Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 02 2.8PB/LPG ] Błędy silnika po montażu instalacji LPG  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-04-06, 06:59   

lovato ;) ;) ;)
no wybacz
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-06, 17:43   

2,8 ma trzy cewki na każde dwa cylindry i nie są jak w v8 tylko połączone są przewodami wysokiego napięcia. Mogą to być kończące się cewki (gaz więcej od nich wymaga) ale bardziej bym się przyjrzał trzeciemu błędowi bo wskazuje na nieprawidłowy skład mieszanki. Prawdopodobnie instalacja jest źle wyregulowana, może zrobione jakieś automapowanie i tyle. Missfire występuje także jak brakuje paliwa, może wtryskiwacze nie wyrabiają przy dużym obciążeniu i się zacinają. To jest nowa instalacja więc pewnie to tylko kwestia regulacji :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-04-06, 19:17   

jakbyś wiedział jak się to lovato ustawia
to byś tak nie pisał
:)
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-04-06, 19:57   

Fakt, nie znam każdej instalacji na pamięć, niemniej jednak objawy są standardowe zła mieszanka a co za tym idzie wypadające zapłony. Ewentualnie tak jak pisałem wcześniej, cewki już niedomagają co się często zdarza "po gazie" :D
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-08, 12:16   

Więc tak - od ostatniego postu - w poniedziałek wyskoczył mi jeszcze raz ostatni z tych błędów.
Wypadanie zapłonów się już nie pojawiło.
Byłem dziś u "gazownika" podregulował jeszcze instalację no i zobaczymy co dalej. Na razie 20km za mną i żadnych niepożądanych objawów nie ma.
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-14, 16:31   

Po tygodniu wrócił jeden z poprzednich błędów i pojawiły się 3 nowe :) O ile dobrze znalazłem mają one związek z sonda lambda.



Co do jazdy na gazie.
Zaliczyłem do tej pory jeden pełny zbiornik (47,5l) i zrobiłem na tym 280 km (70% to trasa). Pali dużo za dużo wg mnie. Może to wina tych sond?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-04-14, 19:02   

drugi błąd jest od sądy tylnej lewej (za katem) a dwa ostatnie od samych katalizatorow. Masz w ogóle katy u siebie? Może sie zatkały dlatego wywala błąd sondy i katów. Może też przez to więcej palić.

Jesli masz katalizatory to wytnij, wkłady sprzedaj, wstaw przelot a silnik odetchnie i powinno mniej palić.

Ja na 49-50litrach LPG w trasie tak 140km/h na tempomacie robie ok. 370km a 280/290km to po miescie tylko, więc zdecydowanie ya dużo pali jak na 2,8
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-14, 19:10   

Katalizatory są - ale jak na nie patrzę to czuję, że za długo nie pożyją. Szczerze mówiąc to właśnie myślę o ich wycięciu - w poprzednim audi (tyle, że diesel) zrobiłem to i auto było nie do poznania (na plus oczywiście).
To ile w moim audi jest sond? Myślałem, że dwie przed samymi katalizatorami. Tyle ich dojrzałem - są wpięte u góry nad plecionkami. Za katalizatorami już nic nie ma (albo coś kijowo się przyglądałem :D ....).
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-04-14, 19:23   

ja mam 4 sondy ale w 2,8 będą tylko dwie tylko co do umiejscowienia nie byłem pewien <tjaa> Bo w mojej byłem A4 2.8 sondy były między plecionkami a katami ale to był AAH.

wywalenie katów na pewno powinno pomóc, tylko wtedy musiałbys nie co sonde oszukać i na jakis tulejkach je przkrecic, bo bedzie caly czas wywalac błąd grzałki
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-14, 19:30   

martin_rs4 napisał/a:
wywalenie katów na pewno powinno pomóc, tylko wtedy musiałbys nie co sonde oszukać i na jakis tulejkach je przkrecic, bo bedzie caly czas wywalac błąd grzałki

Jesteś pewien, że będą błędy? W końcu sondy są przed katalizatorami, a nie za nimi. Nie wiem może się mylę.
A te tulejki? To te tzw. Emulatory, które są np sprzedawane na allegro?

PS.
Aha dodam jeszcze jeden wydaje mi się ważny fakt. Plecionka prawa kwalifikuje się do wymiany z powodu jej stanu. Jest lekko pęknięta. Czy to może mieć jakiś wpływ na te błędy?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-04-14, 19:43   

hmmm jak patrze na ETKE to te sondy u Ciebie są daleko przed katami u góry zaraz za kolektorem to raczej wycięcie katów nie wpłynie na jej prace. Może być że sonda lewa po prostu kończy żywot... <niewiem> Jesli plecionka juz naderwana to tak czy inaczej wymienic musisz, wiec po tym bedziesz wiedziec czy ma cos wpływ na prace sondy ale wątpię...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
szybki-ens 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 2400
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Volvo S80
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Północ
Wysłany: 2015-04-14, 19:51   

martin_rs4 napisał/a:
to te sondy u Ciebie są daleko przed katami u góry zaraz za kolektorem

Dokładnie tak.

OK.
Czyli tylko utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że słusznie myślę o wycięciu katów. Przy okazji wlecą oczywiście dwie nowe plecionki. I wtedy zobaczymy jak będzie zachowywała się sonda.
Muszę pomierzyć rozmiary plecionek i tych katalizatorów i poszukać nowych "gratów" w to miejsce :)
Przy poprzednim audi korzystałem z części od użytkownika kadexpaw z allegro. Dość dużo osób polecało tego sprzedawcę. Trzeba będzie się z nimi skontaktować.
Dzięki martin_rs4, +1 :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-04-14, 19:58   

Ja tez go polecam :D bo mialem w A4 przeloty tej firmy ze zwężkami w środku zapobiegającym efektowi poloneza. Dodatkowo całość wyglądała jak normalny katalizator.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-04-15, 12:39   

jeśli są sprawne katy to głupotą jest wywalanie ich
:)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-04-15, 14:46   

pepi napisał/a:
jeśli są sprawne katy to głupotą jest wywalanie ich


jeśli są sprawne, ale żeby to sprzwdzić to najlepiej je wyciąć i pod światło czy prześwit jest... ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.