Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 2.8PB/LPG ] temperatura silnika a nagrzewnica  
Autor Wiadomość
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-07-13, 21:26   

Jest to pompka która wspomaga przepływ Cieszy przez nagrzewnicę. Ona nie powoduje podwyższenia temperatury silnika w żaden sposób. Chociaż w 2,8 nie wiem czy jest identycznie jak w 4,2.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-07-13, 21:51   

ciśnienie jest po to aby woda się gotowała przy 120-130
a nie przy 90 paru :-D
nie uczyli cię w szkole
więc luzowanie korka jest wielkim błędem
masz w nim zaworek który jak sprawny to i tak upuści tyle ile trzeba i wtedy kiedy trzeba
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-13, 22:01   

Racja ale te płyny nie woda i tak wrzą wyżej niż 100st. A moj silnik obecnie jak osiągnie 90to jest dobrze bo jak gdzie indziej wspominałem mam niedomkniety termostat :)
Zaworki w korkach otwierają sie i tak później niż jakiś skondoniały wąż...
 
 
forest2007 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-13, 22:36   

Z tego co wiem w 4.2 jest dodatkowa pompa obiegu elektryczna ktorej u mnie wg ASO nie ma wiec moze to jest jakis trop.. Sprawdze w poniedzialek i dam znac
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-07-14, 11:46   

forest2007, Twoje objawy świadczą o zamulonej nagrzewnicy. Ja przerabiałem to w innym autku i wszystkie próby naprawy czegokolwiek kończyły się fiaskiem. Świadczy o tym to, że jak dodasz gazu to podnosi się przepływ płynu w układzie i wtedy trochę lepiej grzeje. Podczas dużych mrozów odczujesz to podczas jazdy kiedy nagrzewnica będzie się wychładzać i auto nie będzie grzało tak jak byś chciał. Często pomaga przepłukanie nagrzewnicy pod ciśnieniem ale tylko samej nagrzewnicy nie całego układu. Bo wtedy wwalisz cały syf z nagrzewnicy do silnika. Płukanie trzeba zrobić w obie strony.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-07-14, 22:03   

Dokładnie może tak być jak pisze daro72, czyli zasyfiona nagrzewnica. Przerabiałem to w A4. Prawie nie było ogrzewania. Odpiąłem przewody idące do nagrzewnicy, wpiąłem wąż do podlewania z jednej strony, z drugiej kawałek węża na odpływ i pod ciśnieniem płukałem. Najpierw w jedną, później w drugą. Później zalałem nagrzewnicę gorącą wodą z octem. Po pół godzinie wypłukałem ponownie - kupę kamienia i osadu wyleciało i po wpięciu nagrzewnicy, już grzała jak powinna, a przed płukaniem lekko ciepłe powietrze leciało.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.