Autor |
Wiadomość |
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-04, 17:53 [D2 02 2.8PB/LPG
] Błędy silnika po montażu instalacji LPG
|
|
|
Witajcie.
Używałem "szukajki" w sprawie mojego zapytania. Nic nie znalazłem. Dlatego pozwoliłem sobie założyć nowy temat.
Po założeniu instalacji gazowej w moim aucie (4 dni temu).
Zaczęły mi wyskakiwać takie błędy:
Po skasowaniu błędy powracają. Check Engine sygnalizujący wystąpienie tych błędów pojawia się tylko podczas jazdy na LPG i tylko w momencie mocnego przyspieszania.
Czego to może być wina? Ktoś wytłumaczy mi powód powstania tych błędów?
Po niedzieli pojadę do "gazownika" i chciałbym znać już przyczynę by nie wróżyć z fusów.
Auto: A8D2 2002r. z silnikiem 2,8
Instalacja: Lovato
Dodam jeszcze, że przy okazji montażu LPG wleciał komplet nowych świec i przewodów zapłonowych NGK.
Piszę to by wykluczyć ewentualne wskazania związane z wypadaniem zapłonu z powodu świec. |
Ostatnio zmieniony przez szybki-ens 2015-04-04, 19:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-04, 18:03
|
|
|
Przyczyn może być nieskończenie wiele. Począwszy od źle zamontowanej instalacji gazowej po niesprawności układu zapłonowego.
Zwróć uwagę że gaz jest to paliwo bardzo wymagające. Wszelkie niedostatki w podawaniu napięcia będą odczuwalne pierw na gazie.
Skoro błędy pojawiają się tylko na lpg radził bym sprawdzić wszelkie połączenia napięciowe oraz świece.
Sprawdzić jakość montażu instalacji. Zrób zdjęcia i zamieść tu. Będzie lepiej coś wywnioskować.
17538 P1130 4482 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture) |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-04, 18:17
|
|
|
Cytat: | Skoro błędy pojawiają się tylko na lpg radził bym sprawdzić wszelkie połączenia napięciowe oraz świece. |
Nowiutkie kable i świece i coś by się działo? Można to źle podłączyć?
ernesto napisał/a: | Sprawdzić jakość montażu instalacji. Zrób zdjęcia i zamieść tu. Będzie lepiej coś wywnioskować. |
Ok. Zdjęcie zrobię jutro bo już dziś ściemniło się.
ernesto napisał/a: | 17538 P1130 4482 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture) |
Czyli do wyregulowania coś zostaje jeszcze w gazie?
dodam, że strojenie instalacji wykonane było zarówno podczas jazdy jak i postoju |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-04, 18:36
|
|
|
Czasami nowe świece są już popsute. Dam Ci taki przykład że swego czasu miałem NGK i po przejechaniu 5000 km poszły do kosza bo miałem na nich wypadanie zapłonu.
Wiele też ma do tego regulacja. Dawka, czas pracy wtrysku, odległość wtryskiwacza od kolektora, miejsce w którym jest zamontowana dysza wtryskowa itp.
Zrób fotki i podaj jeszcze jaki zestaw masz założony ( sterownik, wtryskiwacze, reduktor ) |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-04, 19:41
|
|
|
Jakie kable? CHyba fajki masz na myśli??
Jedź do gazownika i niech reguluje bo spieprzył robote i tyle. Wina lezy w LPG |
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-04, 19:45
|
|
|
Apophis napisał/a: | Jakie kable? |
Mam na myśli kable zapłonowe - wysokiego napięcia.
Apophis napisał/a: | Jedź do gazownika i niech reguluje bo spieprzył robote i tyle. Wina lezy w LPG |
Na co mu zwrócić uwagę?
PS. Przepraszam Panowie, że tyle pytań. To moja pierwsza w życiu benzyna z gazem sekwencyjnym. Muszę się tego teraz wszystkiego uczyć od nowa |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-04, 19:51
|
|
|
W V6 sa kable i kopułka??????
Jak na co zwrocić? Ma Ci wyregulowac gaz i tyle. Wyjeżdzając z warsztatu nie masz mieć żadnego błedu,a przed montażem on ma za zadanie sprawdzić ci czy wsio gra jak trzeba.
Jakie masz korekty krótkie??
(nie wiem w jakim kanale sa u ciebie) |
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-04, 20:10
|
|
|
Apophis napisał/a: | W V6 sa kable i kopułka?????? |
Chyba, że coś źle nazywam
Takie ustrojstwo oprócz świec zostało wymienione.
Apophis napisał/a: | przed montażem on ma za zadanie sprawdzić ci czy wsio gra jak trzeba.
|
Generalnie sprawdzone auto było. Zarówno VAG jak i "organoleptycznie".
VAG żadnych błędów nie pokazał a po obejrzeniu silnika padł werdykt by właśnie wymienić świece oraz przewody, które pokazuje wyżej.
Po wystrojeniu instalacji i wyjechaniu z warsztatu nie było żadnych błędów. Pokazały się dopiero kolejnego dnia. Niestety praca i inne obowiązki nie pozwoliły by od razu podjechać do gazownika z tym. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-04, 21:21
|
|
|
No serio są przewody a byłem przekonany że wszystkie V6 sa w A8 na samych cewkach
No ale zmienione i tu nie szukał bym problemu. Skoro auto było sprawdzone to sprawa jasna. Musi wyregulować ci instalke o ile wszystko jest załozone zgodnie ze sztuką. |
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-04, 21:50
|
|
|
Apophis napisał/a: | Musi wyregulować ci instalke o ile wszystko jest załozone zgodnie ze sztuką. |
Generalnie facet, który zakładał mi instalke to jeden z pierwszych w ogóle "gazowników" w naszym mieście. Pracuje już kilka jak nie kilkanaście ładnych lat w tym temacie i same pozytywne opinie. Także mam nadzieję, że zamontowane jest wszystko zgodnie "ze sztuką".
Robiłem u niego instalacje bo się dobrze znamy, a po drugie rok temu zakładał memu wujaszkowi instalację w bliźniaczym silniku tyle, że w A6 i smiga wszystko bez zaklóceń.
Ok. Jutro jeszcze zrobię Wam fotki jak to jest zamontowane.
po punkciku Panowie |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-04-05, 07:34
|
|
|
Niema co gdybać i czarować, tylko odwiedzić gazownika. Jestem przekonany że problem rozwiąże i będzie ok.
A czym prędzej tym lepiej. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-05, 08:03
|
|
|
daj foto tego cudu >? |
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-05, 08:21
|
|
|
Fotki
|
|
|
|
|
|
|
|
ósm
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: D3
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-04-05, 16:26
|
|
|
szybki-ens napisał/a: |
Generalnie facet, który zakładał mi instalke to jeden z pierwszych w ogóle "gazowników" w naszym mieście. Pracuje już kilka jak nie kilkanaście ładnych lat w tym temacie i same pozytywne opinie. Także mam nadzieję, że zamontowane jest wszystko zgodnie "ze sztuką".
Robiłem u niego instalacje bo się dobrze znamy, a po drugie rok temu zakładał memu wujaszkowi instalację w bliźniaczym silniku tyle, że w A6 i smiga wszystko bez zaklóceń.
|
Czyli raczej w grę wchodzi drobny błąd w sztuce albo wadliwe części a nie zła wola gazownika. Jedź do niego to na pewno poprawi. |
|
|
|
|
|