Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 2.8PB ] Zakup D2 2.8Q lub 4.2Q technicznie, eksploa  
Autor Wiadomość
SanEscobarA8 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Buick Park Avenue, BMW E39 528
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: OP
Wysłany: 2017-12-02, 14:00   

Hmm... no nic, jak coś jeszcze istotnego mi napiszecie co powinienem wiedzieć lub na co się przygotować przy zakupie oraz eksploatacji to byłbym wdzięczny :D

Pytanie jest jeszcze takie - jest ktoś w promieniu 100km od Opola by np. spotkać się, przekazać jakąś wiedzę, przejechać się takim 4.2 lub 2.8 ? :D
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-12-02, 14:37   

SanEscobarA8,

z tego co przeczytałem to już na początku tego tematu jesteś przekonany do zakupu V6 2.8, więc po co ciągnąć porównanie z V8 4.2 ?? <bezradny>

to są dwa inne światy, dwa zupełnie inne auta poza wyglądem zewnętrznym.

V6 były zazwyczaj ubogie w manualu i dużo było inwalidów. Jeśli już szukasz V6 to tylko w quattro i z automatem, ale i tak z wyposażeniem może być słabo (chyba, że aż tak na wyposażeniu Ci nie zależy)...

20K...może na dobrego FL starczy, ponieważ bardzo mało jest tych aut, zadbane natomiast się cenią. Z PreFL będzie łatwiej...

700zł na wymianę oleju filtrów, świec itp.. do V6 powinno starczyć.

Ogólnie powiem tak... Jeśli jeździsz dużo samochodem, nie zależy Ci na prędkości, czy mocy, bogatym (jak na tamte lata) wyposażeniu oraz nie posiadasz zasobnego portfela... to zapomnij o V8....V6 będzie idealne. ;)

mixenus napisał/a:
SanEscobarA8 napisał/a:

Co do silnika to 4.2 V8 odpada - po tym jak wszedłem w dział techniczny i zobaczyłem, że 90% postów dotyczy napraw w 4.2 V8 = silniki są usterkowe.

Stare V8 4.2 to najmniej usterkowy silnik audi z tego okresu.


dokładnie jak mixenus pisze. Większość tych postów jest dlatego, że ludzie pokupowali 8semki w stanach agonalnych bo poprzedni właściciel przy pierwszej konfrontacji z rzeczywistością eksploatacyjną V8 z reguły zajeżdżał ją do końca i sprzedawał albo "lał moto doktora" i szybko się pozbywał...

proste...jak dbasz, tak masz.. Ja latam V8 od ponad 5 lat mam nalatane ponad 400kkm i silnik czuje się znakomicie ;) .... niestety utrzymanie go w dobrej kondycji też kosztuje <cicho>

polecam poczytać https://www.a8team.pl/ile...-d2-vt22404.htm
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-12-02, 16:43   

SanEscobarA8 napisał/a:
Co do silnika to 4.2 V8 odpada - po tym jak wszedłem w dział techniczny i zobaczyłem, że 90% postów dotyczy napraw w 4.2 V8 = silniki są usterkowe.

Usterkowe nie sa. Ale koszta z wiadomych wzgledow sa wieksze niz przy V6. Wycieki w obu Vkach sie pojawiaja, takze to nic nowego, ze jak zrobisz to za chwile pojawi sie inny.

SanEscobarA8 napisał/a:
Co do odpowiedzi odnośnie elektryki - szukam 16-18 letniego "sztrucla" :D Nie no żarcik - są jakieś TYPOWE/powtarzające się usterki elektryki ?

Czesciowo moga sie pojawic poprzez wilgoc i zapchane odplywy, otwierajacy sie szyber sam z siebie itp. Elektryczna roleta tylna lubi sie zawieszac. Wypalone FISy, czy wysw radia. maty foteli (blad airbag). Modul tempomatu (zimne luty). Urywajace sie linki elektr zaglowkow. Brak lampek, czy wyswietl otwatych drzwi itp (mikrostyki w zamkach).

preston81 napisał/a:
byly 2x 3,3 tdi - na zlocie zadnej

W Zakopanem byla jedna 3.3 TDI ;p

preston81 napisał/a:
no tak nie do konca te lucasy 323 tez hamowały ok ale trzeba czesto do nich zaglądać albo poświecic troszke kasy i zrobic je jak nowe i nie bedzie zle , z tym ze to lepiej ta kase wydac na swapa z d3

One hamuja dobrze tylko raz, jak lecisz 200km/h i ktos Ci nagle wjezdza z prawego na lewy co w PL non-stop sie dzieje potrzeba cos lepszego, bo albo je pokrzywisz albo juz nie dohamujesz.

preston81 napisał/a:
co do hamulcy w s8 nie moge powiedziec ze podzielam twoje zdanie poniewaz uwazam ze hamuja lepiej niz te z d3 i za chiny nie rezygnowalbym z brembo

Mowisz o 360, czy 385 ? Mozemy sie 'shamowac' D2 i porownac kto szybciej sie zatrzyma.
_________________
Black Cars Matters
Ostatnio zmieniony przez dice111 2017-12-02, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-12-02, 16:55   

dice111 napisał/a:
preston81 napisał/a:
byly 2x 3,3 tdi - na zlocie zadnej

W Zakopanem byla jedna 3.3 TDI ;p


Potwierdzam była.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-02, 18:07   

dice111 napisał/a:
Mowisz o 360, czy 385 ? Mozemy sie 'shamowac' D2 i porownac kto szybciej sie zatrzyma.
mowie o 360 takich jakie mam w swojej A8


...po usuwać, wystarczy edytować
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
SanEscobarA8 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Buick Park Avenue, BMW E39 528
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: OP
Wysłany: 2017-12-02, 18:44   

Cinek - masz rację <okok>

Zostańmy przy 2.8 V6, popatrzyłem jak się kształtują ceny D3 i pomyślałem, że 2.8 V6 będzie dobre na start z A8'kami, poznam markę, nie zrujnuję portfela nawet jak trafi się "podpicowany do sprzedaży" silnik więc chyba to będzie najlepsze.

W przyszłości wezmę D3 z 4.2 MPi :D

Co do wyposażenia to zależy mi na nawigacji oraz welurowych fotelach - tylko tyle. Szyberdach byłby spoko ale nie wymagam :D

To co, jest ktoś z 2.8 w okolicy by się spotkać ? :D
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-12-02, 19:04   

Cytat:
Co do wyposażenia to zależy mi na nawigacji oraz welurowych fotelach - tylko tyle.


Tylko lub aż <faktycznie> jesli zalezy Ci na nawigacji to odłóż sobie 1K na RNSE. Beziedziesz miec wyswietlacz 7" oraz aktualne mapy z mozliwoscia aktualizacji.

https://www.a8team.pl/d2-...s-e-vt24599.htm

RNSD ktore jest w D2 ostatnia aktualizacje map mialo na 2014rok.

Co do wluru..no coz...rzadkosc ale w V6 szybciej do trafienia niz w V8, natomiast na allegro czy olx mozna dostac.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
SanEscobarA8 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Buick Park Avenue, BMW E39 528
Dołączył: 30 Lis 2017
Posty: 8
Skąd: OP
Wysłany: 2017-12-02, 19:15   

Cinek - nie chcę bawić się w przekładki, wolę full oryginał, mimo, że nie będzie map - i tak korzystam z google maps. Po prostu podoba mi się navi zamiast radia zwykłego wewnątrz.

Kwestia jest taka, że jak nie będzie navi a będzie welur i zadbane auto to też wezmę xD

Mimo to będę szukał tego czego chcę, jak nie będzie żadnego ruchu na rynku A8'mek to będę rozważał inne opcje :D

EDIT:

W tym linku co podesłałeś całkiem nieźle to wygląda - nawet pomyślałem o swapie zwykłego radia na RNSE, zobaczymy xD
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-12-02, 21:59   

SanEscobarA8 napisał/a:
zależy mi na nawigacji oraz welurowych fotelach - tylko tyle

Jeżeli chodzi o fotele to w A8 D2 jest ciężko trafić z tapicerką materiałową - było 10 rodzajów skórzanych, ale już tylko trzy rodzaje żakardowo-satynowych oraz trzy rodzaje welurowych (czarna, granatowa i popielata) - większość A8 D2 fabrycznie wypuszczano w "skórach".
_________________

 
 
Chris 
Moje A8


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 233
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-02, 22:01   

W 2.8 to chyba akurat welur górował.
Zresztą, obecnie żadne problem, żeby na aukcjach internetowych za grosze kupić szmaciane fotele.
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-12-02, 22:05   

Z silnikami 2.8 częściej można spotkać koła o średnicy 16 cali ... ;)
Jeżeli chodzi o welury w 2.8 to potwierdzam - zdecydowanie częściej można spotkać welur w V6.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.