Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-12-31, 17:36
|
|
|
Przydałoby się jakieś foto albo rysunek ABZ-ta, chyba że tenschemat z etki co wstawiłem jest właściwy??? A gdzie wpięta jest wtyczka z G-28?
[ Dodano: 2013-12-31, 18:29 ]
Skrzynia CML taka jak moja więc czy to jest ten G-28??? oznaczony strzłką.
|
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2013-12-31, 19:23
|
|
|
riki76 napisał/a: | Tak właśnie...... G28 - engine speed sensor, mój silnik to ABZ i lokalizuję ten czujnik bo raz piszą że jest on przy głowicy od strony kierowcy albo z boku skrzyni przy łaczeniu z silnikiem po lewej stronie... |
jeżeli w Twoim aucie - czyli 4HP - skrzynia
to czujnik jest w obudowie skrzyni biegów
(dla 5HP też tylko troszeczkę łatwiejszy dostęp)
Czujnik jest za blachą (osłona termiczna) jeżeli chcesz się dostać od strony półosi.
Jakbyś patrzył od tyłu na silnik po osi wału to czujnik w 4HP jest na godzinie 10-tej.
W 5HP jest na godzinie 9-tej.
[ Dodano: 2013-12-31, 19:25 ]
riki76 napisał/a: | Przydałoby się jakieś foto albo rysunek ABZ-ta, chyba że tenschemat z etki co wstawiłem jest właściwy??? A gdzie wpięta jest wtyczka z G-28?
[ Dodano: 2013-12-31, 18:29 ]
Skrzynia CML taka jak moja więc czy to jest ten G-28??? oznaczony strzłką.
[url=http://images61.foto...57m.jpg]Obrazek[/URL] |
Tak, to jest ten czujnik.
Jak szwankuje to będzie to trochę kosztować... |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2013-12-31, 19:31
|
|
|
A nie wiesz jaki jest nr katalogowy części wg. etki bo tak się składa że nie mogę znaleźć, wpisując rok prod swojego auta na rysunku nic tam nie ma, chyba jakiś błąd w Etce.
3 tyg. temu był remont silnika z wymiana rozrządu a teraz wyskakuje ten bład i nie można odpalić auta dopuki się go nie skasuje. |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-01, 12:50
|
|
|
Szukałeś za prawą głowicą od strony kierowcy? Jest koloru szarego. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2014-01-01, 16:20
|
|
|
Tak dzięki znalazłem wtyczka jest w miarę dostępna , wypięłem ją poruszałem kablem od czujnika i na razie problem zniknął , ale przymierzam sie do jego demontażu i sprawdzę kabel bo podejżewam że to przyczyna problemu, tylko z góry to nawet nie widziałem czujnika tak tam ciasno czy nie lepiej będzie z kanału. Demontował ktoś to ustrojstwo? |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-01, 16:51
|
|
|
Powiedzcie koledzy, czy jak kręcę rozrusznikiem to na vagu pokazuje jakieś obroty, bo mnie auto dziś nie odpaliło. Żadnych błędów, tylko jak w bloki wskoczę to obroty silnika cały czas na 0. Dlatego również stawiam na czujnik z tematu.
Dodatkowo powiem że pomierzyłem jego rezystancję przy wtyczce na ECU i pokazywał 850 ohm.
Zmienia się jak śrubokrętem po nim pocieram i słychać ze pompa w baku się załącza, ale vag dalej 0 pokazuje. Jak jest zabudowany to rezystancja nie zmienia się jak rozrusznik kręci.
Nastawiam się na jego wymianę, ale chciałbym poznać Wasze opinie, aby po wymianie nie zdziwiło mnie że auto nadal nie pali.
[ Dodano: 2014-01-01, 16:52 ]
riki76 napisał/a: | czy nie lepiej będzie z kanału. Demontował ktoś to ustrojstwo? |
Dziś go demontowałem i zdecydowanie z kanału. |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-01, 18:08
|
|
|
No zlokalizowanie 30s i musiałem wyjść z kanału po klucz 10mm (chyba śrubka nie oryginalna już) i wejść z powrotem. W sumie ze 3min aby był już wyjęty. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-01, 18:52
|
|
|
Gabriel, Jak ECU nie widzi obrotów silnika to nie odpali. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-01, 19:04
|
|
|
ernesto napisał/a: | Gabriel, Jak ECU nie widzi obrotów silnika to nie odpali. |
To ja dobrze wiem. Tylko czy jak podepnę vag i kręcę rozrusznikiem to widać zaraz obroty czy nie, bo ja mam stale 0. Więc szukam czujnik i wymieniam, ale może on sprawny, bo przewody do ECU są ok. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-01, 19:07
|
|
|
ja nie ma obrotów to i nie ma sterowania wtrysków
czyli wystarczy sprawdzić je jak ktoś nie ma kompa |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-01, 19:45
|
|
|
Ja mam kompa, dlatego pytam czy powinno pokazywać jakieś obroty przy rozruchu czy nie. Bo nie wiem czy może od jakiejś wartości pokazuje czy co? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-01, 19:58
|
|
|
pokazuje
|
|
|
|
|
|