Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] Ciezko odpala i nie rowna praca ABZ  
Autor Wiadomość
Śmiechu 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 D2 QUATRO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-08-26, 10:22   [D2 96 4.2PB/LPG ] Ciezko odpala i nie rowna praca ABZ

hej, wiem ze temat rzeka i na forum jest pelno ale moze komus pomoze moj przypadek.

od poczatku, kupilem A8 juz z tym problem poprzedni wlasciciel probowal wygrac ale bez skutecznie. na zimnym odpalala tylko po odlaczeniu czujnika temp kilka sek. popracuje i gasnie kilka razy az zlapie temp i pracuje. na cieplym prawie rowno(malo kto zauwaza ze dziwnie pracuje na rozgrzanym) ale na zimnym telepie. Jak rano odpali to szary dym i czuc paliwo jak wypala sie z katow ale to spowodowane jest odlaczonym czujnikiem i jest za bogata dawka.

podlaczylem kompa(uzywam autocom), masa bledow glownie sporadycznych np.wypadnia zaplonu, po skasowaniu poprawilo sie ale problem powracal jak bumerang

instalacje gazowa zostala sprawdzona, wtryski trzymaja i wyrabiaja mimo ze jest jeszcze tylko jeden parownik(jedyne do czego bylo mozna bylo przyczepic to ze na gazie mogl sie wkrecac do 8-9tys obr)

poprzedni wl wymienil czujnik halla ten w skrzyni tyle ze z inna wtyczka i do tego pasywny a nie aktywny
wymienilem go na inny tyle ze aktywny oraz tego samego dnia dlubalem przy wezach pod przepustnica. jest tam jeden krociec w litere "L" wciskany ktory byl zapchany, nie wiem zbytnio do czego on jest podejrzewam ze do modolow zaplonu <hmm> ale na 100% nie wiem

auto nastepnego dnia auto odpalilo bez rzadnych patentow za 2-3razem nie krecac dlugo tyle ze dalej telepie i jak chce dodac gazu to dlawi sie poki sie nie rozgrzeje

podlaczam kompa i pokazal sie blad staly elektryczny na jednej z sond a wczesniej byl sporadyczny na niej , wymienie ja dopiero w nastepnym miesiacu mam nadzieje ze jej przejdzie
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2015-08-26, 10:55   

Śmiechu, Sprawdź rury od powietrza które łączą przepustnicę z filtrem powietrza , może jest tam gdzieś nieszczelność , A co do odpalania , to obawiam się , że pompa paliwa się kończy .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Śmiechu 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: Audi A8 D2 QUATRO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 27
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2015-08-26, 11:05   

dolot do przepustynicy sprawdzony,
pompe paliwa wymienil poprzedni wlasciciel, na pelnym baku to samo bylo wiec legendarny oring mozna odrzucic
sonde wymienie( 1 od kierowcy). jeszcze chodzi mi po glowie zawor cisnienia paliwa
wieczorem podjade na warsztat i spisze bledy
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2015-08-26, 13:56   

A może zrób reset kompa (wystarczy zasilanie odpiąć na 15 minut - np przez odpięcie akumulatora) i po tym przy zakręconym LPG sprawdzić na samej benzynie jak się zachowuje (i jakie błędy będą)?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-26, 14:37   

Jak gaz rozjechał mapy to warto zrobić taki resecik i polatac na pb samym.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-26, 14:40   

Weze masz sprawdzic pod przepustnica laczaca odme ze szczytu bloku pomiedzy rzedami cylindrow a pokrywami zaworow na obu glowicach.One tam to przewaznie sa w stanie agonalnym i bedziesz lapal lewe powietrze
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-26, 14:42   

SenatorS8 napisał/a:
Weze masz sprawdzic pod przepustnica laczaca odme ze szczytu bloku pomiedzy rzedami cylindrow a pokrywami zaworow na obu glowicach.One tam to przewaznie sa w stanie agonalnym i bedziesz lapal lewe powietrze


Wtedy standardowo ma tendencje do gaśnięcia.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-08-26, 14:57   

U mnie wywalony jeden przewod odmy zdrutowany przez poprzedniego wlasciciela powodowal nierowna prace na wolnych obrotach zarowno na zimnym jak i cieplym silniku.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-26, 15:08   

Śmiechu napisał/a:
dolot do przepustynicy sprawdzony,


Sprawdziłeś mam nadzieje, że guma siedzi idealnie na przepustnicy bo lubi nie dochodzić dołem.
Śmiechu napisał/a:

jest tam jeden krociec w litere "L" wciskany ktory byl zapchany, nie wiem zbytnio do czego on jest


Jaki przewód ? Gdzie ? Z której strony ?

Sond nie ruszaj na razie.

Ogarnij auto. Sonda wykrywa głupoty bo silnik i jego sterowanie ma problem.

Na listwie wtryskowej masz regulator ciśnienia. Na nim jest wężyk podciśnieniowy który idzie do przepustnicy po jej prawej stronie.
Zobacz czy nie ma tam paliwa. Ewidentnie auto ma problem z podlewaniem najwyraźniej lub brakiem paliwa w danym momencie.
Sonda do odpalania nie ma nic. Ona się tylko rozgrzewa używając grzałki by nabrać właściwą temperaturę roboczą.

Moim zdaniem, pełne logowanie. Wklejaj jakie błędy wychodzą, zrób test dynamiczny przepływomierza, sprawdź ten przewód na listwie wtryskowej, sprawdź jeszcze raz tą gumę na przepustnicy, wyczyść przepustnicę, sprawdź VAG-iem jak widzi ECU położenie przepustnicy ( jej kąt otwarcie, czy kąt jest płynny podczas dodania gazu czy skacze ) TPS ma ogromne znaczenie bo jeśli nie będzie widział zakresu pracy na niskich obrotach to auto będzie dostawało powietrza a nie dostanie paliwa.
Wyczyść silniczek krokowy jest na górze przepustnicy.
To na początek.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-08-26, 17:27   

Ernesto
Sonda ma bardzo duze znaczenie przy odpalaniu.A dokladniej to co jest w korektach zapisane gdy auto gasiles bo na takich korektach jakie ma zapisane dlugoterminowych odpala.
Ale wpierw tak jak napsales -szczelnosc,pewnosc wszystkch polaczen,plus wartosci cisnienia paliwa i logi badz przynajmniej odczyt wszystkich wartosci przy odpalaniu
 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2015-08-26, 21:44   

Śmiechu napisał/a:
dolot do przepustynicy sprawdzony,
pompe paliwa wymienil poprzedni wlasciciel, na pelnym baku to samo bylo wiec legendarny oring mozna odrzucic
sonde wymienie( 1 od kierowcy). jeszcze chodzi mi po glowie zawor cisnienia paliwa
wieczorem podjade na warsztat i spisze bledy


Nie bylbym taki pewien, ze to nie pompa. U mnie sie skonczyla pompa i mechanik mi wymienial na nowa. Zrobil pewien babol poniewaz nie trafil wezykiem lub zle zacisnal opaske od jakiegos wezyka od pompy (w srodku baku) i paliwo splywalo z powrotem do baku nie bylo cisnienia. Auto mi nie odpalalo za pierwszym strzalem, wiec se mysle zaleje do pelna moze to pomoze, ale i tak bylo to samo (tez myslalem ze to moze byz zawor cisnienia). Dopiero po mojej interwencji, wyslalem mechanikowi caly schemat montazu pompy, wiec niestety mechanik musial jeszcze raz przejzyc montaz pompy w baku, ale byl na tyle uczciwy i przyznal sie do bledu (twierdzil ze nigdy nie mial takich problemow z montazem pompy). Sprawdz moze montaz pompy moze tam jest problem i nie odpala ci od razu. Ja bym na twoim miejscu odpalil najpierw awaryjnie na LPG i wtedy wiadomo byloby czy to wina lezy po stronie paliwa.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-27, 05:22   

SenatorS8 napisał/a:
Ernesto
A dokladniej to co jest w korektach zapisane gdy auto gasiles bo na takich korektach jakie ma zapisane dlugoterminowych odpala.


W ten sposób ;) oki

Ale i tak do puki nie ogarnie tego to sondy bym nie ruszał. Pierw musi posprzątać pod maską.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-08-27, 12:33   

SenatorS8, dobrze pisze :) Miałem problemy z SAI i wymiana wszystkich sond pomogła a jak wiadomo system ten działa tylko w pierwszych 20-30s po uruchomieniu zimnego silnika. Więc coś musiało wychwycić wiekszą ilość tlenu w spalinach. Z tym, że mam fl 4 sondami co ni jak ma się do tematu.

Śmiechu, podpinałeś kompa i sprawdziłeś parametry silnika? Temp, przepływke i korekty?
_________________
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-08-28, 08:28   

Ernest ma racje sądy analizują a nie powodują nie równa pracę .Zostaw sądy na koniec ,w pierwszym rzędzie szczelność układu powietrza ,odmy, podciśnienia itd.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-08-28, 08:31   

Sondy można wypiac i bedzie chodził w pętli otwartej. Jak u mnie sterowanie sond padło to chodziły tylko pod obciazeniem a silnik pracował rowno do czasu złapania temperatury.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.