Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 3.7PB/LPG ] Nierówna praca silnika, brak mocy  
Autor Wiadomość
jacenty1400 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 26
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-18, 10:23   [D2 00 3.7PB/LPG ] Nierówna praca silnika, brak mocy

Witam serdecznie

Mam spory problem z moją Audi, a mianowicie:
1. Odpalenie zimnego silnia na 2 razy (problem z paliwem tj. paliwo cofa się do zbiornika paliwa). Po odpaleniu spaliny śmierdzą jak cholera, ale na szczęście nie dymi.
2. Po przejechaniu około 2km silnik ładnie się nagrzewa do około 50 stopi i przełącza się na LPG (Instalacja BRC po pełnym serwisie - filtry i sprawdzenie szczelniości i poprawności działania). Jednak po przejechaniu około 20km silnik około 90 stopni zaczyna sie padaczka silnika, silnik traci moc oraz nie pracuje na 1 lub kilku cylindrach. Dotyczy to zarówno jazdy na LPG jak i benzynie (może na benzynie 2% lepiej). Po około 20 km na chwilę jak by się uspokoiło po czym podobnie padaczka.
W trakcie diagnozy u mechaniora silnik chodził całkiem dobrze (jak u dentysty ząb przestaje boleć).
Pojechałem na Vaga - wyszedł błąd przepływki. Ale podczas sprawdzania zdjagnozowałem, że rura doprowadzająca od filtra powietrza do wtrysku powietrze była źle przez serwisanta dokręcona (jeździełem tak 2 dni około 500km) i się lekko obsunęła i zaciągała lewe powietrze.

Proszę wesprzyjcie nowego w teamcie czy to przepływka czy coś więcej?

Pozdrawiam
_________________
Jacenty
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-18, 10:29   

jacenty1400 napisał/a:
Pojechałem na Vaga - wyszedł błąd przepływki. Ale podczas sprawdzania zdjagnozowałem, że rura doprowadzająca od filtra powietrza do wtrysku powietrze była źle przez serwisanta dokręcona...i się lekko obsunęła i zaciągała lewe powietrze.

Czy po prawidłowym montażu owej rury samochód zachowuje się normalnie czy dalej kuleje :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jacenty1400 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 26
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-18, 10:35   

niestety przez chwilę złapał dobrego oddechu, nawet go nieźle przegoniłem a czkolwiek mocy nie miał jak przed tą usterką, przejechałem 40 km i padaczka.
_________________
Jacenty
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-18, 10:52   

No to zostaje przepływka :-/
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-18, 10:53   

A katalizatory mogą być zapchane ?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
jacenty1400 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 26
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-18, 10:56   

Trudno jest powiedzieć czy katalizatroy są zapchane - czy stało by się to w 500km??
Dzisiaj odstawiam go do mechanika więc okołośrody będę wiedział co go bolało lub boli.

Dzięki za info.

Zdam relację z ustalenia przyczyn.
Pozdrawiam
_________________
Jacenty
 
 
nynek16 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 134
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2012-06-18, 15:45   

a nie zapalaja ci sie kontrolki od abs i esp? jak takowa sytuacja nastąpi to już 100% przeplywka , a to juz raczej orginał i nowy jakies 450 setki , bo ja kupiłem regenerowaną i mogłem sobie nia tyłek podetrzeć:/
wspomnę że objawy te same tyle że u mnie zapaliły sie te kontrolki..
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.
 
 
jacenty1400 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 26
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-19, 07:21   

Bez obajwów świetlnych.
_________________
Jacenty
 
 
nynek16 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 30 Gru 2010
Posty: 134
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2012-06-20, 08:44   

pozostaje ci zaufac VAG-owi :|
_________________
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników.
 
 
jacenty1400 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 26
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-20, 08:44   

Witam
Relacja z weryfikacji problemu przez Mechaniora:
- brak błędów na VAG,
- sprawdzone cewki wszystko OK, sprawdzone świece wszystko OK.
Tak jak pisałem do 20km chodzi super.
- dzisiaj będzie na próbę nowa oryginala przepływka to sie obaczy czy jest ok czy nie.

Pozdrawki
_________________
Jacenty
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-20, 09:28   

A mam pytanie :
Czy patrzałeś Vagiem jak nie równo pracował czy go zgasiłeś i w tedy podłączyłeś Vaga ??
Po wyłączeniu zapłonu mogą błędy same zniknąć (lecz nie muszą)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jacenty1400 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 26
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-20, 09:44   

Przyznam się, że nie byłem obecny przy testowaniu Vagiem.

Ale Auto jest w dobrych rękach i gość w tych autach siedzi od lat - podkreślę, że patrząc na auta jakie stoją (sa naprawiane) u Niego to mój to staroć (no ale z duszą)

Pozdrawiam
_________________
Jacenty
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-06-20, 09:47   

Chociaż przepławka też potrafi nie wywalić błędów ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
jacenty1400 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3,7Q
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2, BMW R 1150 Rockster
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 26
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2012-06-20, 09:54   

chciałbym aby była to winna przepływki, wymiana i po sprawie bo 2 dni bez auta to 400zł w plecy, a motorkiem w deszczowe dni nie bardzo mi sie uśmiecha śmigać.

Pozdrawiam

PS. Muszę się zastanowić jak się dobrać do serwisu LPG , który mnie na te koszty i niedogodności naciągnął - pod warunkiem, że padła przepływka.

[ Dodano: 2012-06-20, 16:04 ]
Witam

założono nowa przepływka Oryginał - dalej padaka.

Zastanawiam się teraz nad jakimiś czujnikami - np temeperatury?
_________________
Jacenty
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-06-20, 20:08   

W ten sposób naprawiając wymienisz pół auta a i tak przyczyny nie znajdziesz. Napisz jak wygląda lista błędów z VCDSa, pomiar w grupie od 1 do 3 w measurment blocks, jak wygląda grupa 14,15,16,17, potem 30,31,32 oraz 90 i 93. Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. Zakręć zawór na butli i pojeździj trochę na samej benzynie, zobacz czy korekty paliwowe wracają do zera.

[ Dodano: 2012-06-20, 21:08 ]
A w ogóle kolego widzę że jesteś z polkowic, podjedź do mnie do Lubina, zrobimy diagnostykę i nie będziesz zgadywał.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.