Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-06, 06:59
|
|
|
lovato
no wybacz |
|
|
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-06, 17:43
|
|
|
2,8 ma trzy cewki na każde dwa cylindry i nie są jak w v8 tylko połączone są przewodami wysokiego napięcia. Mogą to być kończące się cewki (gaz więcej od nich wymaga) ale bardziej bym się przyjrzał trzeciemu błędowi bo wskazuje na nieprawidłowy skład mieszanki. Prawdopodobnie instalacja jest źle wyregulowana, może zrobione jakieś automapowanie i tyle. Missfire występuje także jak brakuje paliwa, może wtryskiwacze nie wyrabiają przy dużym obciążeniu i się zacinają. To jest nowa instalacja więc pewnie to tylko kwestia regulacji |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-06, 19:17
|
|
|
jakbyś wiedział jak się to lovato ustawia
to byś tak nie pisał
|
|
|
|
|
Maroonio
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014 Posty: 78 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-04-06, 19:57
|
|
|
Fakt, nie znam każdej instalacji na pamięć, niemniej jednak objawy są standardowe zła mieszanka a co za tym idzie wypadające zapłony. Ewentualnie tak jak pisałem wcześniej, cewki już niedomagają co się często zdarza "po gazie" |
|
|
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-08, 12:16
|
|
|
Więc tak - od ostatniego postu - w poniedziałek wyskoczył mi jeszcze raz ostatni z tych błędów.
Wypadanie zapłonów się już nie pojawiło.
Byłem dziś u "gazownika" podregulował jeszcze instalację no i zobaczymy co dalej. Na razie 20km za mną i żadnych niepożądanych objawów nie ma. |
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-14, 16:31
|
|
|
Po tygodniu wrócił jeden z poprzednich błędów i pojawiły się 3 nowe O ile dobrze znalazłem mają one związek z sonda lambda.
Co do jazdy na gazie.
Zaliczyłem do tej pory jeden pełny zbiornik (47,5l) i zrobiłem na tym 280 km (70% to trasa). Pali dużo za dużo wg mnie. Może to wina tych sond? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:02
|
|
|
drugi błąd jest od sądy tylnej lewej (za katem) a dwa ostatnie od samych katalizatorow. Masz w ogóle katy u siebie? Może sie zatkały dlatego wywala błąd sondy i katów. Może też przez to więcej palić.
Jesli masz katalizatory to wytnij, wkłady sprzedaj, wstaw przelot a silnik odetchnie i powinno mniej palić.
Ja na 49-50litrach LPG w trasie tak 140km/h na tempomacie robie ok. 370km a 280/290km to po miescie tylko, więc zdecydowanie ya dużo pali jak na 2,8 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:10
|
|
|
Katalizatory są - ale jak na nie patrzę to czuję, że za długo nie pożyją. Szczerze mówiąc to właśnie myślę o ich wycięciu - w poprzednim audi (tyle, że diesel) zrobiłem to i auto było nie do poznania (na plus oczywiście).
To ile w moim audi jest sond? Myślałem, że dwie przed samymi katalizatorami. Tyle ich dojrzałem - są wpięte u góry nad plecionkami. Za katalizatorami już nic nie ma (albo coś kijowo się przyglądałem ....). |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:23
|
|
|
ja mam 4 sondy ale w 2,8 będą tylko dwie tylko co do umiejscowienia nie byłem pewien <tjaa> Bo w mojej byłem A4 2.8 sondy były między plecionkami a katami ale to był AAH.
wywalenie katów na pewno powinno pomóc, tylko wtedy musiałbys nie co sonde oszukać i na jakis tulejkach je przkrecic, bo bedzie caly czas wywalac błąd grzałki |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:30
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | wywalenie katów na pewno powinno pomóc, tylko wtedy musiałbys nie co sonde oszukać i na jakis tulejkach je przkrecic, bo bedzie caly czas wywalac błąd grzałki |
Jesteś pewien, że będą błędy? W końcu sondy są przed katalizatorami, a nie za nimi. Nie wiem może się mylę.
A te tulejki? To te tzw. Emulatory, które są np sprzedawane na allegro?
PS.
Aha dodam jeszcze jeden wydaje mi się ważny fakt. Plecionka prawa kwalifikuje się do wymiany z powodu jej stanu. Jest lekko pęknięta. Czy to może mieć jakiś wpływ na te błędy? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:43
|
|
|
hmmm jak patrze na ETKE to te sondy u Ciebie są daleko przed katami u góry zaraz za kolektorem to raczej wycięcie katów nie wpłynie na jej prace. Może być że sonda lewa po prostu kończy żywot... <niewiem> Jesli plecionka juz naderwana to tak czy inaczej wymienic musisz, wiec po tym bedziesz wiedziec czy ma cos wpływ na prace sondy ale wątpię... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
szybki-ens
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 118 Skąd: Północ
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:51
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | to te sondy u Ciebie są daleko przed katami u góry zaraz za kolektorem |
Dokładnie tak.
OK.
Czyli tylko utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że słusznie myślę o wycięciu katów. Przy okazji wlecą oczywiście dwie nowe plecionki. I wtedy zobaczymy jak będzie zachowywała się sonda.
Muszę pomierzyć rozmiary plecionek i tych katalizatorów i poszukać nowych "gratów" w to miejsce
Przy poprzednim audi korzystałem z części od użytkownika kadexpaw z allegro. Dość dużo osób polecało tego sprzedawcę. Trzeba będzie się z nimi skontaktować.
Dzięki martin_rs4, +1 |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-14, 19:58
|
|
|
Ja tez go polecam bo mialem w A4 przeloty tej firmy ze zwężkami w środku zapobiegającym efektowi poloneza. Dodatkowo całość wyglądała jak normalny katalizator. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-04-15, 12:39
|
|
|
jeśli są sprawne katy to głupotą jest wywalanie ich
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-04-15, 14:46
|
|
|
pepi napisał/a: | jeśli są sprawne katy to głupotą jest wywalanie ich |
jeśli są sprawne, ale żeby to sprzwdzić to najlepiej je wyciąć i pod światło czy prześwit jest... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|