-03, 23:12
|
|
|
przeca napisał normalnej jeździe :-D |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-03-04, 08:04
|
|
|
and808 napisał/a: | nieprawda |
Nieprawda że Haldex czy że napęd tylny dołącza się :?:
HALDEX:
Budowa
Haldex łączy 2 wały prowadzące (w uproszczeniu) do obu osi samochodu i składa się z 3 głównych podzespołów:
* mokrego sprzęgła ciernego wielopłytkowego sterowanego siłownikiem hydraulicznym
* pompy hydraulicznej umieszczonej na jednym wale i napędzanej rodzajem krzywki umieszczonej na drugim wale
* układu hydraulicznego łączącego pompę z siłownikiem i zawierającego elektrycznie sterowany zawór regulacyjny
Zasada działania
Jeżeli oba wały obracają się z tą samą prędkością, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni, to pompa nie wytwarza ciśnienia, siłownik nie łączy sprzęgła i oba wały nie są połączone – efektywnie napędzana jest tylko jedna oś (zazwyczaj przednia). W tym stanie możliwe są niewielkie różnice prędkości obu osi np. podczas jazdy po łuku lub pokonywania wzniesienia – nie spowodują one powstania w układzie ciśnienia wystarczającego do połączenia sprzęgła.
Natomiast gdy prędkości obu wałów będą znacząco różne – np. podczas uślizgu kół dotychczas napędzanej osi podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub przy ich ugrzęźnięciu – wtedy krzywka na jednym z wałów zacznie się obracać względem pompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ciśnienie, które uruchomi siłownik i załączy sprzęgło. Oba wały zostaną połączone i moment obrotowy zostanie przeniesiony także na drugą oś.
Elektrycznie sterowany zawór w układzie pozwala modyfikować zachowanie Haldexa w zależności od wielu parametrów, m.in. prędkości jazdy i skrętu kół, co pozwala np. na luźniejsze połączenie obu osi podczas manewrowania na parkingu.
Przykłady zastosowania
Haldex jest często stosowany w autach Grupy Volkswagena wyposażonych w poprzeczny silnik i napęd na obie osie. Poza tym zastosowały go m.in. także Volvo, Ford i Opel (Opel Insignia 2.0T, 2.0DCTi oraz 2,8 v6).
Kolega mój ma Audi TT RS 2,5 T 2010r - dokładnie ma tak jak opisane wyżej napęd quattro z haldexem i niestety przód ciągnie pierwszy a tył się dołącza |
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-04, 09:19
|
|
|
... nieprawda, ze tylny naped jest dolaczany. |
|
|
|
|
|
|
|
hornet23
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: brak
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 0 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2011-03-04, 09:20
|
|
|
ten subaru co ktos podal to ehm zostawie bez komenatrza. w sumie macie racje patrzylem oferty i audi 80 i e36 w cabrio to ceny min od 15tys takie fajniejsze nie wydajace sie bublem. a do 10klockow mysle ze e34 e36 bym wyrwal fajna hoc nie wiem czy z 2.5 e36 w tej cenie by bylo dobre. zwyklej b4 nie kupie ostnio jezdzilem nie przekonalem sie.wiec pewnie padnie na bmw e34 bo jakso tak zaczyna mi sie podobac patrzac na brahola bete
[ Dodano: 2011-03-04, 09:20 ]
a tak ogolnie temacik mozna ju zamknac by sie nie robil off topic stworzony przezemnie uzyskalem info co do tematu:) |
_________________ demon zniewolenia |
|
|
|
|
|