|
Autor |
Wiadomość |
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-07-13, 20:26
|
|
|
Jest to pompka która wspomaga przepływ Cieszy przez nagrzewnicę. Ona nie powoduje podwyższenia temperatury silnika w żaden sposób. Chociaż w 2,8 nie wiem czy jest identycznie jak w 4,2. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-13, 20:51
|
|
|
ciśnienie jest po to aby woda się gotowała przy 120-130
a nie przy 90 paru :-D
nie uczyli cię w szkole
więc luzowanie korka jest wielkim błędem
masz w nim zaworek który jak sprawny to i tak upuści tyle ile trzeba i wtedy kiedy trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-07-13, 21:01
|
|
|
Racja ale te płyny nie woda i tak wrzą wyżej niż 100st. A moj silnik obecnie jak osiągnie 90to jest dobrze bo jak gdzie indziej wspominałem mam niedomkniety termostat
Zaworki w korkach otwierają sie i tak później niż jakiś skondoniały wąż... |
|
|
|
|
forest2007
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-07-13, 21:36
|
|
|
Z tego co wiem w 4.2 jest dodatkowa pompa obiegu elektryczna ktorej u mnie wg ASO nie ma wiec moze to jest jakis trop.. Sprawdze w poniedzialek i dam znac |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2013-07-14, 10:46
|
|
|
forest2007, Twoje objawy świadczą o zamulonej nagrzewnicy. Ja przerabiałem to w innym autku i wszystkie próby naprawy czegokolwiek kończyły się fiaskiem. Świadczy o tym to, że jak dodasz gazu to podnosi się przepływ płynu w układzie i wtedy trochę lepiej grzeje. Podczas dużych mrozów odczujesz to podczas jazdy kiedy nagrzewnica będzie się wychładzać i auto nie będzie grzało tak jak byś chciał. Często pomaga przepłukanie nagrzewnicy pod ciśnieniem ale tylko samej nagrzewnicy nie całego układu. Bo wtedy wwalisz cały syf z nagrzewnicy do silnika. Płukanie trzeba zrobić w obie strony. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2013-07-14, 21:03
|
|
|
Dokładnie może tak być jak pisze daro72, czyli zasyfiona nagrzewnica. Przerabiałem to w A4. Prawie nie było ogrzewania. Odpiąłem przewody idące do nagrzewnicy, wpiąłem wąż do podlewania z jednej strony, z drugiej kawałek węża na odpływ i pod ciśnieniem płukałem. Najpierw w jedną, później w drugą. Później zalałem nagrzewnicę gorącą wodą z octem. Po pół godzinie wypłukałem ponownie - kupę kamienia i osadu wyleciało i po wpięciu nagrzewnicy, już grzała jak powinna, a przed płukaniem lekko ciepłe powietrze leciało. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |