Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] AQF sondy lambda?  
Autor Wiadomość
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-03-23, 14:18   [D2 00 4.2PB/LPG ] AQF sondy lambda?

Witam kolegów.
Mam pytanie jak najłatwiej w AQF sprawdzić działanie sond lambda? Mam podejrzenie, ze kuleją ponieważ wg mnie silnik jest zalewany, po odpaleniu bardzo czuć benzynę z tłumika i auto trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach i dużo pali
Pozdrawiam
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-23, 15:38   

Wywala ci jakies błedy? Wejdź w bloki pomiarowe i sprawdź korekty.
 
 
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-03-23, 16:10   

a kojarzysz w których blokach są korekty?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-23, 16:14   

LukaszEK_ZENER napisał/a:
a kojarzysz w których blokach są korekty?


Niestety nie pamiętam gdzie to ma AQF ale na forum poszukaj lub poczekaj jak chłopaki napiszą.
 
 
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-03-23, 20:05   

Może ktoś podpowie co i gdzie sprawdzić? Niepokoi mnie to wysokie spalanie PB i zapach niespalonej benzyny z tłumika. Może ktoś kojarzy gdzie w blokach pomiarowych znaję korekcje długo i krótkoterminowe?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-24, 07:13   

Sprawdź kanał 32. Tam powinny byc korekty.
 
 
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-22, 06:58   

Witam ponownie,
wczoraj zrobiłem logi z mojej przeplywki na 3 biegu do odcinki później na 2 tez do odcinki, wieczorem wrzucę wyniki ale wydaje się ze coś jest na rzeczy, na wolnych obrotach mam około 5g/s a przy 7000 na 3 mam 205g/s a na 2 biegu 180g/s czy to nie za mało? przeplywka złom?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-04-22, 08:43   

Szukaj nieszczelności w dolocie , jeżeli będzie wszystko ok to przepływka złom
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-22, 10:07   

Macie jakąś dobra metodę na "szukanie nieszczelności w dolocie" szukałem już kilka razy i nic nie znalazłem.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-04-22, 10:09   

Jaki jest stan filtra powietrza ? Sprawdz czy opaski sa dobrze poskrecane
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-22, 10:35   

Filtr powietrza nowy. Opaski sprawdzalem, klapy skracajace dolot dzialaja. Auto jak juz wczesniej pisalem kuleje na wolnych obr. ale dopiero jak sie zagrzeje i przestanie dzialac ten "odkurzacz" co siedzi w obudowie filtra
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-23, 09:57   





A gumy sprawdzone ?
Odmy sprawdzone ?
Podciśnienia sprawdzone ?
Pająk podciśnienia typu Y ?

Lewe powietrze to nie tylko źle dokręcona opaska lub zerwanie na gwincie.
To również rozcięta, pęknięta guma. Ja szukając lewizny wyrzuciłem wszystko na zewnątrz i to czego nie było widać nagle pokazało swe wrogie zamiary.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-04-23, 12:34   

Gumy cale nie popękane dobrze zaciśnięte.
Odm nie sprawdzałem jeszcze... chodzi o szczelność??
Podciśnienia sprawdzałem, nic niepokojącego nie zauważyłem.
Pająk typu Y? co to takiego?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-24, 14:22   

Nie wiem czy w liftach występuje w takiej postaci. Jest to przewód podciśnieniowy.
Odmy też warto sprawdzić bo nimi też może ciągnąć lewe powietrze. A one z biegiem lat robią się plastyczne, i lubią pękać.

IMG_20140923_120123.jpg
Plik ściągnięto 4960 raz(y) 233,26 KB

_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
LukaszEK_ZENER 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-08-29, 20:42   

Witam ponownie,
dość długo zajęło mi suzkanie przyczyny przerywania silnika na wolnych obrotach, ale w koncu sukces!
Najpierw wymieniłem przepływkę, nic się nie poprawiło, kolejnym wydatkiem był separator odmy (pęknięty i tak trzeba było wymienić) ale to nie było przyczyną kulenia silnika. Przyczyna okazała się dość błaha: Cewka ;( Ciężka jednak do diagnozy (chyba ze względu na ich ilość) po wypinaniu cewek na pracującym silniku trzeba mieć bardzo dobry słuch, żeby określić czy dana cewka pracowała, czy nie! Po kolejnym wypinaniu cewek w końcu stwierdziłem, że przy wypięciu jednej z nich nic się nie zmienia ( przy wypinaniu pozostałych różnica w pracy silnika była ledwo wyczuwalna). Wymiana jednej z cewek uzdrowiła silnik, dodam, że sterownik nie widział żadnego błędu typu wypadanie zapłonów itp. 0 błędów, a jednak zapłony wypadały słyszalnie. No cóż będzie dla potomnych, życzę powodzenia w diagnozie, mnie się w końcu udało. Pozdrawiam Łukasz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.